Pagina 1 van 1

keuren wat is er nu waar

BerichtGeplaatst: 06 mei 2010, 11:47
door tonsr
halo mensen,na vandaag telefoon contact te hebben gehad wordt er door een keurmeester het volgende verteld
het gaat hier om ,ik heb een suzuki chopper type zr-50-sl reeds meer dan 15 jaar in mijn bezit.
deze heeft 11 jaar stil gestaan,nu wil ik daar een kenteken voor aanvragen,ik heb er allen het
originele boekje bij,nou komt het verhaal van de kuermeester.
ze moet gekeurd worden dus zijn voorzien van deugdelijk remsystheem voorlicht achterlicht
de juiste uitlaat,geluid meting en ze gaat op de rollenbank voor 45 km meting,nou ze loopt
ongeveer 60 km wat gaat er nu gebeuren deze fiets is fabriek af origineel standaard wordt dat nu afkeur
of niet.
daarnaast loopt er weer een ander verhaal dat bvan af april het allemaal een stuk makkelijker wordt
alleen kijken naar de nummers hoeft niet te lopen enz.
ik weet het niet meer wat is nu wel of niet waar wie het weet mag het zeggen.
vgr tonsr.
ps,even off topic
niels er staat in het voorstel topic een verwijzing naar het voorstellen van nieuwe leden,deze werkt echter
niet,krijg het niet open hier.
anders had ik mij daar even willen voorstellen.
vgr tonsr.

BerichtGeplaatst: 06 mei 2010, 11:55
door Camiel
Ik weet het ook nog niet. moet mijne ook gaan laten keuren, dus ben zelf ook benieuwd :lol: :oops:

BerichtGeplaatst: 06 mei 2010, 13:16
door Zwepper
de brommer mag maximaal 45 gaan op de testbank
hij moet voorzien zijn van goede remmen/banden
hij moet verlichting hebben
een toeter of een bel
en hij moet technisch in orde zijn ( dus bijv geen speling op balhoofd/achterbrug)

groeten thom

BerichtGeplaatst: 06 mei 2010, 14:03
door mpro09
Welkom!!

je brommer mag echt niet harder dan 45lopen(ookal loopt ie origineel harder) met een andere tandwielverhouding/ring in de uitlaat etc kun je hier tijdelijk wat aan doen.
verder moet hij technisch gewoon in een goede staat zijn
ook moet je het bouwjaar aantonen, maar met de orri boekjes moet dat geen probleem zijn

als je je wilt voorstellen kun je gewoon een nieuw topic maken onder 'onze leden' :wink:

BerichtGeplaatst: 06 mei 2010, 15:04
door Camiel
mpro09 schreef:Welkom!!

je brommer mag echt niet harder dan 45lopen(ookal loopt ie origineel harder) met een andere tandwielverhouding/ring in de uitlaat etc kun je hier tijdelijk wat aan doen.
verder moet hij technisch gewoon in een goede staat zijn
ook moet je het bouwjaar aantonen, maar met de orri boekjes moet dat geen probleem zijn

als je je wilt voorstellen kun je gewoon een nieuw topic maken onder 'onze leden' :wink:


valt dat niet op een ring in de uitlaat? zal ie niet vragen van draai de uitlaat er eens af??

BerichtGeplaatst: 06 mei 2010, 16:43
door mpro09
dat zie je toch niet?

en dan nog, dat mag gewoon hoor. het is niet in/uitschakelbaar

die lui zijn geen politieagenten maar keurmeesters, als het werkt is het goed

BerichtGeplaatst: 06 mei 2010, 16:49
door Jeti
Zie hier mijn samenvatting:
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=486&start=15

Het boekje dat je hebt moet je zeker meenemen naar de keuring, je weet maar nooit. Maar het is geen keuringsdocument oid (als je buitenlandse bromfietspapieren hebt, hoef je geen technische keuring.. daar is denk ik de verwarring over ontstaan).
De brommer moet technisch worden gekeurd, de dingen die hierboven worden aangegeven.
Ookal loopt hij origineel harder, dan krijg je hem niet op bromfiets kenteken. Wel op motorfiets kenteken, als je dat wilt.

Dus afvoeren, in orde maken, zorgen dat alles werkt en deugdelijk bevestigd zit en keuren maar. Dan wachten op de papieren, plaat aanvragen en rijden maar !

En ze vragen je tijdens de keuring niet om je brommer te demonteren. Sterker nog: je mag gewoon met een afgevoerde brommer rijden. Als je constructiesnelheid maar niet boven de 59 km/uur is. Voor de keuring 55 km/uur.

Oh ja, brillo sponsjes in je uitlaat doen het ook goed. Een vriend heeft het record gehaald van 27 km/uur bij de keuring. Wel beetje overdreven vonden ze..