de beste beginner fs1
-
- 100km gereden
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 12 mar 2007, 18:22
- Locatie: Heemskerk
de beste beginner fs1
Ik ben over een paar maanden 16 en wil dus een fs1 kopen.
Dit besluit stond vast toen mijn vader een foto liet zien van zijn eesrste brommer een fs1 e.
Nu wil ik weten wat de beste beginner fs1 is qua brandstofverbruik, de prijs, de moeilijksheigraad van techniek en het aanbod van reserve onderdelen.
Ik hoor het graag.
Thomas.
Dit besluit stond vast toen mijn vader een foto liet zien van zijn eesrste brommer een fs1 e.
Nu wil ik weten wat de beste beginner fs1 is qua brandstofverbruik, de prijs, de moeilijksheigraad van techniek en het aanbod van reserve onderdelen.
Ik hoor het graag.
Thomas.
- Davey
- Site Admin
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
Ik denk dat je het minste moet uitgeven voor een goede van de latere modellen, de 2ru bijvoorbeeld. (zie modellengeschiedenis) Met immitatie onderdelen kun je op een relatief goedkope manier je brommer opknappen of onderhouden. Als hem echt helemaal orgineel wil houden ben je wel wat meer geld kwijt maar dat bepaal je zelf. De techniek maakt allemaal niet zo heel veel uit, tuurlijk er zijn verschillen maar niet van die aard dat je er niet uit zou kunnen komen. Het grootste verschil zal toch de prijs gaan worden vrees ik.
Hoop dat je er wat mee kan, suc6 met de aankoop en als het zover is wel fotos plaatsen he !!
Hoop dat je er wat mee kan, suc6 met de aankoop en als het zover is wel fotos plaatsen he !!
Dave Does IT - Weduwe IT
-
- 50km gereden
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:21
- Locatie: Den Haag
Vergeet niet dat een 2ru geen oldtimer is en de verzekering dus erg duur zal zijn. Onderdelen genoeg te vinden, zie bijvoorbeeld marktplaats of sites als jmpb.nl. FS1 is een erg goedkope brommer. Maar je bepaalt vooral zelf hoe duur die wordt. Wil je hem origineel hebben, dan ben je een stuk meer kwijt.
Techniek is best makkelijk, je kan alles zelf doen met behulp van 't forum en de FAQ's. Laat je je brommer maken bij de brommerboer, dan ben je weer een vermogen kwijt aan het uurtarief. Ik heb er in ieder geval wel door leren sleutelen en kocht mijn FS1 toen ik er nog geen verstand van had.
Brandstofverbruik verschilt per fs1. Ik zou er niet zo erg op letten eerlijk gezegd. Wil je een FS1 kopen, let dan meer op de staat van de brommer. Maakt het blok geen rare geluiden? Is de brommer compleet? Doet de verlichting het?
En probeer niet al te enthousiast te zijn bij de eerste FS1 die je gaat bekijken van een advertentie. Je kan beter eerst nog even een paar andere FS1's bekijken. Dan heb je meteen vergelijkingsmateriaal en kan je beter beoordelen of het een brommer is die je wilt kopen. Maar dit is best lastig... Ik heb er in ieder geval altijd wel moeite mee om mijn enthousiasme te bewaren.
Techniek is best makkelijk, je kan alles zelf doen met behulp van 't forum en de FAQ's. Laat je je brommer maken bij de brommerboer, dan ben je weer een vermogen kwijt aan het uurtarief. Ik heb er in ieder geval wel door leren sleutelen en kocht mijn FS1 toen ik er nog geen verstand van had.
Brandstofverbruik verschilt per fs1. Ik zou er niet zo erg op letten eerlijk gezegd. Wil je een FS1 kopen, let dan meer op de staat van de brommer. Maakt het blok geen rare geluiden? Is de brommer compleet? Doet de verlichting het?
En probeer niet al te enthousiast te zijn bij de eerste FS1 die je gaat bekijken van een advertentie. Je kan beter eerst nog even een paar andere FS1's bekijken. Dan heb je meteen vergelijkingsmateriaal en kan je beter beoordelen of het een brommer is die je wilt kopen. Maar dit is best lastig... Ik heb er in ieder geval altijd wel moeite mee om mijn enthousiasme te bewaren.
-
- 100km gereden
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 12 mar 2007, 18:22
- Locatie: Heemskerk
Ik snap wat je bedoelt met enthousiasme!
Ik zit al ongeveer een half jaar naar brommers te kijken dus vergelijking materiaal genoeg.
Ik vind de 2ru ook een goede keus en mijn vader ook.
(mijn vader heeft laatst nog een fs1 handleiding gekocht omte kijken hoe hij ook alweer in elkaar zat)
In ieder geval ik kan niet wachten en de foto's zal ik er dan met trots op zetten!
Thomas.
Ik zit al ongeveer een half jaar naar brommers te kijken dus vergelijking materiaal genoeg.
Ik vind de 2ru ook een goede keus en mijn vader ook.
(mijn vader heeft laatst nog een fs1 handleiding gekocht omte kijken hoe hij ook alweer in elkaar zat)
In ieder geval ik kan niet wachten en de foto's zal ik er dan met trots op zetten!
Thomas.
je hebt allesinds veel keus in nederland..
ik heb een half jaar moeten wachten tot er 1 in belgie passeerde
wat je kan doen om goedkope verzekering is een 2ru bouwen op een oud type frame,
mijne is toevallig zo, alleen heb je hier niet zoiets als een oldtimerverzekering
maar dna heb je wel wat sleutelwerk
groot voordeel aan fs1 is dat hij heel erg gemakkelijk te repareren is, zelfs voor een beginner, ik ben ook begonnen met een verstand van niks over brommers en dankzij dit forum weet ik er al veel van, en heb ik mijn brommer nog NOOIT bij de bromboer achtergelaten!
veel succes!
ik heb een half jaar moeten wachten tot er 1 in belgie passeerde

