yamaha cilinder

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
lorijn

yamaha cilinder

Bericht door lorijn »

Mijn setup:

15/46
orgi f5b cil
snelle uitlaat
16 mm carburateur
160 sproeier.

Ik ben van plan een nieuwe cilinder aan te schaffen, ik zit te denken aan een fs1 cilinder. Kun je daar dan je bestaande zuiger in laten, of kun je beter meteen een fs1 cilinder + zuiger doen?
Als ik dit heb gekocht, hoe hard moet hij dan kunnen lopen? En welke vertanding moet er dan op?

Groetjes Lorijn.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Cilinder en zuiger koop je in principe altijd als set. Dan weet je zeker dat het bij elkaar hoort. Een nieuwe cilinder word altijd als set verkocht, dus waarom moeilijk gaan doen :P
Vertanding ligt echt aan je cilinder. Maar je snelheid zou rond de 75/80 km/h moeten komen.
lorijn

Bericht door lorijn »

Dit kost mij €48,25 Cilinder FS1 50cc Met zuiger

BESTAANDE UIT:

* Zuiger 50cc
* Cilinder 50cc
* Piston pen
* 2 Borgclips
* 2 Zuigerveren

Zou dit een goed alternatief zijn voor mijn f5b cilinder op mijn yamaha 2f2?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Ligt eraan wat je wilt, hard gaan of relaxed cruisen? Een F5B is meer een rustige toercilinder die niet heel hard loopt. Met een FS1 moet je vaak toeren janken om snel vooruit te komen.
Edit, waar heb je die cilinder zien staan. Bij JMPB is een 50cc FS1 cilinder 35 euro
http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=90
lorijn

Bericht door lorijn »

Hoi Hashiriya,

Ik wil graag dat hij niet zo veel moeite hoeft te doen om 60 te gaan, dus een snelle cilinder lijkt mij perfect. Wat bedoel je met"moet je vaak in toeren janken om snel vooruit te komen"?

Als ik de fs1 cilinder er op heb, aan wat voorn vertanding denk je dan?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Een F5B moet voldoende zijn om vlotjes de 60/65 km/h te halen. Ik denk dat je tandwielverhouding nu veel te zwaar is. Probeer eens een 13 of 14 tands nu. Ohjah, en gebruik voor de gein eens de search want er is al echt genoeg over dit soort onderwerpen geschreven :P
PS ik heet gewoon Tom, hashiriya is de Japanse term voor een illegale straatracer :P
wiebo
500km gereden
500km gereden
Berichten: 857
Lid geworden op: 01 dec 2006, 15:26
Locatie: Groesbeek, waar anders?

Bericht door wiebo »

Tombo schreef:Een F5B moet voldoende zijn om vlotjes de 60/65 km/h te halen. Ik denk dat je tandwielverhouding nu veel te zwaar is. Probeer eens een 13 of 14 tands nu. Ohjah, en gebruik voor de gein eens de search want er is al echt genoeg over dit soort onderwerpen geschreven :P
PS ik heet gewoon Tom, hashiriya is de Japanse term voor een illegale straatracer :P

Ooh... heet jij gewoon Tom? :lol:
Plaats reactie