keuring voor kenteken

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Plaats reactie
hannes
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 11
Lid geworden op: 04 jun 2009, 19:35

keuring voor kenteken

Bericht door hannes »

vraagje,

Heb bijna een FS1 378 , 1974 gerestaureerd en moet er binnenkort nog een kenteken voor aanvragen
Moet hij dan helemaal origineel zijn als ik hem ter keuring aan ga bieden?.
Ik heb de motor klaargemaakt met wat snellere spullen.(60 cc, 16mm carburateur, snelle schijf en 32 mm uitlaat.)
Dus zou het betekenen dat ik originele spullen aan moet schaffen alleen voor de keuring???? :?:
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Jeti schreef:Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.


dus.. met een 50cc bamiblok had ik mijn fs1 ook kunnen keuren?
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

rise and shine schreef:
Jeti schreef:Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.


dus.. met een 50cc bamiblok had ik mijn fs1 ook kunnen keuren?

Ja.
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Jeti schreef:
rise and shine schreef:
Jeti schreef:Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.


dus.. met een 50cc bamiblok had ik mijn fs1 ook kunnen keuren?

Ja.


dat betekent dus ook dat we je bakbrommer kunnen voorzien van een 50cc bamiblok, en gewoon kunnen keuren...
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

rise and shine schreef:
Jeti schreef:
rise and shine schreef:
Jeti schreef:Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.


dus.. met een 50cc bamiblok had ik mijn fs1 ook kunnen keuren?

Ja.


dat betekent dus ook dat we je bakbrommer kunnen voorzien van een 50cc bamiblok, en gewoon kunnen keuren...

Ja.
Edit:
Probleem is dat ik een boekje heb van het motorblok, en dat het enige is waarmee ik het bouwjaar kan aantonen.. 1968.
Plaats reactie