Pagina 2 van 2

Geplaatst: 05 feb 2010, 17:43
door jan-lommaert
De uitlaat die eronder zit is een luhac (schuin afgezaagd)
Zit daar een begrenzing in?
Aan de piston ben ik momenteel bezig, ik maak er 2 gaten in aan de inlaatzijde voor meer mengsel binnen te zuigen. (ongeveer zoals een rd piston)
De onsteking staat origineel 1.8 voorontsteking en punten zijn goed afgesteld.
Een hogedrukkop zit er nog niet op, maar wordt voor gezorgd.
Scheelt dit veel en bestaan hier versch. modellen in?
Hoe spannen jullie je cilinder in in de draaibank? Moet je hiervoor een soort mal fzo voor maken?
mvg jan

Geplaatst: 05 feb 2010, 17:56
door ginofs1
jan-lommaert schreef:De uitlaat die eronder zit is een luhac (schuin afgezaagd)
Zit daar een begrenzing in?
Aan de piston ben ik momenteel bezig, ik maak er 2 gaten in aan de inlaatzijde voor meer mengsel binnen te zuigen. (ongeveer zoals een rd piston)

Een hogedrukkop zit er nog niet op, maar wordt voor gezorgd.
Scheelt dit veel en bestaan hier versch. modellen in?
Hoe spannen jullie je cilinder in in de draaibank? Moet je hiervoor een soort mal fzo voor maken?
mvg jan


je stelt wel een hoop vragen?
cilinder span ik in een onafhankelijk verstelbare vier klauw kop.
wat bedoel je met: De ontsteking staat origineel 1.8 voorontsteking en punten zijn goed afgesteld.
dus als je je punten stelt dan staat hij meteen op 1.8 voor bdp.

kan je vertellen hoe jij je ontsteking afstelt.
gr gino

Geplaatst: 06 feb 2010, 00:44
door NIX
Je uitlaat is al snel en zo te horen ben je je zuiger naar de klote een het helpen. Die gaten gaan je in een FS1 niets helpen.

Geplaatst: 06 feb 2010, 18:17
door jan-lommaert
ginofs1 schreef:
jan-lommaert schreef:De uitlaat die eronder zit is een luhac (schuin afgezaagd)
Zit daar een begrenzing in?
Aan de piston ben ik momenteel bezig, ik maak er 2 gaten in aan de inlaatzijde voor meer mengsel binnen te zuigen. (ongeveer zoals een rd piston)

Een hogedrukkop zit er nog niet op, maar wordt voor gezorgd.
Scheelt dit veel en bestaan hier versch. modellen in?
Hoe spannen jullie je cilinder in in de draaibank? Moet je hiervoor een soort mal fzo voor maken?
mvg jan


je stelt wel een hoop vragen?
cilinder span ik in een onafhankelijk verstelbare vier klauw kop.
wat bedoel je met: De ontsteking staat origineel 1.8 voorontsteking en punten zijn goed afgesteld.
dus als je je punten stelt dan staat hij meteen op 1.8 voor bdp.

kan je vertellen hoe jij je ontsteking afstelt.
gr gino


Veel vragen, ik weet het.
Hoe ik mijn ontsteking afstel: Ik zet mijn piston op 1.8 voor bdp en stel de punten op 0.35.
Wanneer ik deze gaten in mijn zuiger maak, kan ik logisch gezien toch meer mensel aanzuigen.(of is dat alleen bij zuigergestuurde cilnders?)
Bedankt voor alle antwoorden trouwens.

Geplaatst: 06 feb 2010, 18:20
door pee67
bij 1.8 voor bdp moeten de punten opengaan en niet al op 0.35 staan.....

Geplaatst: 06 feb 2010, 18:32
door jan-lommaert
pee67 schreef:bij 1.8 voor bdp moeten de punten opengaan en niet al op 0.35 staan.....


Dat verklaart waarom hij toen moeilijk startte, momenteel staan ze op 0.35 wanneer het dikste stuk van de nok de contactpunten raakt.
Is dit correct? Hiermee startte hij wel goed

Geplaatst: 06 feb 2010, 18:37
door marco
Als de zuiger op het hoogste punt staat moeten de punten ongeveer 0,35 - 0,40 open staan.

Geplaatst: 06 feb 2010, 20:07
door ginofs1
jan-lommaert schreef:
ginofs1 schreef:
jan-lommaert schreef:De uitlaat die eronder zit is een luhac (schuin afgezaagd)
Zit daar een begrenzing in?
Aan de piston ben ik momenteel bezig, ik maak er 2 gaten in aan de inlaatzijde voor meer mengsel binnen te zuigen. (ongeveer zoals een rd piston)

Een hogedrukkop zit er nog niet op, maar wordt voor gezorgd.
Scheelt dit veel en bestaan hier versch. modellen in?
Hoe spannen jullie je cilinder in in de draaibank? Moet je hiervoor een soort mal fzo voor maken?
mvg jan


je stelt wel een hoop vragen?
cilinder span ik in een onafhankelijk verstelbare vier klauw kop.
wat bedoel je met: De ontsteking staat origineel 1.8 voorontsteking en punten zijn goed afgesteld.
dus als je je punten stelt dan staat hij meteen op 1.8 voor bdp.

kan je vertellen hoe jij je ontsteking afstelt.
gr gino


Veel vragen, ik weet het.
Hoe ik mijn ontsteking afstel: Ik zet mijn piston op 1.8 voor bdp en stel de punten op 0.35.
Wanneer ik deze gaten in mijn zuiger maak, kan ik logisch gezien toch meer mensel aanzuigen.(of is dat alleen bij zuigergestuurde cilnders?)
Bedankt voor alle antwoorden trouwens.


kijk daar heb je het al.
zo kan je niet je ontsteking af stellen.
je punten op 035 stellen werkt niet!!!!!!!!
je moet je zuiger op 1,8 voor het bdp zetten en dan de punten zo stellen dat ze op dat moment gaan openen.
dat kan je doen door er een vloei papiertje tussen te doen, deze moet op dat moment los laten zo dat je het papiertje er tussen uit kan trekken.
anders heb je een verstelbare grond plaat nodig. :wink:
of beter nog een cdi ontsteking :lol: .


het voordeel van die spoel gaten in de zuiger is dat het mengsel beter en sneller naar de verbrandings ruimte kan stromen.
deze verbetering zal met jou set-up niet merkbaar zijn.

gr gino

Geplaatst: 26 sep 2010, 11:33
door Twowheeler
Op het kreidlerforum lees je veel over booster poorten.
dat zijn toch poorten die mengsel langs de zuiger laten gaan?
Werkt dat niet op een fs1?

Geplaatst: 26 sep 2010, 13:04
door NIX
Een FS1 heeft die boosterpoorten in feite al omdat er geen inlaatpoort op de cilinder zit en die ruimte is gebruikt voor 2 extra poorten. Nog meer poorten kan, ook al is dat in een gietijzeren cilinder erg moeilijk en kom je waarschijnlijk op de veersloten uit waar je geen poorten moet hebben.