Pagina 9 van 10

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 29 aug 2015, 22:33
door hans.m
bij mij is het allemaal vlot verlopen ik was dan ook verbaasd dat ik vrijdag mijn plaat al had... na een week.. :lol:
Ik ben naar de douane gegaan met een kopie van uit het magazine van de bfov want daar wisten ze ook van niets en ik was in elk geval de eerste die een brommer kwam inschrijven als moto.. Het enige wat ik bij de douane bij had was een zelf gemaakt papier op mijn de gegevens van mijn brommer: framenummer, bouwjaar, merk en type. Zelfs zonder verkoopovereenkomst of eigendomsbewijs.
Volgens mij verloopt het allemaal wat vlotter als de BFOV het regeld :)

Jeti schreef:Maakt het voor jullie ook nog uit of je een brommer op motorplaat zet, of iets wat al motor is?

wat bedoel je precies? Of er een verschil in procedure is?

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 29 aug 2015, 23:20
door Jeti
Ja of in mogelijkheden qua inschrijven.

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 30 aug 2015, 12:07
door hans.m
Het staat allemaal erg goed uitgelegd op de website van de bfov:
http://www.bfov-fbva.be/nl/veel-gestelde-vragen-faq/inschrijven-oldtimer/
is een beetje veel om allemaal over te typen/ uit te leggen.. :lol:

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 06 sep 2015, 16:52
door BJ
Heb dit topic op aanraden van Jet eens doorgelezen en gezien dat ik er zelf nog in actief ben geweest :lol:
Maar als ik het dus goed begrijp, zou ik in principe met enkel de folders e.d. van een FS1 als motorfiets naar het BFOV kunnen stappen en mijn plak krijgen?
Hoe hebt gij da just aangepakt in enkele stappen Hans? Ik ben al langer aan het zien om mn Nederlandse 1J5 (1977) op motoplak te zwieren. :D

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 10 sep 2015, 20:21
door carrejans
BJ schreef:Heb dit topic op aanraden van Jet eens doorgelezen en gezien dat ik er zelf nog in actief ben geweest :lol:
Maar als ik het dus goed begrijp, zou ik in principe met enkel de folders e.d. van een FS1 als motorfiets naar het BFOV kunnen stappen en mijn plak krijgen?
Hoe hebt gij da just aangepakt in enkele stappen Hans? Ik ben al langer aan het zien om mn Nederlandse 1J5 (1977) op motoplak te zwieren. :D


Aangezien je brommer van 1977 is, denk ik niet dat je er een motoplaat voor kan krijgen, vrees ik.

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 10 sep 2015, 20:23
door carrejans
Vandaag in de brievenbus een kaartje van de postbode, dat ik een pakketje moet gaan afhalen. Ik moet 30euro meenemen. De afzender is DIV.
Zou het dan eindelijk...?!! :jump:

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 10 sep 2015, 20:39
door Jeti
carrejans schreef:Vandaag in de brievenbus een kaartje van de postbode, dat ik een pakketje moet gaan afhalen. Ik moet 30euro meenemen. De afzender is DIV.
Zou het dan eindelijk...?!! :jump:

Spannend..!!

Komt dat door mijn goede papieren?

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 10 sep 2015, 20:42
door Jeti
carrejans schreef:
BJ schreef:Heb dit topic op aanraden van Jet eens doorgelezen en gezien dat ik er zelf nog in actief ben geweest
Maar als ik het dus goed begrijp, zou ik in principe met enkel de folders e.d. van een FS1 als motorfiets naar het BFOV kunnen stappen en mijn plak krijgen?
Hoe hebt gij da just aangepakt in enkele stappen Hans? Ik ben al langer aan het zien om mn Nederlandse 1J5 (1977) op motoplak te zwieren. :D


Aangezien je brommer van 1977 is, denk ik niet dat je er een motoplaat voor kan krijgen, vrees ik.

Die van Hans is uit 1976. Of is dat ook nog een of andere grens voor iets?

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 10 sep 2015, 20:43
door carrejans
Inderdaad spannend...

