Pagina 4 van 5

Geplaatst: 11 sep 2009, 10:48
door jonnotje
gewoon tussen de 1:40 en 1:33 blijven. dat is meestal goed 8)

Geplaatst: 11 sep 2009, 11:22
door koppel
opgevoerde fs1'tjes worden erg heet, ze koelen slecht, dus er is een thermisch probleem wat je moet compenseren

stel de carburateur altijd rijker af dan strikt noodzakelijk, sproeier minimaal 170, gasnaald omhoog en luchtschroef ongeveer 1,5 tot 2 slagen naar buiten toe

meng euro 98 met 2takt olie 1:35

mijn bougie is altijd pikzwart, een ngk trekt dat niet, heb (en ik niet alleen) vreemde ervaringen met (nieuwe) ngk bougies...........vonken ineens niet meer, ook niet als je ze schoonmaakt

ga uit van ngk 9, ik ben destijds overgestapt op nippondenso (japans) maar je kan een vergelijkbare warmtegraad van bosch of champion nemen

het zal wel technisch niet helemaal kloppen wat ik zeg, maar heb op deze manier jarenlang hard (95 km per uur) en zonder problemen gereden.

oudere japanse tweetakt motoren waren zeer gevoelig voor de juiste bougie, met een verkeerde warmtegraad (te warm) brandde je gaten in je zuigers

Geplaatst: 11 sep 2009, 16:58
door Tombo
euro 98 is alleen nergens voor nodig (serieus), alleen als je met hele hoge compressie gaat rijden.
Als je met B9HS gaat rijden heb je kans dat je bougie heel snel vet slaat (en dus overlijd), omdat deze hittegraad eigenlijk te koud is voor die setup.

Geplaatst: 11 sep 2009, 17:19
door YamaSam
als 8 echt te warm is, ben je wel al goed bezig met je blok ja :mrgreen:

Geplaatst: 11 sep 2009, 17:21
door Tombo
Ja, maar zover red je het niet met een standaard athena :mrgreen: Of je moet een achterlijk hoge compressie hebben

Geplaatst: 11 sep 2009, 17:32
door lorijn
Ik ben zat van de warm lopers dus daarom ook een Athena wat ik al vertelde, maar als ik gewoon benzine ongelood tank 1 op 40 met sproeier ong 180 of 170! Ik stel de lucht schroef in op 1,5 tot 2 een hoe moet ik hem dan rijker af stellen met dat pinnetje hoger.

Hoe "koppel" dat zegt, is dat nodig of is midden ook wel een goede stand?

Bedankt voor het helpen.

PS: ik ga eerst even elektrisch nakijken dit weekend en de lagers van de krukas dan zet ik hem er pas op met gerust hard en dan gaan we het weer is opnieuw bekijken.

Geplaatst: 11 sep 2009, 18:54
door ginofs1
euro 98 is er niet meer :cry:
en waar het nog is gaat het ook weg.
zit met mijn handen in het haar, moet dan maar een scheutje metanol in de tank van mijn fs1 en buggy mikken

Geplaatst: 11 sep 2009, 20:26
door YamaSam
ginofs1 schreef:euro 98 is er niet meer :cry:
en waar het nog is gaat het ook weg.
zit met mijn handen in het haar, moet dan maar een scheutje metanol in de tank van mijn fs1 en buggy mikken

:shock: :shock:
"da's KAK" zoals ze hier zouden zeggen!

iedereen aan de aceton :lol:

Geplaatst: 11 sep 2009, 20:40
door ginofs1
metanol verdampt bij 63 graden dacht ik.
moet dan maar wat stoken uit suiker water denk.
hum dat kan ook een grote knal geven, beter dat Sam het doet :D

Geplaatst: 11 sep 2009, 22:35
door YamaSam
:lol: :lol:

in Bell's boekje staat ergens een mooi tabelletje van de alternatieven geloof ik,
eind sixties waren er die tot een kwart aanlengden met aceton...
benzon was hier in de buurt de gangbare zaak

met dergelijke mengsels kan je zwaar gaan compressie, op de duur heb je dan een diesel :)

Geplaatst: 12 sep 2009, 14:17
door mpro09
:lol: :lol:

Geplaatst: 12 sep 2009, 14:53
door koppel
voor de hilversummers; bij de gulf op de zeverijnstraat verkopen ze nog euro 98, en op de weg richting loosdrecht, ik dacht dat het een BP station was.

Geplaatst: 12 sep 2009, 18:25
door Triforce
koppel schreef:voor de hilversummers; bij de gulf op de zeverijnstraat verkopen ze nog euro 98, en op de weg richting loosdrecht, ik dacht dat het een BP station was.


de benzine stations hier in zwolle leveren het allemaal nog.

Geplaatst: 12 sep 2009, 18:30
door jonnotje
hier ook allemaal nog...

Geplaatst: 12 sep 2009, 18:32
door mpro09
op den duur gaat het weg de esso heeft het iig niet meer dan is het iest van beter 95 ofzo