Nu ook België?
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18321
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
nick_janssen3 schreef:ze doen toch een meting dan en nemen ze het dan niet op of doen ze dat alleen bij blik op de weg ofzo
dacht ik ook, was toch zo bij zware voet, en ze moesten minstens zolang kunnen opnemen anders konden ze neit bekeuren voor te snel rijden, voor dingen zoals niet pinken enzo moest dat niet, maar voor te snel rijden wel, ik weet ook niet juisdt hoe het zit
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
- Axel
- 2000km gereden
- Berichten: 2220
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
- Locatie: Santpoort-Noord
Ja maar dan moeten ze ook altijd nog bewijzen dat jij die daad hebt gepleegd. Bij wildplassen is het natuurlijk heterdaad, maar bij snelheidsovertredingen moeten ze volgens mij echt wel kunnen bewijzen hoe snel jij reed, daar staat volgens mij geen stanmdaard boete voor net zoals bij auto's gaat het lijkt mij ook om het aantal kilometers te hard dus dan moeten ze net zoals die undercover politieautos meetapparatuur hebben ofzo. Maar het lijkt me niet dat ze je kunnen bekeuren alleen omdat ze met 90 km/uur achter je reden, ze moeten altijd bewijs hebben.
- Tombo
- 17500km gereden
- Berichten: 18321
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Axel schreef:Ja maar dan moeten ze ook altijd nog bewijzen dat jij die daad hebt gepleegd. Bij wildplassen is het natuurlijk heterdaad, maar bij snelheidsovertredingen moeten ze volgens mij echt wel kunnen bewijzen hoe snel jij reed, daar staat volgens mij geen stanmdaard boete voor net zoals bij auto's gaat het lijkt mij ook om het aantal kilometers te hard dus dan moeten ze net zoals die undercover politieautos meetapparatuur hebben ofzo. Maar het lijkt me niet dat ze je kunnen bekeuren alleen omdat ze met 90 km/uur achter je reden, ze moeten altijd bewijs hebben.
ja okey das waar ze moeten het dan op video hebben want als je met 90 achter iemand rijdt voor 10 m kan het net zo goed zijn dat je hem aan het inhalen bent en dat de persoon 80 rijdt ofzo ( dit merk je volgens mij wel maar is zonder opname nooit te bewijzen )
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
Ze kunnen je beboeten. Hoe denken jullie dat het vroeger zonder al die meetapparatuur ging?
Anyway, de manier waarop een auto of moto beboet wordt zou dan ook van toepassing zijn voor de brommers. Met natuurlijk de daarbij horende boetes.
Geen curvometers dus, maar gewoon worden beboet zoals elk ander voertuig, zoals het hoort dus.
En bij geval van een ongeval of dergelijke zal er naar alle waarschijnlijkheid een onderzoek worden ingesteld door je verzekeringsmaatschappij of de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij. Net hetzelfde als bij de auto dus.
Kortom, geen steekproeven meer en elke brommer op de rollen zwieren ookal deed hij niets fout. Zoals ik al zei, iedereen gelijk voor de wet en dus geen groepen die geviseerd worden.
Ik ben eigenlijk absoluut pro. Ik ben dan ook bereid mijn bijdrage te leveren aan de maatschappij om zo op die manier eerlijk behandeld te worden want dat is nu voor de bromfietsbestuurders hier Belgie NIET het geval.
Moest dit wetsvoorstel in de toekomst goed gekeurd worden zou het sensibiliseren van de ouders over deze kwestie nog geen slecht idee zijn. Je geraakt er een stuk verder mee dan boetes uit te schrijven die de jongeren van vandaag niet kunnen betalen en uiteindelijk de ouders er toch enkel voor opdraaien.
En voor de mensen die volledig zelf moeten opdraaien voor hun daden, jah, die zouden eigenlijk gewoon beter moeten weten of gewoon akkoord gaan met de gevolgen van hun daden. Integenstelling tot een puberende jongere die nog volop in zijn ontwikkeling zit.
Sprak de oude wijze man van 18 die eigenlijk ook nog steeds aan het ontwikkelen is...
Anyway, de manier waarop een auto of moto beboet wordt zou dan ook van toepassing zijn voor de brommers. Met natuurlijk de daarbij horende boetes.
Geen curvometers dus, maar gewoon worden beboet zoals elk ander voertuig, zoals het hoort dus.
En bij geval van een ongeval of dergelijke zal er naar alle waarschijnlijkheid een onderzoek worden ingesteld door je verzekeringsmaatschappij of de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij. Net hetzelfde als bij de auto dus.
Kortom, geen steekproeven meer en elke brommer op de rollen zwieren ookal deed hij niets fout. Zoals ik al zei, iedereen gelijk voor de wet en dus geen groepen die geviseerd worden.
Ik ben eigenlijk absoluut pro. Ik ben dan ook bereid mijn bijdrage te leveren aan de maatschappij om zo op die manier eerlijk behandeld te worden want dat is nu voor de bromfietsbestuurders hier Belgie NIET het geval.
Moest dit wetsvoorstel in de toekomst goed gekeurd worden zou het sensibiliseren van de ouders over deze kwestie nog geen slecht idee zijn. Je geraakt er een stuk verder mee dan boetes uit te schrijven die de jongeren van vandaag niet kunnen betalen en uiteindelijk de ouders er toch enkel voor opdraaien.
En voor de mensen die volledig zelf moeten opdraaien voor hun daden, jah, die zouden eigenlijk gewoon beter moeten weten of gewoon akkoord gaan met de gevolgen van hun daden. Integenstelling tot een puberende jongere die nog volop in zijn ontwikkeling zit.
Sprak de oude wijze man van 18 die eigenlijk ook nog steeds aan het ontwikkelen is...