Heb je papieren zelfs niet nodig gehad. Toch in ieder geval bedankt! (het belangrijkste papier had ik ondertussen zelf, van importeur Yamaha Duitsland)

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 10 sep 2015, 20:45
door BJ
Jeti schreef:
carrejans schreef:
BJ schreef:Heb dit topic op aanraden van Jet eens doorgelezen en gezien dat ik er zelf nog in actief ben geweest
Maar als ik het dus goed begrijp, zou ik in principe met enkel de folders e.d. van een FS1 als motorfiets naar het BFOV kunnen stappen en mijn plak krijgen?
Hoe hebt gij da just aangepakt in enkele stappen Hans? Ik ben al langer aan het zien om mn Nederlandse 1J5 (1977) op motoplak te zwieren. :D


Aangezien je brommer van 1977 is, denk ik niet dat je er een motoplaat voor kan krijgen, vrees ik.

Die van Hans is uit 1976. Of is dat ook nog een of andere grens voor iets?


Voor zover ik weet en ook afgeleid uit het topic is 1974 de magische grens :mrgreen:

Kan alleen niet zo duidelijk afleiden dat wat Hans nu juist heeft opgestuurd naar het BFOV, zou ge verduidelijking willen geven Hans? :D

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 10 sep 2015, 20:46
door carrejans
Jeti schreef:
carrejans schreef:
BJ schreef:Heb dit topic op aanraden van Jet eens doorgelezen en gezien dat ik er zelf nog in actief ben geweest
Maar als ik het dus goed begrijp, zou ik in principe met enkel de folders e.d. van een FS1 als motorfiets naar het BFOV kunnen stappen en mijn plak krijgen?
Hoe hebt gij da just aangepakt in enkele stappen Hans? Ik ben al langer aan het zien om mn Nederlandse 1J5 (1977) op motoplak te zwieren. :D


Aangezien je brommer van 1977 is, denk ik niet dat je er een motoplaat voor kan krijgen, vrees ik.

Die van Hans is uit 1976. Of is dat ook nog een of andere grens voor iets?


De magische grens is 15/11/1974 geloof ik.
Het koninklijk besluit is van 10/10/1974, maar publicatie in staatsblad dus van 15 november.

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 10 sep 2015, 22:30
door Jeti
carrejans schreef:Inderdaad spannend...

Heb je papieren zelfs niet nodig gehad. Toch in ieder geval bedankt! (het belangrijkste papier had ik ondertussen zelf, van importeur Yamaha Duitsland)

Noooooooooooo
Hetzelfde document als wat ik je had gestuurd, of iets anders? Indien anders ben ik uiteraard geïnteresseerd [WINKING FACE]

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 11 sep 2015, 09:01
door carrejans
Hetzelfde ja, met aantal cc, gewicht, snelheid,...
Maar dan op mijn chassisnr.

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 12 sep 2015, 16:13
door hans.m
ja het jaartal 74 of is het nu 75 speelt een rol, als je brommer van dit jaartal of ervoor is kan je kiezen voor een motorplaat.
Mijn 'brommer is van 1976 en heb dit ook aangetoond in het dossier dat ik heb opgestuurd met een framenummerlijst. Je moet bewijzen dat je 'brommer' van fabrieksaf sneller rijdt dan 45km/h dit heb ik gedaan met verschillende documentatie die ik gevonden heb op internet waaronder een review uit een bromfietsblad uit de jaren '70 en dan nog enkele artikels uit motortijdschriften van enkele jaren geleden. In al die artikels stond steeds de snelheid (gaande van 65 tot 85)... Dit was blijkbaar voldoende. Alles staat heel duidelijk op de website van de BFOV. Ook het dossier dat je moet opsturen vind je daar terug. In principe zou het ook zonder bfov moeten gaan maar ik denk dat de div minder moeilijk gaat doen wanneer je het via de bfov doet.. :wink:

Re: belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 12 sep 2015, 17:17
door Jeti
Gaat over jouw AC 5bak toch?

Een standaard 2RU of ander (Nederlands) type zal dus niet lukken, omdat hij is gemaakt voor max 45 volgens de typegoedkeur?

Ik denk dat ik het begin te begrijpen, hoewel sommige termen nog altijd wat onbekend blijven.
Wij hebben maar één instantie en alles in één gebouw.