Pagina 3 van 3

Geplaatst: 20 jun 2008, 11:26
door Andries
Tombo schreef:
geo schreef:
Triforce schreef:Yamaha is eind jaren 60 niet mee wezen rijden om een of andere reden, en eind jaren zestig kwam ook de eerste RF302 van Yamaha wat de legendarische racer wel bekend stond omdat hij nooit aan races heeft mee gedaan

dus Yamaha heeft pogingen ondernomen om mee te doen met het wereldkampioenschap 50cc.

Ja, maar nooit meegedaan. Suzuki wel, met hun bizarre creaties 50cc 2cilinder (2x 25cc) 8)


en zelfs ook nog een 50cc driecylinder roterend, 15 versnellingen met een powerband van 500 toeren :shock: !
http://www.yamahaclassictwostrokes.nl/i ... &Itemid=32 :wink:
de japanners hebben zich allemaal vanaf 1968 en '69 officieel teruggetrokken als fabriekteams vanwege het vernieuwde technisch reglement
toen kon kreidler :roll: wel :? vooraanrijden in de 50cc!

Geplaatst: 20 jun 2008, 11:31
door Tombo
Idd, de Japanse machines waren gewoon te verfijnd ;)

Geplaatst: 20 jun 2008, 11:45
door Yamaha rd50m
hoe zag die suzuki er dan uit met twee cilinder?

Geplaatst: 20 jun 2008, 11:51
door Andries
[quote="Andriesfs1 http://www.yamahaclassictwostrokes.nl/i ... &Itemid=32 :wink:
[/quote]

de RK 67 :wink:

Geplaatst: 20 jun 2008, 11:53
door Tombo
1:8,5 die compressie :shock: Dat is echt laag :P

Geplaatst: 20 jun 2008, 11:55
door Yamaha rd50m
ik vind de pistons echt wel schattig :D

Geplaatst: 20 jun 2008, 11:56
door Andries
die driecylinder; van 17.300 naar 20.000 toeren :shock: !
luister ook es naar de sounds :twisted: ;
[web]http://home.hetnet.nl/~twostroke-pictures/[/web]

Geplaatst: 20 jun 2008, 11:59
door YamaSam
waw! ferm materiaal heren! bedankt!!

Geplaatst: 20 jun 2008, 15:27
door edje
Tombo schreef:1:8,5 die compressie :shock: Dat is echt laag :P


ja, maar die dingen draaien dan ook zowat 20000 toeren, dan werkt compressie alleen maar tegen denk ik :wink:

Geplaatst: 20 jun 2008, 15:36
door Tombo
Compressie staat gelijk aan kracht.
Ik bedenk me net dat het waarschijnlijk de japanse manier van compressie meten is, dus vanaf dat de uitlaatpoort gesloten is. En dus niet het volume van de kop, gedeelt door het volume van de cilinder

Geplaatst: 20 jun 2008, 15:39
door edje
dat is inderdaaad ook wel zo ja ook wel logisch eigenlijk dat suzuki op de japanse manier meet :lol: