bij mij is het allemaal vlot verlopen ik was dan ook verbaasd dat ik vrijdag mijn plaat al had... na een week.. Ik ben naar de douane gegaan met een kopie van uit het magazine van de bfov want daar wisten ze ook van niets en ik was in elk geval de eerste die een brommer kwam inschrijven als moto.. Het enige wat ik bij de douane bij had was een zelf gemaakt papier op mijn de gegevens van mijn brommer: framenummer, bouwjaar, merk en type. Zelfs zonder verkoopovereenkomst of eigendomsbewijs. Volgens mij verloopt het allemaal wat vlotter als de BFOV het regeld
Jeti schreef:Maakt het voor jullie ook nog uit of je een brommer op motorplaat zet, of iets wat al motor is?
wat bedoel je precies? Of er een verschil in procedure is?
Heb dit topic op aanraden van Jet eens doorgelezen en gezien dat ik er zelf nog in actief ben geweest Maar als ik het dus goed begrijp, zou ik in principe met enkel de folders e.d. van een FS1 als motorfiets naar het BFOV kunnen stappen en mijn plak krijgen? Hoe hebt gij da just aangepakt in enkele stappen Hans? Ik ben al langer aan het zien om mn Nederlandse 1J5 (1977) op motoplak te zwieren.
BJ schreef:Heb dit topic op aanraden van Jet eens doorgelezen en gezien dat ik er zelf nog in actief ben geweest Maar als ik het dus goed begrijp, zou ik in principe met enkel de folders e.d. van een FS1 als motorfiets naar het BFOV kunnen stappen en mijn plak krijgen? Hoe hebt gij da just aangepakt in enkele stappen Hans? Ik ben al langer aan het zien om mn Nederlandse 1J5 (1977) op motoplak te zwieren.
Aangezien je brommer van 1977 is, denk ik niet dat je er een motoplaat voor kan krijgen, vrees ik.
Vandaag in de brievenbus een kaartje van de postbode, dat ik een pakketje moet gaan afhalen. Ik moet 30euro meenemen. De afzender is DIV. Zou het dan eindelijk...?!!
carrejans schreef:Vandaag in de brievenbus een kaartje van de postbode, dat ik een pakketje moet gaan afhalen. Ik moet 30euro meenemen. De afzender is DIV. Zou het dan eindelijk...?!!
BJ schreef:Heb dit topic op aanraden van Jet eens doorgelezen en gezien dat ik er zelf nog in actief ben geweest Maar als ik het dus goed begrijp, zou ik in principe met enkel de folders e.d. van een FS1 als motorfiets naar het BFOV kunnen stappen en mijn plak krijgen? Hoe hebt gij da just aangepakt in enkele stappen Hans? Ik ben al langer aan het zien om mn Nederlandse 1J5 (1977) op motoplak te zwieren.
Aangezien je brommer van 1977 is, denk ik niet dat je er een motoplaat voor kan krijgen, vrees ik.
Die van Hans is uit 1976. Of is dat ook nog een of andere grens voor iets?
Heb je papieren zelfs niet nodig gehad. Toch in ieder geval bedankt! (het belangrijkste papier had ik ondertussen zelf, van importeur Yamaha Duitsland)
BJ schreef:Heb dit topic op aanraden van Jet eens doorgelezen en gezien dat ik er zelf nog in actief ben geweest Maar als ik het dus goed begrijp, zou ik in principe met enkel de folders e.d. van een FS1 als motorfiets naar het BFOV kunnen stappen en mijn plak krijgen? Hoe hebt gij da just aangepakt in enkele stappen Hans? Ik ben al langer aan het zien om mn Nederlandse 1J5 (1977) op motoplak te zwieren.
Aangezien je brommer van 1977 is, denk ik niet dat je er een motoplaat voor kan krijgen, vrees ik.
Die van Hans is uit 1976. Of is dat ook nog een of andere grens voor iets?
Voor zover ik weet en ook afgeleid uit het topic is 1974 de magische grens
Kan alleen niet zo duidelijk afleiden dat wat Hans nu juist heeft opgestuurd naar het BFOV, zou ge verduidelijking willen geven Hans?
BJ schreef:Heb dit topic op aanraden van Jet eens doorgelezen en gezien dat ik er zelf nog in actief ben geweest Maar als ik het dus goed begrijp, zou ik in principe met enkel de folders e.d. van een FS1 als motorfiets naar het BFOV kunnen stappen en mijn plak krijgen? Hoe hebt gij da just aangepakt in enkele stappen Hans? Ik ben al langer aan het zien om mn Nederlandse 1J5 (1977) op motoplak te zwieren.
Aangezien je brommer van 1977 is, denk ik niet dat je er een motoplaat voor kan krijgen, vrees ik.
Die van Hans is uit 1976. Of is dat ook nog een of andere grens voor iets?
De magische grens is 15/11/1974 geloof ik. Het koninklijk besluit is van 10/10/1974, maar publicatie in staatsblad dus van 15 november.
Heb je papieren zelfs niet nodig gehad. Toch in ieder geval bedankt! (het belangrijkste papier had ik ondertussen zelf, van importeur Yamaha Duitsland)
Noooooooooooo Hetzelfde document als wat ik je had gestuurd, of iets anders? Indien anders ben ik uiteraard geïnteresseerd [WINKING FACE]
ja het jaartal 74 of is het nu 75 speelt een rol, als je brommer van dit jaartal of ervoor is kan je kiezen voor een motorplaat. Mijn 'brommer is van 1976 en heb dit ook aangetoond in het dossier dat ik heb opgestuurd met een framenummerlijst. Je moet bewijzen dat je 'brommer' van fabrieksaf sneller rijdt dan 45km/h dit heb ik gedaan met verschillende documentatie die ik gevonden heb op internet waaronder een review uit een bromfietsblad uit de jaren '70 en dan nog enkele artikels uit motortijdschriften van enkele jaren geleden. In al die artikels stond steeds de snelheid (gaande van 65 tot 85)... Dit was blijkbaar voldoende. Alles staat heel duidelijk op de website van de BFOV. Ook het dossier dat je moet opsturen vind je daar terug. In principe zou het ook zonder bfov moeten gaan maar ik denk dat de div minder moeilijk gaat doen wanneer je het via de bfov doet..