blok setup.

Opvoeren en modificeren van de FS1
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

is het een 40mm of een 43mm boring??

ik zou zeggen de uitlaatpoort iets omhoog (naar ongeveer 25mm ofzo, dan hou je nog genoeg trekkracht onderin) en niet breder dan 26mm gaan, ik zou eerst de spoelpoorten zo houden
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Triforce schreef:is het een 40mm of een 43mm boring??

ik zou zeggen de uitlaatpoort iets omhoog (naar ongeveer 25mm ofzo, dan hou je nog genoeg trekkracht onderin) en niet breder dan 26mm gaan, ik zou eerst de spoelpoorten zo houden


Joep schreef:Ik wil het zover graag bij 50cc houden, wie weet in de toekomst iets hoger.


ik vermoed dat je nergens een imi fs1 gaat vinden die meer heeft dan 25mm uitlaatpoort, een imi fs1 staat op 23 dacht ik..

het beste maak je een piston waar, ter breedte van de uitlaatpoort, het dek een mm naar beneden gevijld is, dan vijl je de cylinder op per mm en je kijkt hoe ie loopt. Op een gegeven moment loopt ie dan plots voor geen meter meer. Als je op dat punt een normale piston steekt, staat ie goed.

Je kan nooit voorspellen op hoeveel je gaat uitkomen, Óf je moet echt alles bekijken, en dan is't nog gokken..

trekken over het ganse toerenbereik is haast niet te doen zonder de spoelers te verbreden, een toerenmachine is gemakkelijker en loopt uiteindelijk ook vaak harder, je koppeling is dan de volgende zwakke schakel..

mijn eerste imi49 had z'n poort op 21mm staan (die zit eronder op het "mountainride"-filmpje op youtube onder "49cc fs1")

en grootste vraag van al, is het voor cirquit, of straatrace?

veel suck6 en santé
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Daan1990
250km gereden
250km gereden
Berichten: 446
Lid geworden op: 08 aug 2008, 10:15
Locatie: Fort Worth, TX

Bericht door Daan1990 »

Haha...daar wachte ik op: een reactie van de tuningsexpert ;)

Ik ben nog niet echt een expert dus ik wilde beginnen met de wat makkelijkere dingen. En met de uitlaatpoort bedoelde ik dat gat wat rechtstreeks bij de piston zit die op en neer gaat. Ik bedoelde die bij de uitlaat :oops: En die was zo klein! Ik maak em 32mm.

Ik heb gehoord dat bij de 2ru je em makkelijker harder kan laten gaan door de schijf "sneller" te maken. Hoe gaat dat precies?

En mijn immi f5b heeft nu voornamelijk power in de hoge toeren, is het mogelijk om ook meer kracht in lage toeren te krijgen?

Ik denk dat een fs1 op zich veel potentie heeft als racemonster: ze zijn licht en laag :D Maar ik wil em niet op circuit of straatrace gebruiken, ik wil gewoon snel van a naar b in stijl :)

Dank :)
Gebruikersavatar
PD
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1393
Lid geworden op: 30 jun 2008, 12:26
Locatie: Zevenaar

Bericht door PD »

Daan1990 schreef:Ik heb gehoord dat bij de 2ru je em makkelijker harder kan laten gaan door de schijf "sneller" te maken. Hoe gaat dat precies?



nou dan moet je er voor zorgen dat je inlaat schijf langer open is, ik meen dat het inlaat gat bij orgineel +- 15 graden open is, dan zou je dus een schijf moeten hebben die 165 graden open is... moet je even een graden schijf op je krukas zetten dan kun je het precies meten, je moet dus zorgen dat je samen op 180 graden uitkomt,

je kan ook verder gaan als 180 graden, maar dan zou die in lage toeren niks doen
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

ff de zoekfunctie gebruiken.... is een plaatje van in graden eraf aan de ene kant en aan de andere kant...
Plaats reactie