Wat zit je tegen vandaag V7

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door NIX »

Lekker collega's dat dat luik nog openstond.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door marco »

Ik ben op straat een keer gevallen door zn bandje wat om reclamefolders zit. Ik ging met Mn voet erop staan en het bandje ging omhoog en ik haakte met Mn andere voet er precies in. En ik viel recht naar voren. Had gelukkig een gereedschapskist in Mn handen waar ik op viel anders had het veel erger geweest dan een paar schaafwonden.
Yamaha Sheriff 1981
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door kittop »

NIX schreef:Lekker collega's dat dat luik nog openstond.
Ik durf mijn hand in het vuur te steken voor de jongens van het betreffende bouwbedrijf.
Ik heb ca 400 trouwe debiteuren, en ik mag mezelf gelukkig prijzen met deze verstandige klanten.
Indien het luik open staat, dan is de voordeur geblokkeerd oid, en is het luik niet zoek.
Dit geintje heeft eerder te maken met derden of de eigenaar van het huis zelf, en dat ze niet iemand op zaterdag verwachtte.

Voor anderhalf jaar geleden ben ik een fijne collega kwijt geraakt door een noodlottig ongeval op een bouwplaats.
Bij het bouwbedrijf van het ongeval is alles gewoon goed voor elkaar, en deze man was een van de serieuste timmermannen die ik ken.
Soms wordt je getroffen door een bliksem, dit was vergelijkbaar, maar neemt het verlies niet weg vooral bij het gezin.
Dit soort ongelukken worden enorm uitgelicht, maar ongevallen op straat horen (hoe bizar en onbegrijpelijk) er gewoon bij.

Soms slaat veiligheid ook door. Op Schiphol lopen er eikels rond die hun vak als "veiligheidsinspecteur" in stand houden.
Daar heb ik overigens heel weinig geduld mee. En trap hun het hok uit als ze mij van het werk houden.
Zelfs de uitvoering was ze spuugzat, en introduceerde een whatsappgroep die Amber Allert heette.
Als die af ging werd iedereen verplicht/geacht te gaan schaften.
Het was heel melig om te zien, die grapjassen liepen de bouwplaats op, en iedereen liep de bouwplaats af.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door NIX »

Ja, het verschil tussen praktijk en papieren veiligheid ken ik. Het ene is verantwoordelijkheid nemen, het andere is hem vooral ontlopen. Breek me de bek niet open over allerlei certificering en andere windowdressing.
Kijk eerst even in de FAQ.
kittop
500km gereden
500km gereden
Berichten: 859
Lid geworden op: 22 nov 2015, 11:15
Locatie: Huizen

Re: Wat zit je tegen vandaag V7

Bericht door kittop »

marco schreef:Ik ben op straat een keer gevallen door zn bandje wat om reclamefolders zit. Ik ging met Mn voet erop staan en het bandje ging omhoog en ik haakte met Mn andere voet er precies in. En ik viel recht naar voren. Had gelukkig een gereedschapskist in Mn handen waar ik op viel anders had het veel erger geweest dan een paar schaafwonden.
Die verdomde bandjes kunnen sterk zijn inderdaad.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik een vergelijkbare actie had.
In de jaren 90, toen ik nog een jonge god was, rende ik bij de bouw van een fabriekshalletje mijn pipowagentje uit.
Voor de deur lag een pallet, en ik stapte op het einde van de pallet en de anderzijde kwam omhoog en wipte achter de schoenveter van mijn andere voet.
Ik ging vol op mijn snufferd in het zand en de pallet draaide om en lag ik vervolgens onder de pallet.
Als je toen YouTube had, had je echt een hit als deze actie op film stond.
Plaats reactie