Pagina 2 van 5

Geplaatst: 12 okt 2006, 15:19
door Tombo
15/44 is bijna hetzelfde als 13/39, ietsjes zwaarder :P

Geplaatst: 12 okt 2006, 17:19
door petje
mar hou agter wel stuk groter..wat me mn toere behoudt..en nee..t voorverlegge..compenseert niet :wink:

Geplaatst: 12 okt 2006, 18:58
door Tombo
Jawel hoor :P 't gaat om de verhouding, in principe is 12/36 net zo goed als 13/39 en 15/45 en 16/48 (om maar wat stoms te noemen :P)

Geplaatst: 12 okt 2006, 21:43
door edje
1 tandje voor= 3tandjes achter

Geplaatst: 12 okt 2006, 22:45
door fs-ael
juist

13/39 is het zelfde als 14/42 en 15/45 allemaal 1 op 3

Geplaatst: 14 okt 2006, 19:56
door Riemer
15 45 lijkt mij dan het beste. dan hoeft je ketting bij het voortandwiel niet zo'n "scherpebocht" te maken..

Geplaatst: 06 apr 2007, 00:44
door jerrow
Ik rij nu met een 13/42 maar ben nog aan't inrijden.

Heb nu 60km ingereden. nog een paar 100 zou ik zeggen en dan eens proberen van een 14 vooraan te plaatsen.

Ben benieuwd wat dat gaat geven... :roll:

Geplaatst: 08 apr 2007, 19:04
door IceFs1
wat zouden jullie doen op een fs1 met:

F5B cilinder
snelle immi uitlaat
10mm carbje
hij gaat nu 60 maar in zijn 4 zakt ie enorm terug als ik ook maar iets tegenwind of een heuveltje heb.
weeg zelf 80kg

Geplaatst: 08 apr 2007, 19:19
door Tombo
Wat is je huidige vertanding?

Geplaatst: 08 apr 2007, 19:24
door edje
ik heb precies de zelfde setup, ik rij met 13-44. zakt niet veel weg tegen de wind in. ik weeg ook ongeveer 80 kg..........

Geplaatst: 08 apr 2007, 19:49
door jerrow
IceFs1 schreef:wat zouden jullie doen op een fs1 met:

F5B cilinder
snelle immi uitlaat
10mm carbje
hij gaat nu 60 maar in zijn 4 zakt ie enorm terug als ik ook maar iets tegenwind of een heuveltje heb.
weeg zelf 80kg


Na plaatsing nieuwe cilinder, cilinderkop en zuiger deed de mijne dat ook op z'n eerste 100 km.

langzameraan ging ie sneller en sneller maar ben nog aan't inrijden.

Momenteel 150km ingereden en ronkt prachtig! :D

Binnenkort naar een 14/42 gaan ipv de huidige 13/42

Geplaatst: 10 mei 2007, 11:42
door jeroenvans
aangezien julie meer ervaring hebben met tandwielen vraag ik het hier maar ff:
wat is voor mij een goede tandwielverhouding?
setup:
fs1 immi cyl 50cc
16mm immi carb
snelle immi uitlaat
topsnelheid nu 65 bij 9000 toeren...
ik zit (afhankelijk van wind) binnen 10 sec. boven 60 daarna duurt het langer...
zelf weeg ik 95kg
9000 maakt wel veel herrie 8.5 of 8 duizend is denk ik mooier

Geplaatst: 10 mei 2007, 13:13
door Tombo
Ik zou rond de 13/44 of 14/44 zitten.

Geplaatst: 10 mei 2007, 13:27
door jeroenvans
hoe hard loopt ie dan bij 8,5 duizend toeren?

Geplaatst: 10 mei 2007, 16:35
door Tombo
Check de excelsheet in de FAQ sectie ;)