Re: compressie
Geplaatst: 06 okt 2023, 06:05
Die eigenschap herken ik vaker. Alleen andere kant op.
Dan was de brommer iets te rijk bij 100%, en bij een koude motor ging hij overslaan bij onbelast (4takten).
Voor klanten vond ik dat niet echt erg, want dan stonden ze kort daarna in ieder geval niet met een kapotte zuiger op de stoep.
Soms riep ik dit op, om de klant in bescherming te nemen als de boel los geweest was van een snelle FS1.
Dan ging de gasnaald 1 tandje naar beneden en een (te) grote sproeier er in.
Twee weken later even laten terug komen en dan even netjes afstellen.
Puntjes checken en juiste spoeier er in waar de klant op kon wachten.
Bij de F5b en lager deden we dit niet.
Dan was de brommer iets te rijk bij 100%, en bij een koude motor ging hij overslaan bij onbelast (4takten).
Voor klanten vond ik dat niet echt erg, want dan stonden ze kort daarna in ieder geval niet met een kapotte zuiger op de stoep.
Soms riep ik dit op, om de klant in bescherming te nemen als de boel los geweest was van een snelle FS1.
Dan ging de gasnaald 1 tandje naar beneden en een (te) grote sproeier er in.
Twee weken later even laten terug komen en dan even netjes afstellen.
Puntjes checken en juiste spoeier er in waar de klant op kon wachten.
Bij de F5b en lager deden we dit niet.