Pagina 2 van 4

Geplaatst: 02 mar 2008, 23:08
door Dorfie
:angry:

On topic!

Zo'n kentekenplaat moet toch z'n voordelen hebben. Jullie uit Nederland moeten er toch een paar kunnen opsommen?

En het feit dat dan bij ons de rollerbanken afgeschaft vind'k eigenlijk al een hele goede reden!

Geplaatst: 03 mar 2008, 07:07
door Aad
"n voordeel is dat je zo'n mooi chrome kentekeplaathoudertje ken montere!

Geplaatst: 03 mar 2008, 10:24
door Yamaha rd50m
is het voordeel niet dat je alle brommers trug op de baan krijgt zolang ze technisch inorde zijn, of gaat dat niet?

Geplaatst: 03 mar 2008, 13:10
door Tombo
Voordeel: Als je brommer gejat wordt heb je meer kans dat hij terug gevonden wordt etc

Geplaatst: 03 mar 2008, 14:53
door Jelle
ik zie dat precies niet zitten :?

komen kosten bij kijken.

moet je'n kentekenplaat monteren, dus achterspatbord moet verandert worden

hij moet gekeurd worden..

blabla

Geplaatst: 03 mar 2008, 14:55
door YamaSam
zo rap gaat dat allemaal nooit gaan bij ons denk..

áls het zover komt, schrijf ik ze allemaal in als motor

Geplaatst: 03 mar 2008, 17:00
door Dorfie
Nee idd, zoals Yamasam al zei, zo rap zal het niet gaan.

Het zal ook zijn voordeel hebben in het buitenland want op het Belgische 4takt forum heeft er iemand een boete gekregen in Nederland omdat z'n bromfiets niet was ingeschreven hoewel dit in Belgie niet moet.

Nog een voordeel, geen rollen meer.

Nog een voordeel, de brommer die totaal niet in orde zijn krijg je niet zo snel de baan op. En nu dat ik zelf met de auto rijd besef ik dat een brommer die niet in orde is levensgevaarlijk kan zijn. vb, geen lichten, geen remmen, etc.

Nog een voordeel, brommerdiefstal zal moeilijker worden (zoals tombo als zei)

Nog een voordeel, niet verzekerde brommer komen niet meer op de baan wat nu totaal het geval niet is, kijk maar naar vele van onze N-Afrikaanse vrienden.

Etc.

Zolang de kosten die je eraan moet doen maar 'normaal' en in verhouding blijven ben ik voor een nummerplaat.

Geplaatst: 03 mar 2008, 17:02
door Niels
Maar laat ze dan in godsnaam niet zo lopen zeiken over buitenlandse bromfietsen die gewoon aan de eisen voldoen van vandaag de dag :?

Dat is wel zo jammer geworden! :evil:

Geplaatst: 03 mar 2008, 17:45
door Lukas251
Dorfie schreef:Nog een voordeel, geen rollen meer.


wie zegt dat de snelheids limiet gaat verdwijnen?

Geplaatst: 03 mar 2008, 17:55
door mpro09
dat niet maar de rollen wel! staat in tekst, ik vind het idd echt goed en zouden ze ook zo in nederland moeten in voeren

Geplaatst: 03 mar 2008, 17:58
door Lukas251
hoe kunnen ze dan controleren? of gaat da ook weg? kan je dan alleen geflitst worden ofzo?

Geplaatst: 03 mar 2008, 17:59
door Yamaha rd50m
kdenk dat ze er dfan gewoon van uit gaan dat als je je brommer 45 gaat wanneer je hem schouwt, hij achteraf ook niet harder zal gaan (domme regeling, maarja)

Geplaatst: 03 mar 2008, 20:34
door Dorfie
Lukas251 schreef:
Dorfie schreef:Nog een voordeel, geen rollen meer.


wie zegt dat de snelheids limiet gaat verdwijnen?


wetsvoorstel schreef:De rechtbanken aanvaarden allemaal niet zomaar het gebruik van de curvometers, vermits sommige controletoestellen die voldoen aan de ijkingsprocedure toch onmogelijke controleresultaten opleveren. Dus moet het ook mogelijk zijn om de naleving van de regels betreffende het maximum vermogen van de bromfietsen al rijdende te controleren.

Met het oog op dit alles stellen wij voor om in het koninklijk besluit over de inschrijving van voertuigen de bromfietsen op dezelfde manier te behandelen als de motorfietsen.

Geplaatst: 03 mar 2008, 20:38
door mpro09
ofterwijl ze geven je een boete voor de snelheid die je rijdt ipv kan
zoals het hoort

Geplaatst: 03 mar 2008, 20:56
door Jelle
dat zou geweldig zijn :D