erg ver verlopen van hpi ontsteking

Opvoeren en modificeren van de FS1
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
Locatie: Almelo

erg ver verlopen van hpi ontsteking

Bericht door Jeremy »

hallo,

ik rij nu op mijn fs1 met hpi binnenrotor ontsteking, alleen doet er nu een probleem voor dat de
ontsteking erg ver gaat verlopen. dus ik kan de fs1 met deze ontsteking niet mooi aan het lopen krijgen.

als ik gas terug neem gaat die dokken in het blok. heb al minder voorontsteking geven van 3.5 in kleine stappen naar 2 maar hij blijft het doen.

wil met de hpi lange afstanden gaan rijden maar het moet wel heel blijven. niet dat die alleen fijn rijdt hoog in toeren of laag in toeren.
weet iemand wat ik nog kan proberen?

of is een pvl ontsteking alleen de uitkomst?

gr. jeremy
fs-ael
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2158
Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael

Bericht door fs-ael »

Wat bedoel je met dokken ?

Op constante snelheid, loopt de motor idd wat onrustiger met een Hpi.
Het is dan ook een ''race'' ontsteking.

Hpi verkoop ook een schijf die je als extra gewicht op het vliegwieltje kan monteren.
De snelle gasreactie is dan wel minder natuurlijk :lol:

Afbeelding
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
Locatie: Almelo

Bericht door Jeremy »

met dokken bedoel ik dat als ik het gas los laat en dat gaat de krukas zeg maar terug slaan als of de ontsteking dan tevroeg staat maar dat is niet zo. in iedergeval zo voelt het.

waar kun je die schijf kopen dan? of wat zijn de afmetingen dan kan ik er misschien zelf wel 1 maken.
2taktdirk
100km gereden
100km gereden
Berichten: 168
Lid geworden op: 29 jul 2008, 17:34
Locatie: Holwierde

Bericht door 2taktdirk »

ik snap je niet helemaal? leg eens beter uit.

Je kan beter een buitenrotor kokusan pas maken op de fs1,is wel wat werk maar ik heb het er op gebouwd en en op 1,8mm gezet zonder curve en geen probleem weer gehad met de ontsteking.

Met gewicht in het vliegwiel draait het mooier ,die binnen rotor is mooi voor een racer maar op straat is het niet de beste oplossing.
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
Locatie: Almelo

Bericht door Jeremy »

als ik het gas los laat dan voel ik dat de krukas telkens een klap krijgt.
weetniet hoe ik het beter uit moet leggen.

maar ik zal wel gaan experimenteren met de binnenrotor verzwaren.

gr.jeremy
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Heb je geen speling op je krukaslagers?
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Wiking »

heb je je 2mm voorontsteking al op 1,8 gezet?
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Wiking schreef:heb je je 2mm voorontsteking al op 1,8 gezet?


1,8 is wel laat voor een hpi.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Wiking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 597
Lid geworden op: 26 jul 2013, 00:51
Locatie: Oudenbosch

Bericht door Wiking »

ohja ff niet goed gelezen dacht even dat het om punten ging duh..... typisch gevalletje melk horen koken maar niet weten waar de tepel hangt :?
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Op een standaard brommer die + - 8000 rpm haalt heeft een hpi geen zin.
Sterker nog dan raad ik het af.
Een CDI ontsteking is dan de goede beslissing.
De curve van een standaard HPI gaat pas werken boven de 8000rpm.
Als je deze dus op 3 tot 4 mm voor zet staat hij veels te vroeg voor een brom met max 8000 rpm, hij buigt pas na de + - 8000 rpm af en bij de 14000 rpm staat hij op het bdp.
Dus van de 8000 tot 14000 gaat hij pas winst geven.
En als je het niet gelooft het is toch zo :lol:
Gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14482
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

de meeste PVL ontstekingen hebben geen curve deze zijn dus star.
deze kan je wel op 1.8 tot 2.0 zetten en gebruiken.
je accu word dan niet geladen :wink:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
Locatie: Almelo

Bericht door Jeremy »

hallo,
ik was bezig met de hpi op de ajh cilinder waar we mee bezig waren om te tunen.
geloof je wel gino.

vraagje ik heb een idee om een 70cc polini DT cilinder op het fs1 blok temaken en die nog tegaan tunen, is daar winst uit tehalen of absoluut niet. mijn vader wil dit gelukkig finacieren als de forumleden zeggen dat er wel vermogen winst uit tehalen is en haalbaar is.

ben benieuwd wat jullie er van vinden dan.
als ik er mee ga beginnen samen met mijn vader dan houdt ik jullie op de hoogte.

gr.jeremy
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Was er niet iets met de lichtkoeling van RD/DT cilinders, omdat die meer recht op het blok staan en FS1 meer naar voren?
Staat me iets van bij ooit opgevangen te hebben.

Of past het gewoon niet met de bevestiging?

En anders lijkt het me dat wel meer mensen dat zouden hebben.

Marc, realobsession, had laatst een aangepaste snelle Puch cilinder te koop. Misschien is dat iets voor je. Stuur hem anders even een pb.
Jeremy
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 45
Lid geworden op: 26 jul 2013, 19:17
Locatie: Almelo

Bericht door Jeremy »

ohw okay daar kan je best gelijk in hebben.

het is een winter project en ik moet zeker weten wat ik wil zegt mijn vader voordat hij er geld in stopt en hij zei het moet natuurlijk niet teduur worden haha


wat is het voordeel om een puch cilinder erop temaken?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Spoelpoorten sluiten totaal niet aan.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie