Pagina 3 van 4

Geplaatst: 06 mei 2008, 19:39
door fs48
Ik ken dat spul, vroeger ook al willen proberen maar werd mij sterk afgeraden, het kan niet tegen hitte en gaat klonten. Wat je er wel mee kunt doen is sloten smeren. Vroeger gebruikte men dit nl voor autosloten tegen het bevriezen toen we nog winters hadden.

Geplaatst: 06 mei 2008, 19:49
door mpro09
t werkt tot 300+ graden dus dat is wel goed denk ik het word ook in motorolie gebruikt

Geplaatst: 06 mei 2008, 19:53
door fs48
En over het sprookje dat men voeger 100 km haalde met een yamaha, alleen van de mont blanc, wind mee en zon in de rug. Geloof me ik heb er nog nooit een gezien die 100 liep
om de doodeenvoudige reden dat je ong. 9 pk nodig hebt om 100 km te halen, (zonder stroomlijn e.d.) en het zwakke punt van de Yamaha is zijn 16 mm Mikuni. Wat je er aan mengsel instopt komt er weer uit en andersom. Kreidler b.v. haalde met een getunde rs ongeveer 8 a 9 pk en een 20 mm bing als je veel geluk had onder gunstige omstandigheden 100 km per uur.

Geplaatst: 06 mei 2008, 19:55
door fs48
Het spul gaat tussen je zuigerveren zitten, d.w.z. de de veren gaan vast zitten inde groef

Geplaatst: 06 mei 2008, 19:56
door Tombo
Nou, van die 16mm gaat je denk ik nog vies tegenvallen :shock: Een membraan/roterende inlaat inlaat kan je niet vergelijken met een zuigergestuurde inlaat, dus 20mm dus beter als 16mm gaat niet zomaar op. Verder heb ik al een aantal keren gehoord dat de 16mm mikuni van een FS1 erg geliefd is in de SOBW :P

Geplaatst: 06 mei 2008, 19:59
door fs48
Ben ik met je eens Mikuni is een zeer goede caburator, maar vroeger hadden wij geen hpi en bijna iedereen zat maar een beetje te vijlen op gevoel. Als je dan een keer op een winstille dag 90 reed loog iedereen er 10 km bij

Geplaatst: 06 mei 2008, 20:02
door Tombo
Klinkt bekend :P Die van mij loopt iig 90 km/h op de GPS.
Als ik onderweg wel eens aangesproken word, dan is het ook zo van "Hoe hert lupt 'ie??" "Ja, 90" "Die van mij liep vroegah dik over de 100!"

Geplaatst: 06 mei 2008, 20:11
door ginofs1
hoi mpro.
motor olie word 100/120 graden.(normaal)
in de verbrandings ruimte word het veel heter dan 300 gr, of niet tombo?
als je een slaapzak om je cilinder doet denk ik dat binnen een paar min je zuiger en kop gesmolten zijn :lol:
vraag aan niels hoe snel allu smelt :lol:

Geplaatst: 06 mei 2008, 20:11
door fs48
Precies Tombo, ik reed in Yamahaclub, toen al, met ongeveer 30 fs1tjes en geloof me iedereen wilde harder dan een ander, we waren dan ook iedere avond bi mijn vriend op de boerderij op de deel aan he sleutelen en dingen te proberen en iedereen die zei dat zijn fs1 100 liep moest dat bewijzen, nooit bewijzen gezien.

Geplaatst: 06 mei 2008, 20:16
door ginofs1
mpro09 schreef:k heb het er nu nog niet in gedaan, maar ik denk dat ik het na het inrijden wel probeer


bij je vier wieler zeker :lol:

Geplaatst: 06 mei 2008, 20:21
door fs48
Nee Gino gewoon tegen onze snelste laten rijden

Geplaatst: 06 mei 2008, 20:30
door ginofs1
voorlopig moet ik nog lopen. ik ben nog niet zo ver.
druk met andere dingen, boot in het water wand me meisje loopt te zuren dat ze wil varen met dit weer :evil:

Geplaatst: 06 mei 2008, 20:30
door mpro09
ginofs1 schreef:
mpro09 schreef:k heb het er nu nog niet in gedaan, maar ik denk dat ik het na het inrijden wel probeer


bij je vier wieler zeker :lol:


ja maar die cilinders zijn zo duur maar ik ga het zeker een keer doen

fs48 schreef:Het spul gaat tussen je zuigerveren zitten, d.w.z. de de veren gaan vast zitten inde groef


als het zou gaan klonteren zou het denk ik geen smeermiddel zijn

Geplaatst: 06 mei 2008, 20:31
door Tombo
ginofs1 schreef:hoi mpro.
motor olie word 100/120 graden.(normaal)
in de verbrandings ruimte word het veel heter dan 300 gr, of niet tombo?
als je een slaapzak om je cilinder doet denk ik dat binnen een paar min je zuiger en kop gesmolten zijn :lol:
vraag aan niels hoe snel allu smelt :lol:

Als je nagaat dat uitlaatgassen al over de 1000 graden Celcius kunnen worden, dan kan je je voorstellen dat het in de verbrandingskamer plaatselijk ook best wel lekker warm kan worden :P
BTW met die slaapzak, denk je niet eerder dat je slaapzak vastsmelt aan je cilinder? :prof:

Geplaatst: 06 mei 2008, 20:33
door ginofs1
heeft je broer geen brommer dat kan je het daar stiekem in smeren hahaha :lol: