Pagina 3 van 3

Re: Twijfel mbt ontsteking

Geplaatst: 27 nov 2021, 23:02
door Niels
De originele ontsteking is wat fijnmechanisch en moet met de nodige zorg worden ingesteld. Als dat gedaan is zou je er weinig zorgen aan moeten hebben.
Als je spoelen en bobines stuk gaan is er iets anders aan de hand, mogelijk niet goed aangesloten of incompatibel.

Een CDI start wel veel beter, dus daar heb ik uiteindelijk ook voor gekozen (van Gino).

HPI is behoorlijk prijzig en heeft een (te) klein vliegwiel waardoor je veel gas moet geven om hem van zijn plek te krijgen en hij dus snel neigt uit te vallen.
Lijkt me zelf niet heel lekker voor dagelijks rijden.

Re: Twijfel mbt ontsteking

Geplaatst: 28 nov 2021, 10:35
door kittop
Er zijn wat aftermarket componenten die nog wel eens wat problemen geven.
Echter de originele ontstekingen van zowel de FS1 als wel de DT/RD/TY zijn probleemloos.
Het is me wel voorgekomen dat een ontsteking wat problemen gaf, maar dat was hoofdzakelijk door een slechte aftermarket condensator en/of kontaktpunten.
Breuk/slijtage in bekabeling kwamen heel af en toe voor,
en heel zeldzaam een mindere bobine en problemen in een kontaktslot.

Re: Twijfel mbt ontsteking

Geplaatst: 28 nov 2021, 10:59
door Tombo
Toen ik nog met punten ontsteking reed had ik ook nooit problemen. Uiteindelijk wel voor een CDI ontsteking gekozen. Dat loopt toch wel mooier/strakker, vooral stationair

Re: Twijfel mbt ontsteking

Geplaatst: 28 nov 2021, 12:12
door kittop
Tombo schreef: 28 nov 2021, 10:59 Toen ik nog met punten ontsteking reed had ik ook nooit problemen. Uiteindelijk wel voor een CDI ontsteking gekozen. Dat loopt toch wel mooier/strakker, vooral stationair
Welke heb jij?

Re: Twijfel mbt ontsteking

Geplaatst: 28 nov 2021, 15:35
door Tombo
Van Gino, die zijn op basis van een Honda MB/MT ontsteking, met een 2RU vliegwiel

Re: Twijfel mbt ontsteking

Geplaatst: 28 nov 2021, 16:54
door marco
Niels schreef: HPI is behoorlijk prijzig en heeft een (te) klein vliegwiel waardoor je veel gas moet geven om hem van zijn plek te krijgen en hij dus snel neigt uit te vallen.
Lijkt me zelf niet heel lekker voor dagelijks rijden.
Er is wel een speciale verzwaringsplaat te koop om het vliegwiel zwaarder te maken.

Re: Twijfel mbt ontsteking

Geplaatst: 28 nov 2021, 16:55
door marco
Tombo schreef:Van Gino, die zijn op basis van een Honda MB/MT ontsteking, met een 2RU vliegwiel
Daar rijd bijna iedereen mee op het forum.

Re: Twijfel mbt ontsteking

Geplaatst: 29 nov 2021, 06:20
door kittop
marco schreef: 28 nov 2021, 16:55
Tombo schreef:Van Gino, die zijn op basis van een Honda MB/MT ontsteking, met een 2RU vliegwiel
Daar rijd bijna iedereen mee op het forum.
Lachuh... Dat is nieuw voor mij.
Hebben jullie nog meer geheimpjes? :wink:

Re: Twijfel mbt ontsteking

Geplaatst: 29 nov 2021, 15:50
door marco
Speciale cilinderkopjes en 3 plaats koppelingen

Re: Twijfel mbt ontsteking

Geplaatst: 29 nov 2021, 20:51
door NIX
En bellymoets.

Re: Twijfel mbt ontsteking

Geplaatst: 29 nov 2021, 20:51
door NIX
En grote-inlaat-schijfhuizen.

Re: Twijfel mbt ontsteking

Geplaatst: 01 dec 2021, 07:10
door kittop
Naaahh.... Dat zijn geen geheimpjes jonges....

Een waanzinnige bellyPST hangt aan de stelling met siliconekit in de garage,
een praktische DT 4 plaats koppeling op de werkbank.
Wat waanzinnige overmaten op het zoldertje,
en grote schijthuizen kom ik genoeg tegen op de bouwplaats.

Re: Twijfel mbt ontsteking

Geplaatst: 15 jan 2022, 19:35
door Niels
kittop schreef: 01 dec 2021, 07:10 en grote schijthuizen kom ik genoeg tegen op de bouwplaats.
:lol: :lol: