Pagina 13 van 15

Geplaatst: 27 nov 2007, 19:00
door mpro09
ja met 30 doet ie het niet lekker denk, in de regen van de berg af zat die van mij rond de 60gr

Geplaatst: 27 nov 2007, 19:01
door Niels
Weet je zeker dat je je temperatuurmeter wel onder je bougie hebt gedaan in plaats van aan je stuur :mrgreen:

Geplaatst: 27 nov 2007, 19:04
door mpro09
ja :P want met een stuur van 60gr hou ik hem nie meer vast :mrgreen:

Geplaatst: 27 nov 2007, 21:29
door tweety
ja jongens natuurlijk zit de sensor op de clinder gemonteert en niet aan me stuur. mar ik heb natuurlijk wel een grootte deense cilinderkop er op staan en dat scheelt een heele jas. aan rij wind koeling !
mar daar hoort ook een goede afsteling bij want anders word je temperatuur nog veelste hoog bij het rijden. :!: :!: :!: :!: :cheers:

Geplaatst: 27 nov 2007, 22:23
door mpro09
idd ik had ook zon kop toen en dat scheelde zeker een paar graden,
maar vooral het gewicht wat je mee neemt
met of zonder fiets tassen scheelde zeker 20gr

Geplaatst: 28 nov 2007, 00:28
door jeroenvans
je kop, zeker zo'n grote, heeft niet dezelfde temp als je cilinder... want je cilinder word echt wel heter dan 30 gr...

Geplaatst: 28 nov 2007, 11:43
door mpro09
ja maar de verbranding gebeurd in de kop en niet in de cilinder

Geplaatst: 28 nov 2007, 11:45
door jeroenvans
maar het vastlopen waar iedereen het over heeft gebeurd in de cilinder

Geplaatst: 28 nov 2007, 11:53
door Niels
Padaboem tsss :P

Geplaatst: 28 nov 2007, 12:55
door mpro09
aan de kop kan niks vast lopen hou warm die ook word :P
maar die geeft zijn warmte af aan de relatief minder warme cilinder die dar niet tegen kan

Geplaatst: 28 nov 2007, 13:26
door YamaSam
.. de kop van de piston ni vergeten he,

die is al konisch, omdat hij zo uitzet daarboven,
als je kop heet loopt,
wordt je piston dus ook heter bovenaan, en daarmee ook breder!

oude racers draaiden van hun pistondiameter bovenaan wat af om dit te compenseren,
met betere olie moet je nu nietmeer zo drastisch gaan, ook nikasil etc doet allemaal deugd..

bij warmer worden wordt je cylinder groter hé, dat zou losser moeten komen,
de piston zet echter ook uit, en meer materiaal is meer uitzetten, dus de kop vooral
de segmenten hebben nog es een andere uitzettingscoëfficiënt, dus die gedragen zich weer anders
als de koppen botsen loopt ie vast, als het dek te breed wordt voor de cylinder,of de temp zo hoog is dat je olie wegkruipt of verdampt

:evil: damned die vastlopers!!

:wink:

Geplaatst: 01 dec 2007, 20:13
door dijkie
Hier wat foto's van YAMAHA TWEETY.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Poweredby.Yamaha.Werkendam.

Geplaatst: 01 dec 2007, 20:33
door rene
ziet er top uit,maar wat staat er onder in de meter iets van 4841? :o

Geplaatst: 01 dec 2007, 21:02
door Niels
Ziet er inderdaad goed uit, maar om die temperatuurmeting betrouwbaar te maken zal je 'm toch echt onder je bougie moeten zetten met een ring :?

Geplaatst: 01 dec 2007, 21:32
door tweety
wat er onder de meter staat is de temperatuur van de kop.
:D