Pagina 5 van 5

Geplaatst: 04 feb 2012, 11:15
door Jeti
yamaha_fs1_2ru schreef:Weetje wat een beetje jammer is... dat bij een rollerbankcontrole ze echt wel weten hoeveel versnellingen een FS1 heeft. Deze mensen zijn niet op hun achterhoofd gevallen.

Ik dacht dat Marijn (reddevil) keertje had meegemaakt iets alsin "oh fs1, daar weet ik alles van, die had ik vroeger ook.. 3 bak he!?" En dat ze toen t/m 3e schakelden..?
Ik hoor wel vaker verhalen dat die agenten te vroeg schakelen. Vroeger moesten ze hem in de hoogste versnelling testen, tegenwoordig in de versnelling waarin hij het hardst gaat ;)

Geplaatst: 04 feb 2012, 11:22
door Arnoute
Jeti schreef:
yamaha_fs1_2ru schreef: Vroeger moesten ze hem in de hoogste versnelling testen, tegenwoordig in de versnelling waarin hij het hardst gaat ;)

meestal is de snelste de hoogste toch?
ik kan me geen brommer inbeelden die sneller in 3 gaat dan in 4

Geplaatst: 04 feb 2012, 11:30
door NIX
Er zijn zat FS1's met een gat tussen 3 en 4 die in feite alleen hard gaan met wind mee of bergaf. Daar zijn FS1 cilinders juist berucht om.

Geplaatst: 04 feb 2012, 12:09
door bajaboy
Arnoute schreef:
Jeti schreef:
yamaha_fs1_2ru schreef: Vroeger moesten ze hem in de hoogste versnelling testen, tegenwoordig in de versnelling waarin hij het hardst gaat ;)

meestal is de snelste de hoogste toch?
ik kan me geen brommer inbeelden die sneller in 3 gaat dan in 4


ja wel hoor me puch gaat in 2 harder dan in 3 maar dat is echt een overdrive (toeren om laag te brengen)

Geplaatst: 04 feb 2012, 12:43
door fs1man
wat mij in de jaren 70 vaak heeft geholpen is de choke open zetten rollenbanken waren er toen niet er werdt puur op het geluid geconstateerd dat de fs1 opgevoerd was.
dit ging alleen als je een carbarateur had met trekchoke.
Bij de oudere modellen met stuurchoke kon je een iets te kleine sproeier monteren zodat je als je volgas wilden je de stuurchoke moest open trekken.
Nadeel van dit was vaak wel dat je fs1 behoorlijk zoop en vaak niet stationair of heel onregelmatig liep.

Geplaatst: 04 feb 2012, 12:50
door bajaboy
wat me opvalt bij elke van dit soort vragen is dat er gedacht word dat die juute gek zijn(zijn ze ook wel anders deed je dat beroep ook niet)
lopen meestal (toch wel zeker bij grotere rollenbank akties )aardige techneuten bij en die zijn echt niet gek.
en het wiel word al jaren opnieuw uitgevonden ,de dingen die ik lees werden al 30 jaar geleden gedaan .
als het niet vertrouwd word en of je werkt niet mee gaat ie gewoon naar het buro .

Geplaatst: 04 feb 2012, 13:00
door mpro09
yamaha_fs1_2ru schreef:Weetje wat een beetje jammer is... dat bij een rollerbankcontrole ze echt wel weten hoeveel versnellingen een FS1 heeft. Deze mensen zijn niet op hun achterhoofd gevallen.

Ik ben in heel mijn brommer verleden nog nooit aangehouden..
Rij gewoon voorzichtig door de bebouwde kom en hou je aan de snelheid.
Je zult zien dat je niet zo snel wordt aangehouden. Als je toch wordt aangehouden is dat sneu geld. maar je hebt wel al die tijd lekker snel kunnen rijden over de buitenwegen.


ja maar jij woont in de middle of nowhere :lol:

Geplaatst: 04 feb 2012, 13:14
door marco
Als je op de rollen moet heb je gewoon pech.

Geplaatst: 04 feb 2012, 15:26
door HotWheels
Te snel rijden is een keuze

Geplaatst: 04 feb 2012, 18:45
door Pa_Tombo
Nu is te snel rijden een makkie.
Er gebeurd niet echt veel. :lol:
In 1973 twee x Yammie kwijt geweest aan de Politie.
Midden in centrum Nijmegen(mocht niet 60 het was maar 60 in de Molenstraat rijden) :evil:
Te snel .
Ik kon hem ophalen zonder de snelle delen.
Gelijk de eerste keer. geen waarschuwing of niks. 3e keer brommer in de pers.
Ook toen wisten ze van wanten.
Ja ook een bekeuring erbij :evil:

Geplaatst: 05 feb 2012, 16:30
door henkie22222
60 in de molenstraat is vragen om problemen
Dan heb je nog geluk gehad

Geplaatst: 06 feb 2012, 20:43
door Arnoute
bajaboy schreef:
Arnoute schreef:
Jeti schreef:
yamaha_fs1_2ru schreef: Vroeger moesten ze hem in de hoogste versnelling testen, tegenwoordig in de versnelling waarin hij het hardst gaat ;)

meestal is de snelste de hoogste toch?
ik kan me geen brommer inbeelden die sneller in 3 gaat dan in 4


ja wel hoor me puch gaat in 2 harder dan in 3 maar dat is echt een overdrive (toeren om laag te brengen)

en is het echt de bedoeling om een overdrive te maken of is het gewoon omdat er ook een gat in dde power zit?

Geplaatst: 06 feb 2012, 20:59
door bajaboy
is echt een overdrive

Geplaatst: 09 feb 2012, 17:59
door jbx
Een lid van de club, gaat altijd met goed weer met zijn zundapp ks 80 naar het werk.
werd vorig jaar onderweg aangehouden bij een controle.
Hij dus denken van shit,,,... nu hang ik.
Werd tussen de scooters op de rollenbank gezet.
de agentes in opleiding verzochten hem gas te gaan geven, hij dacht van oh zal hem maar in een versnelling zetten. dus dat werd de 2e gang en hij reed dus mooi 35km.

hij kreeg een prettige reis verder toegewenst!!!

dus zo kan het ook hahaha

Geplaatst: 09 feb 2012, 18:31
door Twowheeler
mijne hebben ze gewoon kapoet gemaakt