2RU opvoeren

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: 2RU opvoeren

Bericht door NIX »

Let op, zolang je geen bloedsnelle cilinder monteert, kun je zelf van je witte schijf prima een snellere maken zonder dat ie te snel wordt. Even zien of m'n foto nog in het schijventopic staat.

Wil je echt hard, pak dan een Athena 60cc of boor een echte FS1 of een Z1 op naar 60cc, mag het wat minder, pak dan elke oude ori cilinder (niet de FS1 of 378), boor deze naar een overmaat (of desnoods 43mm) en pas zelf de uitlaatpoort wat aan. Op de weg heb je het liefst een tractor die veel middenpower heeft en als het moet wat toeren kan maken, maar niet alleen maar.
Kijk eerst even in de FAQ.
RLD
100km gereden
100km gereden
Berichten: 175
Lid geworden op: 14 sep 2013, 20:46
Locatie: Houten

Re: 2RU opvoeren

Bericht door RLD »

Hoi, ik zet hier even mijn ervaring neer, misschien dat je er iets mee kunt.

De Athena 60cc tikte bij mij wel heel erg, jmpb zou dit oplossen door een B-maat zuiger te regelen maar is er nooit gekomen, de geleverde zuiger was gewoon te ruim. Heeft ook nooit harder gereden dan 70 (door de witte schijf) Je moet hem ook voorzichtiger op laten warmen. Ik vond het maar een toerenjager, beviel niet zo. De beste ervaring op de 2RU met witte schijf (ik heb 2 mooie gehad) is de originele 2RU cilinder en de pet die door Gino op maat werd gedraaid, de bekende snelle pijp en de 16mm die er bij was. Hij liep netjes 60-65 en hield dat goed vast. Is best een fijne 50cc cilinder met grote ribben, nooit problemen, betrouwbaar ding.

Om uit te proberen heb ik toen een imi f5b 60cc besteld bij die Hans in Almere, mogelijk had ik een goede serie, netjes zelf afgewerkt voor montage en ik heb een hoop plezier van dat cilindertje gehad, reed netjes met niet al te veel toeren rondom 70, trok enorm goed, dat cilindertje kocht ik ongeveer 5 jaar geleden, ik lees wel hier dat er mindere tussen zitten nu.

Succes!
Steijg
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 28
Lid geworden op: 19 jul 2015, 22:05

Re: 2RU opvoeren

Bericht door Steijg »

Bedankt mannen.

Toch maar de 50cc er weer onder gezet. Het verschil in koppel en snelheid is minimaal.
Best prutsspul dus.

Toch maar wat meer verdiepen en experimenteren met verschillen setups. Ik heb eindelijk een snellere schijf kunnen vinden bij Leertouwer dus daar ga ik eens mee aan de slag.

Ik kan weer verder mannen!
Blijven hannesen.
Plaats reactie