wat je kan doen om goedkope verzekering is een 2ru bouwen op een oud type frame,
mijne is toevallig zo, alleen heb je hier niet zoiets als een oldtimerverzekering

maar dna heb je wel wat sleutelwerk
groot voordeel aan fs1 is dat hij heel erg gemakkelijk te repareren is, zelfs voor een beginner, ik ben ook begonnen met een verstand van niks over brommers en dankzij dit forum weet ik er al veel van, en heb ik mijn brommer nog NOOIT bij de bromboer achtergelaten!
veel succes!
- Davey
- Site Admin
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
-
- 50km gereden
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:21
- Locatie: Den Haag
witloof schreef:wat je kan doen om goedkope verzekering is een 2ru bouwen op een oud type frame
Dit gaat alleen een beetje lastig nu met alle frame- en bloknummers op kenteken. Natuurlijk is het gewoon mogelijk, maar dan moet je hem wel weer laten keuren wat weer aardig wat geld kost. En dan is het in totaal misschien zelfs goedkoper om hem gewoon als 2ru te verzekeren.
witloof schreef:groot voordeel aan fs1 is dat hij heel erg gemakkelijk te repareren is, zelfs voor een beginner, ik ben ook begonnen met een verstand van niks over brommers en dankzij dit forum weet ik er al veel van, en heb ik mijn brommer nog NOOIT bij de bromboer achtergelaten!
Ik heb wel de fout gemaakt, toen ik mijn FS1 net had, om hem naar de brommerboer te brengen. Dit kost je een 2de FS1 aan uurtarief en alle onderdelen die schijnbaar ook vervangen moesten worden.
Je zal vast nog wel momenten krijgen dat je het niet ziet zitten met je FS1, omdat er iets het maar niet wilt doen. Dit klinkt denk ik voor genoeg leden van dit forum niet onbekend, maar die hebben daardoor ook een grote dosis ervaring die je kunnen helpen. Maar let er dus wel op, dat een FS1 rijden ook heel veel sleutelen betekent.
- Davey
- Site Admin
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
- Locatie: Hulst
- Contacteer:
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Ik heb wel van mijn 16e tot mijn 18e met een oldtimerverzekering gereden tewijl dat eigenlijk niet kon, want ik had geen ander vervoer voor dagelijks gebruik
Dus dat was 2 jaar verzekering voor 60 euro + 2 schadevrije jaren, zodat mijn normale verzekering die ik nu heb ook vet goedkoop is (no-claim)




- Davey
- Site Admin
- Berichten: 500
- Lid geworden op: 10 jun 2006, 22:00
- Locatie: Hulst
- Contacteer: