Pagina 1 van 1
zuiger met 1 veer
Geplaatst: 26 feb 2007, 17:06
door Riemer
wat is het voordeel van de zuiger met 1 veer, ten opzichte van de gewone met 2 veren?
en heeft het ook nadelen?
Geplaatst: 26 feb 2007, 17:16
door Tombo
Theoretisch gezien:
+ Minder wrijving
-Meer kans op compressie verlies
wat ik zo kan bedenken.
Geplaatst: 26 feb 2007, 18:55
door YamaSam
n pak lichter--> hoger in toeren+ snellere reactie
en op hoge toeren kom je met één segment gemakkelijk toe qua compressie
nadeel is dus dat wanneer je zo'n piston op lage toeren laat
werken,
je pistonflank gaat aankolen door 'gepasseerd' mengsel..
Geplaatst: 30 mei 2007, 20:19
door jonnotje
en op welke hooogte moet jeje zuigerveer doen dan, bovenste ring of onderste ring?
Geplaatst: 30 mei 2007, 20:22
door mpro09
nee dat zijn speciale aluminium asso zuigers die er ook maar 1 groef in hebben zitten
Geplaatst: 31 mei 2007, 09:28
door edje
ook voert een zuigerveer minder warmte af van de zuiger naar de cilinder
Geplaatst: 31 mei 2007, 20:28
door Dorfie
Geplaatst: 31 mei 2007, 21:16
door Hans W
lol
Geplaatst: 02 jun 2007, 00:52
door fs-ael
onthou ff er zijn geen domme vragen
je kunt ook 1 zuiger veer weg laten
de onderste dus
dat is niks beter of slechter als een zuiger met 1 veer
Geplaatst: 02 jun 2007, 13:23
door Tombo
Bij onze oude tomos hebben we dat idd ook gedaan, 1 zuigerveer was afgebroken. Gewoon met 1 zuigerveer doorgereden haha. Ging perfect
Geplaatst: 02 jun 2007, 15:40
door Hans W
scheelt wel compressie lijkt me
anders zitten er geen 2 op
Geplaatst: 02 jun 2007, 18:11
door fs-ael
bij hoge toeren heb je geen 2 veren nodig
Geplaatst: 02 jun 2007, 20:55
door Dorfie
Ik heb hetzelfde voor gehad zoals Tom. Maar mijn cilinder rinkelde toch veel hoor. Het leek ook of ik minder power had onderin...
En die veer was afgebroken bij montage dus niets was beschadigd fzo