molykote
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
molykote
molykote poeder spray is een droog smeermiddel met een extreem lage wrijvings coefficient
mijn opa zegt net dat ie vroeger altijd zijn cilinder hier mee in smeerde en vroeg of ik dat ook wilde
is dit waarom alle brommers vroeger over de 100 gingen?
heeft iemand hier ervaring mee
mijn opa zegt net dat ie vroeger altijd zijn cilinder hier mee in smeerde en vroeg of ik dat ook wilde
is dit waarom alle brommers vroeger over de 100 gingen?
heeft iemand hier ervaring mee
- Triforce
- 2500km gereden
- Berichten: 4927
- Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
- Locatie: Zwolle
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 100km gereden
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 17:54
- Locatie: Willebroek (Belgium)
ik veronderstel dat je het hier hebt over de molykote anti friction coating?
we hebben dit op het werk maar gebruiken dit eigenlijk niet voor hoogtoerige onderdelen.
het is meer iets dat we op kettingwielen, tandwielen en nog enkele andere eerder laagtoerige of stilstaande toepassingen gebruiken
maar het zou kunnen dat het werkt, al denk ik dat je coating snel weggesleten zal zijn door je segmenten
david
we hebben dit op het werk maar gebruiken dit eigenlijk niet voor hoogtoerige onderdelen.
het is meer iets dat we op kettingwielen, tandwielen en nog enkele andere eerder laagtoerige of stilstaande toepassingen gebruiken
maar het zou kunnen dat het werkt, al denk ik dat je coating snel weggesleten zal zijn door je segmenten
david
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
Re: molykote
mpro09 schreef:molykote poeder spray is een droog smeermiddel met een extreem lage wrijvings coefficient
mijn opa zegt net dat ie vroeger altijd zijn cilinder hier mee in smeerde en vroeg of ik dat ook wilde
is dit waarom alle brommers vroeger over de 100 gingen?
heeft iemand hier ervaring mee
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1983
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
nee mpro nooit meer smeren bij het inlopen, maar voorzichtiger doen en kleine korte ritten maken.
ik zal je wel wat laten zien wat er dan gebeurt , als je weer hier bent.
gr gino
ik zal je wel wat laten zien wat er dan gebeurt , als je weer hier bent.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14483
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
is in het begin zeer link.
een cilinder die moet inlopen heeft dus meer wrijving.(het moet op elkaar inslijten)
wrijving geeft veel warmte, de cilinder word dus veeeeeel warmer.
de cilinder / zuiger moet dus op elkaar inslijten, de grootste slijtage heb je
als de motor van koud naar warm gaat.
dus motor goed op temp (zuiger lekker heet) motor uit.
en de zuiger hard lekker uit
maar geen 100 km aan een stuk. 5 km is lang zat.
natuurlijk zijn de meningen verdeeld, maar zo doe ik het.
gr gino
een cilinder die moet inlopen heeft dus meer wrijving.(het moet op elkaar inslijten)
wrijving geeft veel warmte, de cilinder word dus veeeeeel warmer.
de cilinder / zuiger moet dus op elkaar inslijten, de grootste slijtage heb je
als de motor van koud naar warm gaat.
dus motor goed op temp (zuiger lekker heet) motor uit.
en de zuiger hard lekker uit
maar geen 100 km aan een stuk. 5 km is lang zat.
natuurlijk zijn de meningen verdeeld, maar zo doe ik het.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18323
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Tja, maar dan denk ik weer, als hij zoveel warmte produceert, is de zuigerspeling dan niet té krap?
Als je bv ziet bij Kreidlers, sommige rijden met zuigerspeling 0,01mm (er zijn zelfs gekken die met nóg een kleinere zuigerspeling rijden)! Dat moet je bij een FS1 btw niet proberen En dan met een heftige (+10 pk) setup. Na enkele duizenden KM's hebben die zuigers nog steeds dezelfde zuigerspeling t.o.v. de cilinder, dus geen materiaal weg, hoonsporen ook nog zichtbaar. Waar zou dan die extra wrijving vandaan moeten komen?
Als je bv ziet bij Kreidlers, sommige rijden met zuigerspeling 0,01mm (er zijn zelfs gekken die met nóg een kleinere zuigerspeling rijden)! Dat moet je bij een FS1 btw niet proberen En dan met een heftige (+10 pk) setup. Na enkele duizenden KM's hebben die zuigers nog steeds dezelfde zuigerspeling t.o.v. de cilinder, dus geen materiaal weg, hoonsporen ook nog zichtbaar. Waar zou dan die extra wrijving vandaan moeten komen?
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer: