Pagina 1 van 1

keuring voor kenteken

BerichtGeplaatst: 04 jan 2010, 20:01
door hannes
vraagje,

Heb bijna een FS1 378 , 1974 gerestaureerd en moet er binnenkort nog een kenteken voor aanvragen
Moet hij dan helemaal origineel zijn als ik hem ter keuring aan ga bieden?.
Ik heb de motor klaargemaakt met wat snellere spullen.(60 cc, 16mm carburateur, snelle schijf en 32 mm uitlaat.)
Dus zou het betekenen dat ik originele spullen aan moet schaffen alleen voor de keuring???? :?:

BerichtGeplaatst: 04 jan 2010, 20:02
door Jeti
Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2010, 20:03
door rise and shine
Jeti schreef:Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.


dus.. met een 50cc bamiblok had ik mijn fs1 ook kunnen keuren?

BerichtGeplaatst: 04 jan 2010, 20:08
door Jeti
rise and shine schreef:
Jeti schreef:Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.


dus.. met een 50cc bamiblok had ik mijn fs1 ook kunnen keuren?

Ja.

BerichtGeplaatst: 04 jan 2010, 20:09
door rise and shine
Jeti schreef:
rise and shine schreef:
Jeti schreef:Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.


dus.. met een 50cc bamiblok had ik mijn fs1 ook kunnen keuren?

Ja.


dat betekent dus ook dat we je bakbrommer kunnen voorzien van een 50cc bamiblok, en gewoon kunnen keuren...

BerichtGeplaatst: 04 jan 2010, 20:09
door Jeti
rise and shine schreef:
Jeti schreef:
rise and shine schreef:
Jeti schreef:Nee, het is gehomologeerd (er wordt vanuit gegaan dat 100% origineel niet meer te verkrijgen is). Dat betekent dat je alles erop mag doen wat je wilt, zolang hij maar <50cc is en niet te hard gaat en remmen en banden etc goed zijn. Daar komt het eigenlijk op neer.


dus.. met een 50cc bamiblok had ik mijn fs1 ook kunnen keuren?

Ja.


dat betekent dus ook dat we je bakbrommer kunnen voorzien van een 50cc bamiblok, en gewoon kunnen keuren...

Ja.
Edit:
Probleem is dat ik een boekje heb van het motorblok, en dat het enige is waarmee ik het bouwjaar kan aantonen.. 1968.