Van bromfiets naar motorfiets.

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Bij deze nog een oud document, maar wel duidelijk voor een motorkeuring:

http://www.rdw.nl/NR/rdonlyres/9DE82B09 ... _0822a.pdf
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Nieuws in keuringsland..! Voor de motor keuring!

Belangrijke alinea's:

FEHAC behaalt succes tegen nieuwe RDW maatregel over afgifte kenteken voor oldtimers uit het buitenland
Op 10 augustus jl. kondigde de RDW aan, dat per 16 augustus 2010 een aangepaste werkwijze (nieuwe regeling) in werking zou treden, waarbij het verplicht werd om een kentekenbewijs Deel I te overleggen bij de aanvraag van een Nederlands kenteken voor een voertuig, dat eerder in een andere EU lidstaat was geregistreerd. Deze aanpassing was nodig om op een juiste wijze uitvoering te kunnen geven aan de verplichtingen in de Europese Richtlijn 1999/37 en de Nederlandse wetgeving.

De door de FEHAC ondernomen actie en de samenwerking tussen de FEHAC en de RDW hebben er nu toe geleid, dat de RDW en het Ministerie van Infrastructuur en Milieu een verzoek bij de Europese Commissie gaan indienen om de betreffende Richtlijn 1999/37 aan te passen. De RDW zal vooruitlopend op en in afwachting van besluitvorming van de EC op dit verzoek, met ingang van 1 januari 2011 het weer mogelijk maken om voertuigen zonder documenten als Deel I en II (incomplete kentekendocumenten) in ons land in te voeren en op kenteken te zetten. Voorwaarde is wel dat kan worden voldaan aan de volgende eisen: positieve identiteitsonderzoek, positieve uitslag op onderzoek naar crimineel verleden van het voertuig en verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.


Hele artikel:
http://fehac.nl/actueel/6-actueel/76-fe ... maatregel-
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

zijn we hier iets mee in Belgie?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Yamaha rd50m schreef:zijn we hier iets mee in Belgie?

Ligt eraan hoe het nu bij jullie is. FEHAC heeft zo gevochten, omdat geen enkel land zo moeilijk doet (onmogelijk maakt!) als NL.
Als je bijv voor jouw Amazon, als daar geen papieren bij zitten, in BE gewoon papieren kunt aanvragen, is er voor jullie geen voordeel. Of voor een EU motorfiets zonder papieren. Volgens mij is dat al zo, toch?
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

Jeti schreef:
Yamaha rd50m schreef:zijn we hier iets mee in Belgie?

Ligt eraan hoe het nu bij jullie is. FEHAC heeft zo gevochten, omdat geen enkel land zo moeilijk doet (onmogelijk maakt!) als NL.
Als je bijv voor jouw Amazon, als daar geen papieren bij zitten, in BE gewoon papieren kunt aanvragen, is er voor jullie geen voordeel. Of voor een EU motorfiets zonder papieren. Volgens mij is dat al zo, toch?


zonder inschrijvingspapieren is het heel moeilijk of onmogelijk om iets op de baan te krijgen hier
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Yamaha rd50m schreef:
Jeti schreef:
Yamaha rd50m schreef:zijn we hier iets mee in Belgie?

Ligt eraan hoe het nu bij jullie is. FEHAC heeft zo gevochten, omdat geen enkel land zo moeilijk doet (onmogelijk maakt!) als NL.
Als je bijv voor jouw Amazon, als daar geen papieren bij zitten, in BE gewoon papieren kunt aanvragen, is er voor jullie geen voordeel. Of voor een EU motorfiets zonder papieren. Volgens mij is dat al zo, toch?


zonder inschrijvingspapieren is het heel moeilijk of onmogelijk om iets op de baan te krijgen hier

Dan zou je dat dus via Nederland kunnen doen.. Je weet de weg ;)
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

Jeti schreef:
Yamaha rd50m schreef:
Jeti schreef:
Yamaha rd50m schreef:zijn we hier iets mee in Belgie?

Ligt eraan hoe het nu bij jullie is. FEHAC heeft zo gevochten, omdat geen enkel land zo moeilijk doet (onmogelijk maakt!) als NL.
Als je bijv voor jouw Amazon, als daar geen papieren bij zitten, in BE gewoon papieren kunt aanvragen, is er voor jullie geen voordeel. Of voor een EU motorfiets zonder papieren. Volgens mij is dat al zo, toch?


zonder inschrijvingspapieren is het heel moeilijk of onmogelijk om iets op de baan te krijgen hier

Dan zou je dat dus via Nederland kunnen doen.. Je weet de weg ;)


handig, dus een moto zonder papieren (bevoorbeeld rd50dx) kan nu rechtstreeks als moto daar ingeschreven worden, zonder dat het eerst als bromfiets moet?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10771
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Yep. Wat wel handig is, is om zoveel mogelijk documentatie bij te voegen die het bouwjaar aannemelijk maakt en technische gegevens die op het kenteken vermeld moeten worden.

Ik heb een SS50 framepje liggen dat alleen als motor is geleverd. En een Chaly CF70. Die waren waarschijnlijk wel op kenteken te krijgen, maar nu nog gemakkelijker. En iets goedkoper. Binnenkort die 2 maar eens opbouwen en kentekenen.
Kijk eerst even in de FAQ.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 14285
Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
Locatie: Hilversum
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Jeti schreef:verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.

:?: :!: :?:
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

mpro09 schreef:
Jeti schreef:verklaring van geen bezwaar van de eerder registrerende lidstaat.

:?: :!: :?:


RDW:

Bevestiging voor inschrijving

Het niet overleggen van het deel I van het buitenlands kentekenbewijs kan in dat geval alleen worden ondervangen doordat de RDW langs schriftelijke of elektronische weg de bevestiging heeft verkregen dat de aanvrager het recht heeft om het voertuig in Nederland in te schrijven. De bevestiging is afkomstig van de bevoegde autoriteiten van de lidstaat waar het voertuig voordien was ingeschreven. Deze procedure neemt tijd in beslag en er zijn kosten aan verbonden


:huh:
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

dus als hij nooit is ingeschreven geweest sta je nog nergens?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

Yamaha rd50m schreef:dus als hij nooit is ingeschreven geweest sta je nog nergens?

Het probleem hier is dat er geen duidelijke regels zijn.. Er zijn zoooveel mazen in de wet (het recht is krom :P). En je bent grotendeels afhankelijk van de bereidheid van de keurmeester.. :?

Ik ga het dinsdag ervaren..
fs50
100km gereden
100km gereden
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 sep 2007, 17:54
Locatie: Willebroek (Belgium)

Bericht door fs50 »

je kan je fs1 wel inschrijven als motor in België zonder inschrijvingspapieren hoor

je moet enkel de juiste weg kennen.

ik heb het zelf bij 2 fs1's van me gedaan, lukte probleemloos nadat ik wist hoe alles te regelen.


mvg David
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

fs50 schreef:je kan je fs1 wel inschrijven als motor in België zonder inschrijvingspapieren hoor

je moet enkel de juiste weg kennen.

ik heb het zelf bij 2 fs1's van me gedaan, lukte probleemloos nadat ik wist hoe alles te regelen.


mvg David

Ga je die weg ook met ons delen?
fs50
100km gereden
100km gereden
Berichten: 127
Lid geworden op: 10 sep 2007, 17:54
Locatie: Willebroek (Belgium)

Bericht door fs50 »

als er vraag naar is wil ik dit zeker doen...

ik zal alles eens opzoeken straks,
het is ondertussen ook al een tijdje geleden dus weet niet meer uit alles m'n hoofd.
Plaats reactie