valse lucht

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
ed 3e9
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2019, 09:37

valse lucht

Bericht door ed 3e9 »

ik ben nieuw hier en heb sinds 2 jaar een FS1 3E9 bouwjaar 1980 4bak gekregen van vrienden van mij.
De brommer reed nog niet super maar uitlaat zat dicht, koppeling slecht etc.

Dit alles vervangen maar blijft slecht optrekken, vaak in hoge toeren draaien als je koppeling in knijpt en slaat op een gegeven moment af als je stilstaat. soort vaan dood moment.
uiteindelijk met remreiniger ontdekt dat de aansluiting van de carburateur op het spruitstuk (origineel) lek is. Andere carburateur geplaatst en als poging de verbinding afgekit en blijkt dat hij toen goed liep. de kit is niet eindeloos en lekte na 100km weer.
Is dit bekend bij iemand en wat zou je er definitief aan kunnen doen? wordt er gek van en is niet leuk rijden zo.

Heb ook een ander spruitstuk en membraam (16mm) gekocht en geprobeerd maar startte helemaal niet meer.

p.s. ik heb echt gericht met dun buisje op de aansluiting van het spruitstuk dus niet in de carburateur en aansluiting blok spruitstuk gespoten.
Gebruikersavatar
HotWheels
500km gereden
500km gereden
Berichten: 869
Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
Locatie: Lochristi (België)

Re: valse lucht

Bericht door HotWheels »

Hey ed 3e9, elkeen is ooit nieuw hier, maar zou jij het leuk vinden dat iemand aan je deur aanbelt met een probleem/vraag zonder dat ie zich voorstelt?
Of is dat eigen aan de tijd?
Gebruikersavatar
Dr. Bob
500km gereden
500km gereden
Berichten: 880
Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: valse lucht

Bericht door Dr. Bob »

Het is waarschijnlijk dat je carburateur te ruim op het spruitstuk zit. Beste is een nieuwe afdichting ertussen:
https://www.fs1shop.nl/ringpakking-carb ... -1183.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet lullen maar poetsen!
opnieuweenfs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mei 2018, 17:00

Re: valse lucht

Bericht door opnieuweenfs1 »

Wat je ook wel ziet is dat het membraanhuis met inbusbouten op het spruitstuk zit geschroefd.
Dit zorgt ook vaak voor valse lucht omdat de kop van bouten net iets te hoog is waardoor het spuitstuk niet volledig
afsluit op het carterdeel
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: valse lucht

Bericht door marco »

Dr. Bob schreef:Het is waarschijnlijk dat je carburateur te ruim op het spruitstuk zit. Beste is een nieuwe afdichting ertussen:
https://www.fs1shop.nl/ringpakking-carb ... -1183.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
De nieuwe spruitstukken zijn ook iets te klein van diameter waardoor de carb net niet past
Yamaha Sheriff 1981
ed 3e9
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 dec 2019, 09:37

Re: valse lucht

Bericht door ed 3e9 »

HotWheels schreef:Hey ed 3e9, elkeen is ooit nieuw hier, maar zou jij het leuk vinden dat iemand aan je deur aanbelt met een probleem/vraag zonder dat ie zich voorstelt?
Of is dat eigen aan de tijd?
Erg vreemde reactie maar begrijp dat ik niet gewenst ben op deze manier. ik zal me direct wel weer uitschrijven. Excuus.
Oja ben 52 jaar, 1.70m lang 82 kilo getrouwd en 2 dochters en heb sinds 2 jaar een nieuwe hobby Yamaha FS1. Deze heb ik op mijn 16e verjaardag nieuw gekocht en ben bezig om hem in dezelfde staat te krijgen.

Veel succes met het Forum verder.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Re: valse lucht

Bericht door Tombo »

ed 3e9 schreef:
HotWheels schreef:Hey ed 3e9, elkeen is ooit nieuw hier, maar zou jij het leuk vinden dat iemand aan je deur aanbelt met een probleem/vraag zonder dat ie zich voorstelt?
Of is dat eigen aan de tijd?
Erg vreemde reactie maar begrijp dat ik niet gewenst ben op deze manier. ik zal me direct wel weer uitschrijven. Excuus.
Oja ben 52 jaar, 1.70m lang 82 kilo getrouwd en 2 dochters en heb sinds 2 jaar een nieuwe hobby Yamaha FS1. Deze heb ik op mijn 16e verjaardag nieuw gekocht en ben bezig om hem in dezelfde staat te krijgen.

Veel succes met het Forum verder.
Ho ho, zo stellig zijn we nou ook weer niet. De reactie van hotwheels was redelijk bot. Niet iedereen is gelukkig zo ;)
Je bent gewoon welkom hier!!
Bushmaster
50km gereden
50km gereden
Berichten: 58
Lid geworden op: 20 apr 2019, 20:34
Locatie: Enschede

Re: valse lucht

Bericht door Bushmaster »

HotWheels schreef:Hey ed 3e9, elkeen is ooit nieuw hier, maar zou jij het leuk vinden dat iemand aan je deur aanbelt met een probleem/vraag zonder dat ie zich voorstelt?
Of is dat eigen aan de tijd?
Doe eens een beetje rustig, idioot.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23398
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Re: valse lucht

Bericht door marco »

Fijne feestdagen iedereen
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Dr. Bob
500km gereden
500km gereden
Berichten: 880
Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: valse lucht

Bericht door Dr. Bob »

Jammer, er wordt al niet veel meer op het forum geschreven. Wat mij betreft wil ik mijn kennis wel delen met iedereen die problemen heeft met zijn Yamaha.
Jezelf voorstellen is wel zo netjes, maar niet verplicht.
Niet lullen maar poetsen!
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10770
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Re: valse lucht

Bericht door NIX »

Maar mensen hebben wel lange tenen, zeg. 4 Aardige reacties en 1 wat mindere en weg is ie.
Kijk eerst even in de FAQ.
Plaats reactie