Pagina 1 van 10

belgische wetgeving onder de loep

Geplaatst: 26 aug 2008, 14:48
door maniac on wheels
hej ik zit met een situatie...
mijn 2ru heeft een nederlands kader. nu heb ik 1/4de van de papieren, en hieruit kun je afleiden dat het een belgisch gelijkvormigheidsattest is ( waals eigenlijk het is in het frans). zou deze brommer dan ooit ingevoerd zijn? heb je uberhaupt papieren nodig bij een brommer? hij is verzekerd... ik ben vorig jaar biij ,mijn 2lingsbroer achterop gepakt bij een drugscontrole... zijn zundapp reed te snel. hij is afgepakt, na een dikke boete, rechtzaak en heel wat ergernis heb hij hem wel teruggekregen. naar zijn papieren hebben ze nooit gevraagd, en hij heeft van de NL die voor het chassisnr staat een B geslagen. Heb je nu voor een " old timer" papieren nodig in belgie? weet iemand hier meer van?

Geplaatst: 26 aug 2008, 14:54
door Yamaha rd50m
da weet de politie in belgie zelf nie,
oficieel is het dnek zo:
voor 1974 bestond gelijkvormigheidsattest nie dus moete er geen hebbe, brommer van na 1974 moete er hebbe,
maar dan zitte mee het praktische probleem, als ge tegegehoude wordt hoe ga politie wete da uwe brommer van voor of na 74 is, en aangezien de meeste flikke geen oldtimerkenners zijn kunde dus zegge wa ge wilt, ik denk da als ge ne oldtimer bij hebt en hij is verkzekerd da ze meestal al wel content gaan zijn.

Geplaatst: 26 aug 2008, 14:54
door YamaSam
dikke soep!
alles van voor 74 heeft geen gelijkvormigheidsattest

bewijs van verlies in een zo klein mogelijk politiekantoor aanvragen,
en met dat papier, binnen de drie maanden, bij yamahadealer nieuwe papieren aanvragen

vanwaar hij komt kan je achterhalen bij de kadernummerlijst op de site hier

ik heb één 2ru, met "NL" ingeslagen én Belgische papieren, dus het kan weldegelijk

Geplaatst: 26 aug 2008, 18:25
door jerrow
Ik heb een 3F5 5bak met papieren van een Street 5bak van 1972 met gelijksvormingsattest en gisteren papieren teruggekregen van Brussel met goedkeuring (L3) om 'm als moto in te schrijven.

Deze week miss effe naar verzekering en dan motoplaat gaan halen.

Dus het kan toch met de juiste middelen. :wink:

Geplaatst: 26 aug 2008, 22:00
door Lukas251
ik heb geen papieren en ik rijd ook... tot ze me tegen houden zeker?
1975..

Geplaatst: 07 nov 2008, 10:51
door YamaSam
doe vooral geen moeite om hem in orde te krijgen, de DienstInVakantie leest nu ook z'n mails nietmeer, ben ook weeral de hele ochtend aan het laten bellen....

"was not delivered to: Herman.Piron@mobilit.fgov.be because: Error delivering to Herman Piron/PERS/Mobilit; Router: Database disk quota exceeded "


écht écht écht ni te doen die mannen :evil: :x :evil: :x

Geplaatst: 07 nov 2008, 11:08
door GoM!cky
Ja Sam, sorry maar nu moet ik u toch eens op uw ongelijk wijzen :wink:

Alles van voor 74 heeft geen GVA ?????

Dat is COMPLEET foutief!!!!

Mijne goudkleurige '73-er heeft dus wel degelijk een origineel Gelijkvormigheidsattest van destijds.

En ik zal je zeggen hoe je dat heeel snel kan zien: een oud type origineel GVA is blauw van kleur en die nieuwe GVA zijn rood-roze achtig van kleur.

Cheeers,
Micky

Geplaatst: 07 nov 2008, 11:09
door Yamaha rd50m
sam, ik zal ga nu de rd afmaken, dan is die hopelijk binne twee weken weg, dan heb ik trug geld en dan stuur ik alles op naar brussel,
volgens herman zelf kan ik zonder probleem een plaat aanvragen met de duitse papieren, vanaf da de moment dak iets meer weet hou ik u zeker op de hoogte ,
dan zou da voor u toch juist hetzelfde moeten gaan...

Geplaatst: 07 nov 2008, 11:15
door YamaSam
Afbeelding

yamaha is idd iéts vroeger begonnen, maar het moet niet..
lees de laatste opmerking van dit blad, hetwelk ik al jaren in mijn zakken heb zitten ;)

Geplaatst: 07 nov 2008, 11:25
door Jeti
Dat is een mooi briefje, inderdaad altijd bij je houden!

Geplaatst: 07 nov 2008, 11:27
door YamaSam
"ja Zjos, 't is ene mej kromé, da zal wel van vóór '74 zijn" :lol:

Geplaatst: 07 nov 2008, 11:27
door GoM!cky
Ja ok, maar jij zei alles van voor 74 heeft geen GVA, terwijl er in je brief staat: alles wat voor 74 dienen niet voorzien te zijn van een GVA.

Dat zijn wel 2 heel verschillende zinnen.

Ik heb een origineel GVA van een FS1 van het jaar 1973 :wink: die zelfs destijds was ingeschreven als motor.

Cheeers,
Micky

Geplaatst: 07 nov 2008, 11:28
door Yamaha rd50m
GoM!cky schreef:Ja ok, maar jij zei alles van voor 74 heeft geen GVA, terwijl er in je brief staat: alles wat voor 74 dienen niet voorzien te zijn van een GVA.

Dat zijn wel 2 heel verschillende zinnen.

Ik heb een origineel GVA van een FS1 van het jaar 1973 :wink: die zelfs destijds was ingeschreven als motor.

Cheeers,
Micky

kan je met dat GVA dan ook niet hem terug als moto inschrijven?

Geplaatst: 07 nov 2008, 11:32
door YamaSam
dat weet ik Mickey :wink:


ik heb zelfs es geprobeerd een aanvraag te doen op die pva nummer die op jouw papieren staat,
als ik me niet vergis is dat "65040"

dat ging al helemaal niet.. ben er vrij zeker van dat dat originele attest een nog zelf in te vullen exemplaar van een fietsenmaker is...
aaaah de goeden ouden tijd :cry:

Geplaatst: 07 nov 2008, 11:40
door GoM!cky
YamaSam schreef:dat weet ik Mickey :wink:


ik heb zelfs es geprobeerd een aanvraag te doen op die pva nummer die op jouw papieren staat,
als ik me niet vergis is dat "65040"

dat ging al helemaal niet.. ben er vrij zeker van dat dat originele attest een nog zelf in te vullen exemplaar van een fietsenmaker is...
aaaah de goeden ouden tijd :cry:


Heheheeh idd Sam dat klopt als een bus! Dat had jij goed gezien op de foto's dan :wink: Ge zijt een slimme kerel potverdikke :D
Ja of het nog een zelf in te vullen exemplaar was , dat vermoeden heb ik ook altijd gehad (alleen al om het feit dat er moto staat getypt en meestal zal er motorfiets staan of bromfiets ).
Tis gelijk ge zegt, de goeien ouwen tijd, toen ging alles nog!!

Afbeelding