Geplaatst: 21 mar 2011, 20:16
op aanvraag,
voor België:
allereerst:
uw fs1 moet van voor 1975 zijn dus 1974 kan nog.
Want vanaf 1975 voert d'ieteren yamaha in en hebben ze dus alle info over elke kadernummer, de periode voor 1975 is vrij vaag. (dus het aantal vitessen speelt gene rol)
ten 2e:
je gaat niet naar de douane met den uitleg, "ik wil van mijn brommer ne moto maken" maar je vertelt ik wil een lichte motorfiets inschrijven waarvan ik geen documenten meer heb.
Na het vertellen van de 1e zin krijg je van die mannen niks meer gedaan.(ik ben naar ander kantoor moeten gaan)
op elk document vermeld je "lichte motorfiets" ook bij de correspondentie naar d'ieteren, 1 keer het woord brommer is genoeg om die mannen te doen steigeren.
ten 3e:
niet opsturen naar Brussel, maar ga persoonlijk naar het plaatselijk kantoor.
Anders leggen ze dat toch maar op de stapel of krijg je het antwoord dat het niet zal lukken.
laat je niet ontmoedigen als ze je terugsturen, maar blijf kalm stel gericht vragen en blijf proberen.
bij de douane heb je nodig:
een verkoopsovereenkomst waarop vermeld staat:
naam en adres koper en verkoper
handtekeningen van beide
gegevens van de fs1
merk
chassisnummer
cylinder inhoud
prijs
datum 1e gebruik of bouwjaar
aantal km's
van de invoerder heb je het officiële bouwjaar nodig.
mailen en bellen naar d'ieteren
van de periode voor 1975 hebben ze enkel framenummer en bouwjaar.
hier krijg je wel een document van wanneer je de juiste persoon treft.
maak een mooi dossiertje.
met al deze gegevens ga je naar douane, deze sturen dit op naar brussel, 3 dagen later ga je enkele eurocenten betalen en krijg je een inschrijvingsformulier mee. (vignet 705)
met dit formulier ga je naar de verzekering, deze kleeft zijn sticker hierop.
nu kan je je nummerplaat gaan afhalen bij den div.
Om alles uit te zoeken ben ik lang bezig geweest, maar na den 1e in te schrijven ging het met den 2e vanzelf.
Yamasam had mij al op weg gezet een hele tijd terug, maar er zaten nog enkele adders onder het gras.
wat denkt ge mannen, voor elke motorplaat een pint?
voor België:
allereerst:
uw fs1 moet van voor 1975 zijn dus 1974 kan nog.
Want vanaf 1975 voert d'ieteren yamaha in en hebben ze dus alle info over elke kadernummer, de periode voor 1975 is vrij vaag. (dus het aantal vitessen speelt gene rol)
ten 2e:
je gaat niet naar de douane met den uitleg, "ik wil van mijn brommer ne moto maken" maar je vertelt ik wil een lichte motorfiets inschrijven waarvan ik geen documenten meer heb.
Na het vertellen van de 1e zin krijg je van die mannen niks meer gedaan.(ik ben naar ander kantoor moeten gaan)
op elk document vermeld je "lichte motorfiets" ook bij de correspondentie naar d'ieteren, 1 keer het woord brommer is genoeg om die mannen te doen steigeren.
ten 3e:
niet opsturen naar Brussel, maar ga persoonlijk naar het plaatselijk kantoor.
Anders leggen ze dat toch maar op de stapel of krijg je het antwoord dat het niet zal lukken.
laat je niet ontmoedigen als ze je terugsturen, maar blijf kalm stel gericht vragen en blijf proberen.
bij de douane heb je nodig:
een verkoopsovereenkomst waarop vermeld staat:
naam en adres koper en verkoper
handtekeningen van beide
gegevens van de fs1
merk
chassisnummer
cylinder inhoud
prijs
datum 1e gebruik of bouwjaar
aantal km's
van de invoerder heb je het officiële bouwjaar nodig.
mailen en bellen naar d'ieteren
van de periode voor 1975 hebben ze enkel framenummer en bouwjaar.
hier krijg je wel een document van wanneer je de juiste persoon treft.
maak een mooi dossiertje.
met al deze gegevens ga je naar douane, deze sturen dit op naar brussel, 3 dagen later ga je enkele eurocenten betalen en krijg je een inschrijvingsformulier mee. (vignet 705)
met dit formulier ga je naar de verzekering, deze kleeft zijn sticker hierop.
nu kan je je nummerplaat gaan afhalen bij den div.
Om alles uit te zoeken ben ik lang bezig geweest, maar na den 1e in te schrijven ging het met den 2e vanzelf.
Yamasam had mij al op weg gezet een hele tijd terug, maar er zaten nog enkele adders onder het gras.
wat denkt ge mannen, voor elke motorplaat een pint?