niet starten via kickstarter met warme motor

Alles over de techniek en sleutelen
Fred58t
100km gereden
100km gereden
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:53

Re: niet starten via kickstarter met warme motor

Bericht door Fred58t »

Als je een warm motorblok stilzet zonder het benzinekraantje dicht te draaien, verzuipt hij geheid.
De carburateur wordt niet meer afgekoeld door rijwind en wordt zelfs opgewarmd door het motorblok.
Benzine zet dan uit, loopt je carter in en wordt ook niet gestopt door het openstaande benzinekraantje.
Altijd weer goed voor vette bougies vervangen na een terrasstop. Altijd weer lachen.
Renefs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 jul 2020, 15:01
Locatie: Twente

Re: niet starten via kickstarter met warme motor

Bericht door Renefs1 »

Fred58t schreef: 07 mar 2021, 19:33 Als je een warm motorblok stilzet zonder het benzinekraantje dicht te draaien, verzuipt hij geheid.
De carburateur wordt niet meer afgekoeld door rijwind en wordt zelfs opgewarmd door het motorblok.
Benzine zet dan uit, loopt je carter in en wordt ook niet gestopt door het openstaande benzinekraantje.
Altijd weer goed voor vette bougies vervangen na een terrasstop. Altijd weer lachen.
Kraantje open of dicht heeft in mijn geval geen invloed. De bougie is ook niet nat, alleen na lang kicken wordt ie wat vochtig.
Alleen na een meter of vijf duwen slaat ie aan.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: niet starten via kickstarter met warme motor

Bericht door marco »

Fred58t schreef: 07 mar 2021, 19:33 Benzine zet dan uit, loopt je carter in en wordt ook niet gestopt door het openstaande benzinekraantje.
Altijd weer goed voor vette bougies vervangen na een terrasstop. Altijd weer lachen.
Wat een onzin.

Benzine loopt echt niet zomaar je Carter in
Yamaha Sheriff 1981
Fred58t
100km gereden
100km gereden
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:53

Re: niet starten via kickstarter met warme motor

Bericht door Fred58t »

Dream on.
Renefs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 jul 2020, 15:01
Locatie: Twente

Re: niet starten via kickstarter met warme motor

Bericht door Renefs1 »

Vlotter werkt prima 😉
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: niet starten via kickstarter met warme motor

Bericht door kittop »

Batty ( de Batavus City van Britte ) had ook de halve straat nodig bij het aanduwen.
Dit had diverse oorzaken, namelijk:
- dichte uitlaat
- dichte uitlaatpoort
- vlotter verkeerd om in de encarwi gemonteerd (puntje naar beneden)
- zuigerveren vastgekoold in de zittingen.
Bij een FS1 zou ik ook nog even kijken naar de juiste sproeier, naaldstand en luchtschroef.
Succes.
Fred58t
100km gereden
100km gereden
Berichten: 102
Lid geworden op: 06 jul 2016, 20:53

Re: niet starten via kickstarter met warme motor

Bericht door Fred58t »

marco schreef: 07 mar 2021, 21:57
Fred58t schreef: 07 mar 2021, 19:33 Benzine zet dan uit, loopt je carter in en wordt ook niet gestopt door het openstaande benzinekraantje.
Altijd weer goed voor vette bougies vervangen na een terrasstop. Altijd weer lachen.
Wat een onzin.

Benzine loopt echt niet zomaar je Carter in
Waarom denk je dat ik altijd zoveel nieuwe bougies kwijt kan aan leden na een terrasstop?
Ik kan nog zoveel waarschuwen in het clubblad, het dringt maar niet door tot het zaagsel in hun hersenpan.
Renefs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 jul 2020, 15:01
Locatie: Twente

Re: niet starten via kickstarter met warme motor

Bericht door Renefs1 »

Nu heb ik dit pas geleden wel gehad met de Derbi van mijn zoon.
Hij had de brommer af laten slaan en kreeg hem niet meer aan de praat. De carburateur begon heftig te lekken, en bij demontage bleek het carter vol benzine te zitten.
Oorzaak bleek een bezinekraan die open bleef staan (deze wordt bij een Derbi door vacuum geopend) in combinatie met een niet goed afdichtende vlotternaald.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: niet starten via kickstarter met warme motor

Bericht door kittop »

Sommige keren wil de benzinekraan van mijn DT400 niet goed afsluiten en lekt de carburateur niet alleen langs het blok, maar ook de cilinder in. De benzine verdampt, en geeft een geur in de garage maar de olie blijft achter.
Als ik de DT na een paar weken/maanden start, dan heb je een rookbom in de buurt.
Maar een FS1 met een probleemloze vlotter waarbij de vlotterbak onder in het motorblok zit met een overloop slangetje naar buiten die na een terrasbezoek al vet slaat... Is wel heel apart.
Renefs1
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 30
Lid geworden op: 05 jul 2020, 15:01
Locatie: Twente

Re: niet starten via kickstarter met warme motor

Bericht door Renefs1 »

Even een update, ik heb een ander topic gestart ivm een lekke pakking van het koppelingsdeksel, precies bij het membraan. Misschien kan dit ook de start problemen veroorzaken.
Echter deze lekkage is pas sinds een paar dagen zichtbaar, en merkbaar.
Plaats reactie