fs1 uit belgie
- Brambo
- 250km gereden
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 09:44
- Locatie: Almere
fs1 uit belgie
kan iemand mij vertellen of het een probleem is om een belgische brommer op een nederlands kenteken te krijgen?
en wat moet er gedaan word
Bramen om dat voor elkaar te krijgen?
en wat moet er gedaan word
Bramen om dat voor elkaar te krijgen?
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
nee is geen probleem als je de papieren van die Belg er bij krijgt
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1145
- Lid geworden op: 18 jan 2007, 23:03
- Locatie: Hoepertingen België
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1781
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
heb het zelf destijds ook gedaan, was in het conversiejaar, brommer werd niet gekeurd, alleen geschouwd kwa framenummer.
is via de Fehac gegaan, ik had gelukkig nog de gelijkvormigheidsattest (document waarop staat dat het een bromfiets is) bewaard, samen met een bouwjaarverklaring heeft dit uiteindelijk toch tot een NL kenteken geleid.
betreft deze yamaha
is via de Fehac gegaan, ik had gelukkig nog de gelijkvormigheidsattest (document waarop staat dat het een bromfiets is) bewaard, samen met een bouwjaarverklaring heeft dit uiteindelijk toch tot een NL kenteken geleid.
betreft deze yamaha
-
- 100km gereden
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 08 nov 2007, 17:08
- Locatie: WESTERLO(BELGIE)
- Brambo
- 250km gereden
- Berichten: 284
- Lid geworden op: 20 jun 2007, 09:44
- Locatie: Almere
beste forum leden
bedankt voor de reacties
ik heb de RDW gebeld en als het om oudere brommer gaat dan is een kenteken geen probleem odat de RDW ervan uitgaat dat de papieren er dan toch niet bij zijn vandaar dat zeer soepel mee omgaan.het wordt een ander verhaal als het een Motorfiets betreft.
oh ja het gaat om een Yamaha sherrif
bedankt voor de reacties
ik heb de RDW gebeld en als het om oudere brommer gaat dan is een kenteken geen probleem odat de RDW ervan uitgaat dat de papieren er dan toch niet bij zijn vandaar dat zeer soepel mee omgaan.het wordt een ander verhaal als het een Motorfiets betreft.
oh ja het gaat om een Yamaha sherrif
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Hier staat het antwoord:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=3937
Samenvatting:
Je kunt ELKE Europese brommer in Nederland keuren, zonder enig probleem. Het is wel handig een foldertje oid mee te nemen om aan te tonen dat het een oldtimer is/wat het bouwjaar is.
Kosten zijn 150 euro.
Als je papieren hebt, is er geen technische keuring nodig en zijn de kosten 100 euro.
(papieren in BE kosten 65 euro, dus je bent goedkoper uit om hem gewoon in NL in te voeren)
Hij moet dan wel in orde zijn, voornamelijk:
- banden genoeg profiel en niet gescheurd
- remmen moeten werken, geen lekkage in remleidingen (indien schijf)
- hij mag niet harder dan 50 km/uur gaan
- hij moet deugdelijk in elkaar zitten (dus: borgpennetjes, geen extreem kromme onderdelen, geen half-vastgemaakte onderdelen, etc)
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=3937
Samenvatting:
Je kunt ELKE Europese brommer in Nederland keuren, zonder enig probleem. Het is wel handig een foldertje oid mee te nemen om aan te tonen dat het een oldtimer is/wat het bouwjaar is.
Kosten zijn 150 euro.
Als je papieren hebt, is er geen technische keuring nodig en zijn de kosten 100 euro.
(papieren in BE kosten 65 euro, dus je bent goedkoper uit om hem gewoon in NL in te voeren)
Hij moet dan wel in orde zijn, voornamelijk:
- banden genoeg profiel en niet gescheurd
- remmen moeten werken, geen lekkage in remleidingen (indien schijf)
- hij mag niet harder dan 50 km/uur gaan
- hij moet deugdelijk in elkaar zitten (dus: borgpennetjes, geen extreem kromme onderdelen, geen half-vastgemaakte onderdelen, etc)
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 29 okt 2009, 11:38
in belgie zijn die dingen makkelijk te omzeilen je ja haalt die papieren van verlies aan en je gaat om een dublicaat
dat is alemaal zo geregeld hoe kleiner het dorp hoe eenvoudiger
alleen als het merk nog bestaat kan dit voor vertraging zorgen ma gelijk bij flandria of zundapp of zo lukt het echt eenvoudig
en een belgische brommer naar het buitenland exporteren is zo eenvoudig
pieter
dat is alemaal zo geregeld hoe kleiner het dorp hoe eenvoudiger
alleen als het merk nog bestaat kan dit voor vertraging zorgen ma gelijk bij flandria of zundapp of zo lukt het echt eenvoudig
en een belgische brommer naar het buitenland exporteren is zo eenvoudig
pieter