Tombo schreef:Omdat het een 2-takt is en geen ouderwetse 4-takt motor met kleppen. BIj een 2-takt motor heeft loodvervanger geen zin. Bij oude motoren sleten de klepzittingen als er geen lood in de benzine zat. Maar tegenwoordig mag er geen lood meer in benzine zitten, dus wordt er loodvervanger toegepast bij oude motoren. Dit om het slijten van de klepzittingen tegen te gaan. En zoals je weet zitten er in een 2-takt motor geen kleppen, dus laat staan klepzittingen! En VroEgAh reed iedereen minimaal 120 km/h, en als het nog even kan, in de 3e versnelling zelfs. Dus verhalen van VroEgaH neem ik niet zo nauw
how Tom, vergeet je niet dat' lood vrij onbrandbaar is? en apart van je kleppen,
het verarmt je mengsel, maar verlaat het punt dat' detoneert..
dacht ik he..
wat dat harder rijden 'froehah' betreft, zou misschien wel es wat met de zuurstof in de lucht kunnen temaken hebben denk,
en zoals Dijkie terecht opmerkte, er lagen toen geen drempels, én reed haast niemand rond ook
lood is echt alleen maar voor de klepjes, daar komt immers geen olie.
2 langs elkaar wrijvende materialen mogen nooit van het zelfde materiaal zijn, dat slijt heel snel.
als we 2 verschillende materialen langs elkaar wrijven krijgen we elektrolyse werking, dus vreet elkaar op.
daar voor zat er lood in het brandstof die de metalen van elkaar isoleren er dus elektolyse voorkomen.
o ja ik pis in mijn tank, zit nog zat alcohol in om op te rijden.
en een dopje badschuim daar word hij lekker schoon van.hahaha.
gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;) http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;