Als het geen diepe voelbare krassen zijn, maar gewoon van die plekken, dan zou ik gewoon 't ff afschuren met fijn waterproof schuurpapier en gassen ik heb met zo'n vergelijkbare zuiger gereden
BTW, je zuiger moet er niethelemaal doorheen vallen. het 1e stuk moet hij gewoon "normaal" gaan, en onderaan (dus als hij voorbij de uitlaatpoort is) moet hij rustig naar beneden zakken.
Inrijden (wind tegen/lage toeren)
-
- 50km gereden
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
- Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)
Gisteren ben ik naar matton geweest in schalkwijk. Misschien bij sommige wel bekend. (zeer oud bedrijf) sinds kort hebben die ook een oldtimer shop. Ik had een zuiger nodig voor een supertherme cilinder van zundapp.
Ik had mijn yamaha blok mee genomen. (en gereedschap ) Ik heb hem laten kijken naar de cilinder en zuiger daar was niks mis mee volgens hem. Daarna mijn cilinder en zuiger gemonteerd. Daarbij zag hij dat mijn kop moest worden gevlakt. De koppakking had een zwarte vlek van binnen naar buiten.
Daarna gekeken naar de ontsteking mijn probleem laten zien. Hij bevestigde dat het niet klopte dus heeft die een ander mitsibutsie vliegwiel van zolder gehaald. De spiebaan van dit vliegwiel is ongeveer een centimeter verschoven vergeleken met de gene die er opzat. Dit verklaard waarom ik hem niet kreeg afgesteld.
Prima service, Eindelijk opgelost dat is het voordeel als je veel onderdelen ter beschikking hebt. Het vliegwiel wat er opzat was ook van mitsibutsie, maar denk dat die van een ander type yamaha was. Aan de buitenkant zag je er niks aan had was in ieder geval geen oud type.
Morgen alles weer op mijn brommer zetten en gelijk mijn fs1 in de vaseline zetten
Iemand nog tips voor het vlakken? Dacht zelf aan een glasplaat met daarop olie en daarboven op waterproof schuurpapier.
Ik had mijn yamaha blok mee genomen. (en gereedschap ) Ik heb hem laten kijken naar de cilinder en zuiger daar was niks mis mee volgens hem. Daarna mijn cilinder en zuiger gemonteerd. Daarbij zag hij dat mijn kop moest worden gevlakt. De koppakking had een zwarte vlek van binnen naar buiten.
Daarna gekeken naar de ontsteking mijn probleem laten zien. Hij bevestigde dat het niet klopte dus heeft die een ander mitsibutsie vliegwiel van zolder gehaald. De spiebaan van dit vliegwiel is ongeveer een centimeter verschoven vergeleken met de gene die er opzat. Dit verklaard waarom ik hem niet kreeg afgesteld.
Prima service, Eindelijk opgelost dat is het voordeel als je veel onderdelen ter beschikking hebt. Het vliegwiel wat er opzat was ook van mitsibutsie, maar denk dat die van een ander type yamaha was. Aan de buitenkant zag je er niks aan had was in ieder geval geen oud type.
Morgen alles weer op mijn brommer zetten en gelijk mijn fs1 in de vaseline zetten
Iemand nog tips voor het vlakken? Dacht zelf aan een glasplaat met daarop olie en daarboven op waterproof schuurpapier.
-
- 50km gereden
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 17 okt 2006, 20:36
- Locatie: Benschop (omgeving Utrecht)
wat ik altijd doe, en wat tot nu toe goed werkt:
neem een glasplaat en waterproef schuurpapier, korel 600, en schilderstape. plak een vel schuurpapier op een glasplaat met de tape en gooi een beetje olie of water over het shuurpapier (0ver de ruwe kant dus). draai dan 8-en met de cilinderkop en pak hem steeds anders vast. als je klaar bent kun je evetueeel herhalen met een fijnere korrel voor een nog gladder resultaat!
neem een glasplaat en waterproef schuurpapier, korel 600, en schilderstape. plak een vel schuurpapier op een glasplaat met de tape en gooi een beetje olie of water over het shuurpapier (0ver de ruwe kant dus). draai dan 8-en met de cilinderkop en pak hem steeds anders vast. als je klaar bent kun je evetueeel herhalen met een fijnere korrel voor een nog gladder resultaat!