Pagina 1 van 2

compressieverhouding

Geplaatst: 05 dec 2010, 23:16
door jan-lommaert
Ik vroeg mij af welke compressieverhouding ongeveer ideaal is op een fs1.
Dit in combinatie met een uitlaatpoort die rond de 180 graden staat.
De bedoeling is uiteraard dat het heel blijft en dus dat de compressie niet zo hoog is dat het mengsel te warm wordt.
Hoe breed maken jullie je squishrand en onder welke hoek?(de bolling van de zuiger of de hoek iets meer richting verbrandingsruimte)
Ik ben misschien van plan om met losse binnenkoppen te gaan werken.
Heeft iemand dit al gedaan met een fs1 cilinderkop of is er te weinig materiaaal voor?
alvast bedankt

Geplaatst: 06 dec 2010, 10:08
door Twowheeler
denk dat het wel kan maar je koeling zal er niet beter op worden.
dus als je kan zal ik als ik jou was een grote kop nemen ;)

Geplaatst: 06 dec 2010, 10:51
door Tombo
Waarom zou je koeling minder worden met een losse binnenkop? Met een goede passing (dus geen rammelpassing :P) is het allemaal te ovezien lijkt me.
Maar wat je zegt, ik zou eigenlijk meteen voor een grote kop gaan, een 3E9/2RU kop. Die hebben volgens mij wel meer vlees om mee te prutsen

Geplaatst: 06 dec 2010, 11:02
door Twowheeler
dat scheelt wel degelijk hoor.
je zorgt toch voor een rand waardoor warmte afvoer minder wordt.
dat heb ik trouwens van iemand die racet in de sobw, daar gebruiken ze dat heelveel ;)

Geplaatst: 06 dec 2010, 16:41
door marco
Een grote cilinderkop is ongeveer 10 tot 15 graden koeler dan een kleine kop.

Deze kop heeft Gino afgedraaid voor me:

Staandaard :

Afbeelding

Afgedraaid:

Afbeelding

Hier reed ik vroeger mee:

Afbeelding

Een afgevlakte hogedrukkop van een dt :lol:

Geplaatst: 06 dec 2010, 19:59
door jan-lommaert
marco schreef:Een grote cilinderkop is ongeveer 10 tot 15 graden koeler dan een kleine kop.

Deze kop heeft Gino afgedraaid voor me:

Staandaard :

Afbeelding

Afgedraaid:

Afbeelding

Hier reed ik vroeger mee:

Afbeelding

Een afgevlakte hogedrukkop van een dt :lol:




Met een losse binnenkop werken is dus niet aan te raden?
Heeft al iemand dit geprobeert met een fs1 cilinderkop van het forum zodat ik zijn ervaring ermee ook weet?
Die door gino bewerkte kop ziet er wel netjes uit.

Geplaatst: 06 dec 2010, 20:07
door marco
Ik denk dat voor een losse binnenkop er niet genoeg materiaal aanwezig is bij een fs1 cilinderkop.

Geplaatst: 06 dec 2010, 20:10
door Twowheeler
je kan ook een kreidler kop pakken ;).
maar wat ben je ermee van plan?
het is niet dat je voor bepaalde situaties een ander motor karakter hoeft te hebben toch?
dus is het denk ik niet echt nodig een losse binnenkop te gaan gebruiken, eerder gewoon een goede op je set aan laten meten ;)

Geplaatst: 06 dec 2010, 20:27
door marco
Idd gewoon een opmaat gemaakte cilinderkop werkt het beste of het moet echt voor de racerij zijn.

Geplaatst: 06 dec 2010, 20:40
door Arnoute
wat is een losse binnenkop juist?
snap er eigenlijk helemaal geen bal van.. :oops:
leer mij bij :)

Geplaatst: 06 dec 2010, 20:44
door marco
Arnoute schreef:wat is een losse binnenkop juist?
snap er eigenlijk helemaal geen bal van.. :oops:
leer mij bij :)


Een los gedeelte in de cilinderkop zodat je verbrandingsruimte makkelijk kan aanpassen.

Geplaatst: 06 dec 2010, 20:59
door Arnoute
marco schreef:
Arnoute schreef:wat is een losse binnenkop juist?
snap er eigenlijk helemaal geen bal van.. :oops:
leer mij bij :)


Een los gedeelte in de cilinderkop zodat je verbrandingsruimte makkelijk kan aanpassen.

ah, en wat geeft dit voor voor/nadelen?

Geplaatst: 06 dec 2010, 21:04
door marco
Arnoute schreef:
marco schreef:
Arnoute schreef:wat is een losse binnenkop juist?
snap er eigenlijk helemaal geen bal van.. :oops:
leer mij bij :)


Een los gedeelte in de cilinderkop zodat je verbrandingsruimte makkelijk kan aanpassen.

ah, en wat geeft dit voor voor/nadelen?


Is meer voor de racerij dan kan je de motorkarakteristiek aanpassen op verschillende circuits.

Heb op een internetsite een keer een mooi voorbeeld gezien maar die kan ik zo ff snel niet niet vinden.

Geplaatst: 06 dec 2010, 21:09
door ginofs1
marco schreef:De idiaale cilinderkop inhoud voor een fs1 is (volgens Gino)

Een grote cilinderkop is ongeveer 10 tot 15 graden koeler dan een kleine kop.

Deze kop heeft Gino afgedraaid voor me:

Staandaard :

Afbeelding

Afgedraaid:

Afbeelding

Hier reed ik vroeger mee:

Afbeelding

Een afgevlakte hogedrukkop van een dt :lol:

Geplaatst: 06 dec 2010, 21:13
door Arnoute
ah okee,
is dat dan aanpassen zoals, ip eeen circuit met veel bochten de acceleratie beter stellen?