Pagina 2 van 3

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 09:12
door Laars
Voor de keuring van mijn 5 bak had ik een ring tussen de uitlaat en cilinder gelegd (op de uitlaatpakking) met een gat van 10 mm.
Daarnaast een 10 mm carb en wat kleinere tandwiel voor (ik dacht 11 of 12 icm een 39 achter).

Kwam niet verder dan zijn 3 en max 39 km/uur

Goedgekeurd!! :wink:

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 11:39
door michiel1978
dan ga ik het zo doen, moet het mij toch ook lukken....en als ie maar zo'n goeie 30 loopt zal ie ook niet teveel herrie maken toch?

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 11:56
door Laars
michiel1978 schreef:dan ga ik het zo doen, moet het mij toch ook lukken....en als ie maar zo'n goeie 30 loopt zal ie ook niet teveel herrie maken toch?


Pruttelpruttelpruttel............................... :roll:

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 12:48
door michiel1978
hahaha...beter :P

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 14:37
door henkie22222
Het liefst ook een brief meenemen van de vorige eigenaar.
Is in Nederland verplicht.
Verder info over wielbasis en dergelijken zouden ze uit je framenummer moeten kunnen halen, mits het een nederlandse brommer is

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 14:52
door michiel1978
Heb de brommer zelf in 1994 gekocht en heb echt geen brief meer...waarom is die nodig dan? :?: :idea:

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 14:53
door henkie22222
Om aan te tonen dat ie niet is gestolen.
Dat zei een keur meester via de telefoon in iedergeval

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 14:55
door michiel1978
kan ik zelf toch ook een maken...wat een kolder. geef gewoon de naam van een bekende op met tel.nr en hoppa! Via framenummer is het anders voor hun toch ook wel na te gaan..

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 15:05
door henkie22222
Dat kan inderdaad

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 15:09
door michiel1978
ik ga het zonder proberen...ga ervan uit dat ik daarna legaal de weg op mag..rij nu nog illegaal rond. Ik laat het weten als het zover is..
8)

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 15:27
door marco
Gewoon zelf een voetpakking knippen met een kleine doorgang.

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 15:28
door Camiel
michiel1978 schreef:Heb de brommer zelf in 1994 gekocht en heb echt geen brief meer...waarom is die nodig dan? :?: :idea:


Ja doe dat gewoon :P Lekker simpel :p Ik heb gewoon een soort contractje met de vorige eigenaar (achteraf via post) afgesloten en heeft hij hem me opgestuurd en getekend :P

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 16:14
door Jeti
Bij mij hebben ze nog nooit om een verkoopovereenkomst gevraagd.. :roll:
Ze kunnen zelf in het systeem zien of hij als gestolen is geregistreerd. Een verklaring van de verkoper verandert daar niets aan.

Ik heb wel altijd van te voren het framenummer doorgegeven aan de rdw met het verzoek of ze het willen controleren. Was altijd in orde en van de rdw bevestiging dat ik hem zonder problemen kan aanbieden voor de keuring.

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 16:23
door michiel1978
Lijkt mij ook voldoende. Goede tip, ga ik net zo doen. :wink:

BerichtGeplaatst: 23 mei 2011, 22:52
door NIX
Ze willen bij een brommer die op motoplaat moet perse een verkoopverklaring hebbben, bij een Nl brommer die al jaren van jou is, is het geen probleem. Zeker als je nog een oud verzekeringsbewijs hebt. Op zich is het wel makkelijk als je er een hebt, maar dat zou ik alleen verzorgen als je de brommer net hebt gekocht. Ik heb wel eens na een keuring een verkoopverklaring nagezonden, dat kan dus ook als het echt nodig is.