RESERVATIES FS1-LEDset head- and taillight
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
RESERVATIES FS1-LEDset head- and taillight
Er waait weer een verse wind in de FS1-setup, en dankzij een plots opgedoken onderwerpje over het maken van een LEDkoplamp,
iets vroeger dan voorzien, wil ik hier even een inschatting maken naar de vraag op het forum. Ik werk namelijk al enkele maanden aan dit onderwerp..
Wat is het?
Een koplamp en achterlamp, met LEDs, ongevoelig voor de soms hoge voltages of staat van de accu van de brommer, werkend tot 30V op de uitgangstroom (veroorzaakt door hoge(-re) toerentallen van de FS1's. Deze mag rechtstreek worden aangesloten op de gele draad van de blok, zonder gelijkrichter of accu.
Wat de uiteindelijk prijs zal zijn, hangt af van de vraag en de uiteindelijke produktiekosten. Het blijft vrij in te gaan op het aanbod als de prijs bekend is.
Deze set maak ik voor forumleden, het is niet de bedoeling er zwaar munt uit te slaan of een zaak errond op te starten (heb al zaken genoeg aan mn hoofd)
Ultieme bedoeling is iedereen met z'n FS1 verlicht op de weg te zetten, ongeacht de experimenten of onderhoud verricht aan de motor.
Tenzij je lichtspoel om zeep is, heb je dus altijd verlichting op je brommer, en wordt een levensduur van 50.000 uren gegarandeerd.
(dat komt overeen met 5.7 jaar permanent rijden) Dat het dus iets duurder zal zijn als twee standaard gloeilampjes lijkt me in dat geval duidelijk.
Een bijkomend voordeel is dat de HPI-rijders onder ons nu wél degelijke verlichting uit hun blok zullen halen, wat met gloeiers onmogelijk was voorheen.
Datum van uitgave zal rond nieuwjaar 2012 liggen.
Het wordt geen eindeloze reeks, dus wie eerst inschrijft is erbij.
Het eerste prototype is in Gino's handen, en zoals jullie allemaal weten, draait die meer toeren dan eender wie op het forum. Zijn veldtest zal dus het bewijs van degelijkheid moeten garanderen.
Ik hoop dat dit initiatief ons aller veiligheid op de weg een dienst zal bewijzen
iets vroeger dan voorzien, wil ik hier even een inschatting maken naar de vraag op het forum. Ik werk namelijk al enkele maanden aan dit onderwerp..
Wat is het?
Een koplamp en achterlamp, met LEDs, ongevoelig voor de soms hoge voltages of staat van de accu van de brommer, werkend tot 30V op de uitgangstroom (veroorzaakt door hoge(-re) toerentallen van de FS1's. Deze mag rechtstreek worden aangesloten op de gele draad van de blok, zonder gelijkrichter of accu.
Wat de uiteindelijk prijs zal zijn, hangt af van de vraag en de uiteindelijke produktiekosten. Het blijft vrij in te gaan op het aanbod als de prijs bekend is.
Deze set maak ik voor forumleden, het is niet de bedoeling er zwaar munt uit te slaan of een zaak errond op te starten (heb al zaken genoeg aan mn hoofd)
Ultieme bedoeling is iedereen met z'n FS1 verlicht op de weg te zetten, ongeacht de experimenten of onderhoud verricht aan de motor.
Tenzij je lichtspoel om zeep is, heb je dus altijd verlichting op je brommer, en wordt een levensduur van 50.000 uren gegarandeerd.
(dat komt overeen met 5.7 jaar permanent rijden) Dat het dus iets duurder zal zijn als twee standaard gloeilampjes lijkt me in dat geval duidelijk.
Een bijkomend voordeel is dat de HPI-rijders onder ons nu wél degelijke verlichting uit hun blok zullen halen, wat met gloeiers onmogelijk was voorheen.
Datum van uitgave zal rond nieuwjaar 2012 liggen.
Het wordt geen eindeloze reeks, dus wie eerst inschrijft is erbij.
Het eerste prototype is in Gino's handen, en zoals jullie allemaal weten, draait die meer toeren dan eender wie op het forum. Zijn veldtest zal dus het bewijs van degelijkheid moeten garanderen.
Ik hoop dat dit initiatief ons aller veiligheid op de weg een dienst zal bewijzen
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
Om de 'slimmerds' op het forum vroegtijdig van antwoord te dienen, ook even duidelijk maken wat de specifieke meerwaarde van dit ontwerp is:
Ik weet dat bij diverse webshops reeds ledlampen tevinden zijn die in onze fittingen passen..
Naar mijn ervaring passen die idd in de fitting, maar zijn ze niet bestand tegen een ongeregeld voltage door hoge toeren of een onstabiele voeding.
De varianten die ik reeds kocht waren ook doorgaans even duur als mijn ontwerp, vandaar deze build..
Ik weet dat bij diverse webshops reeds ledlampen tevinden zijn die in onze fittingen passen..
Naar mijn ervaring passen die idd in de fitting, maar zijn ze niet bestand tegen een ongeregeld voltage door hoge toeren of een onstabiele voeding.
De varianten die ik reeds kocht waren ook doorgaans even duur als mijn ontwerp, vandaar deze build..
when men were men, and helmets were for divers
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
- nieknatuurlijk
- 2500km gereden
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 02 mei 2009, 18:35
- Locatie: aan de andere kant van the-middle-of-nowhere-noord-holland dan sjoerd & marco wonen
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
nieknatuurlijk schreef:voor mij ook!
wel een vraagje: is groot licht ook mogelijk?
ik rij nu al een jaar met alleen groot licht even koplamp naar beneden gericht
voorlopig nog niet, maar er wordt aan gewerkt..
het liefste zou ik een compleet gelijke aansluiting en werking willen hebben.
het prototype van Gino is eigenlijk nog een grootlicht, geen probleem om er een dimlicht van te maken,
de beiden is nog even puzzelen..
when men were men, and helmets were for divers
-
- 2500km gereden
- Berichten: 4203
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
- Locatie: almere(vh hilversum)
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: