Pagina 5 van 7
Geplaatst: 18 jun 2008, 11:06
door YamaSam
Triforce schreef:ik ben al aan het expirimenteren spoelpoorten en de timingen daarvan, en als ik een beetje geld heb koop ik een HPI 3 curve met progameerbare CDI, en ik laat het allemaal later wel weten maar nu niet,
en je moet ook mijn eerdere berichten lezen zoals ik al zei van: van een Goede FS1 cilinder en niet een willekeurige
Triforce schreef:ik vind het belachelijk dat ze gewoon niet een ontsteking hebben zoals motoren dat hebben die variƫren met het toerental, dat soort ontsteking zoek ik,
volgens welk regime wilde je de cdi dan programmeren?
vervroegen, of verlaten, wat zou je doen? hoe ziet volgens jou de ideale curve eruit?
Geplaatst: 18 jun 2008, 14:16
door Triforce
ik wou het zo gaan doen,
de eerste curve voor kracht onderin en de tweede curve voor de snelheid en met de CDI kon je het dus 6 curve's voor een kracht onderin en dan steeds een stapje hoger naar een hogere snelheid en die dus mee gaat met het toerental, maar omdat HPI dat niet heeft ga ik dus opzoek naar een andere ontsteking systeem
Geplaatst: 18 jun 2008, 16:04
door Tombo
Wil je dan een dikke schakelkast op je stuur hebben om steeds tussen die 6 curve's te schakelen?
ALs je serieus zoiets wilt kan je beter een zelf programmeerbare ontsteking kopen, en dan programmeer je gewoon per toerental (of per zoveel toeren in stappen, weet niet precies hoe dat gaat) het ontstekingstijdstip. Maar voordat je daar echt profijt van kan hebben/echt nodig is kan je beter het vermogen ergens anders gaan zoeken (goede cilinder, goed uitlaat etc)
Geplaatst: 18 jun 2008, 17:16
door YamaSam
Triforce schreef:ik wou het zo gaan doen,
de eerste curve voor kracht onderin en de tweede curve voor de snelheid en met de CDI kon je het dus 6 curve's voor een kracht onderin en dan steeds een stapje hoger naar een hogere snelheid en die dus mee gaat met het toerental, maar omdat HPI dat niet heeft ga ik dus opzoek naar een andere ontsteking systeem
weet je wat een derdegraadsvergelijking is? of hoop je op een voorgekauwde 'curvenformuleerder'?
dat zou wel netjes zijn! bespaart je heel wat rekenwerk dan..
voor mij twee dikke met wat sap onderin, het mag ook iets meer zijn!
Geplaatst: 18 jun 2008, 18:07
door Triforce
ik zoek gewoon die automatisch tussen de curven schakelt, het uitdokteren van de ontstekingtijds stip wil ik zelf wel doen
Geplaatst: 18 jun 2008, 18:10
door YamaSam
jaja, de aarde is rond, maar vanwaar komt je vergelijking??
Geplaatst: 18 jun 2008, 18:31
door mpro09
maar curve wil toch zeggen dat ie met lage toeren op een ander moment ontsteekt dan met hoge?
dan heb je er toch niet meer nodig?
Geplaatst: 18 jun 2008, 18:32
door rise and shine
Cdi 4 laif
Geplaatst: 18 jun 2008, 18:34
door Handyman
YamaSam schreef:jaja, de aarde is rond, maar vanwaar komt je vergelijking??
De aarde is zo rond als een pannekoek..
Geplaatst: 18 jun 2008, 18:45
door edje
mpro09 schreef:maar curve wil toch zeggen dat ie met lage toeren op een ander moment ontsteekt dan met hoge?
dan heb je er toch niet meer nodig?
een curve is gewoon het verloop van de mate van vooronsteking. bij een puntenonsteking kies je een middenweg, bijvoorbeeld 1.7mm. maar dat is alleen perfect bij een bepaald toernetal, bijvoorbeeld 7000 toeren. daarboven kun je mischien wel 2.5mm vooronsteking gebruiken, maar daaar onder juist minder. een onsteking met curve loopt dus mischien van 1 tot 3mm voorontsteking.
Geplaatst: 18 jun 2008, 18:58
door jonnotje
beetje off topic, maar:
mijn brommer pakt pas echt hard op hoge toeren, dan trekt hij vet hard weg.. het kan dus zijn dat de ontsteking te laat staat? of juist te vroeg...
en moet er dan meer of minder ruimte tussen de punten?
Geplaatst: 18 jun 2008, 19:00
door edje
das nog juist je powerband. hangt vooral af van je cilinder en uitlaat
maar valt vast wet te beinvloeden met andere dingen
Geplaatst: 18 jun 2008, 19:08
door Tombo
Triforce schreef:ik zoek gewoon die automatisch tussen de curven schakelt, het uitdokteren van de ontstekingtijds stip wil ik zelf wel doen
Dan voldoet een zelf programmeerbare CDI ook, dus met 1 curve. Het voordeel van die verschillende curve's zijn dat je kunt schakelen tussen verschillende situatie's, bv sprint, wegrace of straatgebruik
Geplaatst: 18 jun 2008, 19:10
door fs-ael
curves proberen is meer een klusje om op een testbank te doen
het gaat dan meestal om tiende pk's
Geplaatst: 18 jun 2008, 19:11
door Tombo
Ook dat nog eens ja.