Pagina 2 van 2

Geplaatst: 28 feb 2013, 11:13
door the_destroyers
Dat rubber waar de benzineleiding doorgaat naar de carb.
De meeste rubbers zijn volledig open.
Maar in sommige zit een soort van begrenzing, daardoor krijgt hij minder lucht, dus minder snelheid eruit te halen...

Geplaatst: 28 feb 2013, 11:37
door YamaSam
en hoe zit het met je ontsteking? ...

hardgaan met een (oudere) tweetakt lukt nooit met één of twee dingen te veranderen.

Alles moet goedstaan, en de zwakste schakel breekt :lol:

mocht het een troost zijn, wat je wil, kán!

Geplaatst: 28 feb 2013, 13:15
door fantomas
ruud schreef:gister alles tandwiel verhouding gewijzigd naar 15/44 maar top ligt niet 1 km sneller (nog steed 60km)
fs1 60CC
16MM CARB SPROEIRE?
FS 1 SNELLE UITLAAT (NIEUW)
TANDWIELTJES 15/44
60KM IS TE TRAAG!!!!!!!! WAT TE DOEN OF WAAR NAAR TE KIJKEN....

VR GR RUUD



Het lijkt mij dat een tandwielverhouding 13/39 het goede resultaat moet opleveren.En sproeier 160/170
Maarja...ik ben Fantomas maar....

Geplaatst: 28 feb 2013, 14:08
door Tombo
Zorg eerst dat de basis goed is en ga dan pas pielen met tandwielen. 13/39 is namelijk erg zwaar

Geplaatst: 28 feb 2013, 16:55
door marco
Tombo schreef:13/39 is namelijk erg zwaar


60cc moet dat makkelijk trekken.

Geplaatst: 28 feb 2013, 17:45
door Tombo
Tombo schreef:Zorg eerst dat de basis goed is en ga dan pas pielen met tandwielen.

Geplaatst: 01 mar 2013, 02:30
door fantomas
Ik had begrepen dat hij goed trok en bij de 60 km/u veel toeren maakt.
Dan lijkt mij een andere tandwiel verhouding niet zo'n slecht idee.... :wink:

Geplaatst: 19 mei 2013, 19:01
door Niek de Rijcke
Hoe is dit afgelopen?

Geplaatst: 02 sep 2013, 11:13
door realobsession
veel toeren zegt niks iedereen heeft een andere gedachte bij veel toeren.
begin eerst een je carb schoon te maken dan sproeier 160 er in.
kijk even naar de poorten van je cilinder zijn ze mooi afgewerkt zo niet doe dat zelf even met de dremel.
kijk naar je luchtaanzuiging of je bij gas geven niet je rubbers dichttrekt er zijn rubbers van zeer slappe kwaliteit bij die te slap zijn.
check je luchtfilter zelf of het nog mooi schoon is en de inlaten naar je frame toe dat is dat rubber met de twee pijpjes er aan.
kijk gelijk of je benzine kraan goed doorloopt en het eventuele filtertje wat er tussen zit.
tandwiel verhouding uitgaande van je gewicht 13/39
stel je contactpunten goed af en neem de tijd ervoor.
en kijk of je uitlaat niet dichtgeslipt is.
dit alles na lopen en dan weet ik zeker dat je brom 80/85 zal kunnen halen .
zelfs met een imi 60fs1 cilinder

Geplaatst: 02 sep 2013, 12:02
door NIX
Wat voor kop heeft dat ding? Zonder compressie doet een Athena ook weinig.

Geplaatst: 02 sep 2013, 13:41
door Jeti
Of is het probleem, 6 maanden na de probleemmelding, al opgelost..?

Geplaatst: 02 sep 2013, 16:55
door marco
NIX schreef:Wat voor kop heeft dat ding? Zonder compressie doet een Athena ook weinig.


Met compressie zit er zo een gat in de zuiger :lol: