carburateur
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:52
carburateur
mijn carb lekt benzine aan de onderkant, maar meestal alleen na het starten ik heb hem al vaak uit elkaar gehaald en volgens mij is het naaldje die tegen het vlotter bakje komt kapot. maar als ik er in blaas en dan de naald indruk is hij luchtdicht... iemand een idee?
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
- Locatie: Beuncity
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
die nummer 5 is idd dikwijls een lekplek,
wat je ook in't oog moet houden is nr11, en het rondelletje dat er vaak tussenzit,
staat op deze tekening niet vermeld, maar tien tegen één zit er nog iets tussen.
Als er een rondel tussenzit, staat de benzineklep hoger, en sluit ie ook op een hoger peil af.
Te hoog maakt dat het niveau tegen het dek zit, en dat lekt dan altijd wel ergens..
als je een oud type carburator hebt, zit er onderaan een buisje en een schroefje,
als je daar een darmpje opsteekt, ernaast omhooghoudt, en het schroefje loszet,
kan je mooi het niveau controleren dat rechtstreeks bepaald wordt door de hoogte van nr 11
wat je ook in't oog moet houden is nr11, en het rondelletje dat er vaak tussenzit,
staat op deze tekening niet vermeld, maar tien tegen één zit er nog iets tussen.
Als er een rondel tussenzit, staat de benzineklep hoger, en sluit ie ook op een hoger peil af.
Te hoog maakt dat het niveau tegen het dek zit, en dat lekt dan altijd wel ergens..
als je een oud type carburator hebt, zit er onderaan een buisje en een schroefje,
als je daar een darmpje opsteekt, ernaast omhooghoudt, en het schroefje loszet,
kan je mooi het niveau controleren dat rechtstreeks bepaald wordt door de hoogte van nr 11
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 13 jan 2009, 22:52
ik heb 5 gecheckt en er zat inderdaad geen ring tussen, maar hij lekt uit het onderste slangetje en als hij tussen die ring lekt dan komt het toch niet door het slangetje?
kan het misschien 11 zijn want hij lekt volgens mij doordat hij te vol loopt en ik kan alleen een kapotte 11 bedenken...
Een vriend van mij zij dat zijn carb lekte door een te grote sproeier, is dat mogelijk ik heb een gewone 50cc , org carb en 130 sproeier
kan het misschien 11 zijn want hij lekt volgens mij doordat hij te vol loopt en ik kan alleen een kapotte 11 bedenken...
Een vriend van mij zij dat zijn carb lekte door een te grote sproeier, is dat mogelijk ik heb een gewone 50cc , org carb en 130 sproeier
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
een buisje recht naar beneden, aan de onderkant van je vlotterbak.
Daar kan je een doorzichtig slangetje opsteken, en vervolgens het schroefje opendraaien,
je kan dan het niveau van de benzine zien aan de zijkant..
De hoogte kan je dan bijstellen door het ventiel meer in, of uit te draaien
Daar kan je een doorzichtig slangetje opsteken, en vervolgens het schroefje opendraaien,
je kan dan het niveau van de benzine zien aan de zijkant..
De hoogte kan je dan bijstellen door het ventiel meer in, of uit te draaien
when men were men, and helmets were for divers
- jeronimo3032
- Aan het inrijden
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 18 jan 2009, 15:58
- Locatie: bloemendaal
mijn carberateur lekt ook, hij lekt via het naaldje aan de onderkant. Ik snap niet wat het probleem is want het vlotterbakje is helemaal vrij. en het afsluitingsmechanisme blokeert ook gewoon goed als ik hem los ervan test. Dat schroefje om de peil te veranderen heeft ook geen zin.
weet iemand misschien wat het probleem zou kunnen zijn?
weet iemand misschien wat het probleem zou kunnen zijn?
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
3 dunne imi pakkingen monteren of een dikke orri.
vergeet het o ringetje niet om het schroefje te pielen aan de binnen kant van het vlotterhuis.
maar je zal er wel een dunne imi pakking tussen hebben, deze zijn te dun.
vergeet het o ringetje niet om het schroefje te pielen aan de binnen kant van het vlotterhuis.
maar je zal er wel een dunne imi pakking tussen hebben, deze zijn te dun.
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;