Nu ook België?

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

dus dan kan je op banen waar je 90 moogt je gas al eens serieus opendraaien
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Totdat de politie achter je rijdt :lol:
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

moeten die dan ook niet kunnen bewijzen dat je 90 reed?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
nick_janssen3

Bericht door nick_janssen3 »

k denk het niet een agent hoeft toch ook niet te bewijzen dat ej wildplast 't zou toch wel gek zijn als de agent dan een sample van ej urine mee zou moeten nemen :?
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Yamaha rd50m schreef:moeten die dan ook niet kunnen bewijzen dat je 90 reed?

Als hij achter jou rijdt lijkt me dat meer als genoeg bewijs :shock:
Anders zou je ook voor de politieagent iemand kunnen doodschieten bij wijze van spreken..
nick_janssen3

Bericht door nick_janssen3 »

ze doen toch een meting dan en nemen ze het dan niet op of doen ze dat alleen bij blik op de weg ofzo :P
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

nick_janssen3 schreef:ze doen toch een meting dan en nemen ze het dan niet op of doen ze dat alleen bij blik op de weg ofzo :P


dacht ik ook, was toch zo bij zware voet, en ze moesten minstens zolang kunnen opnemen anders konden ze neit bekeuren voor te snel rijden, voor dingen zoals niet pinken enzo moest dat niet, maar voor te snel rijden wel, ik weet ook niet juisdt hoe het zit
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Axel
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2220
Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
Locatie: Santpoort-Noord

Bericht door Axel »

Ja maar dan moeten ze ook altijd nog bewijzen dat jij die daad hebt gepleegd. Bij wildplassen is het natuurlijk heterdaad, maar bij snelheidsovertredingen moeten ze volgens mij echt wel kunnen bewijzen hoe snel jij reed, daar staat volgens mij geen stanmdaard boete voor net zoals bij auto's gaat het lijkt mij ook om het aantal kilometers te hard dus dan moeten ze net zoals die undercover politieautos meetapparatuur hebben ofzo. Maar het lijkt me niet dat ze je kunnen bekeuren alleen omdat ze met 90 km/uur achter je reden, ze moeten altijd bewijs hebben.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Als een agent constateert dat jij zo hard hebt gereden, geld dat gewoon als bewijs naar mijn weten. Dan zou de politie je niks kunnen maken als ze niet met zo'n videowagen achter je rijden op de snelweg, en jij met 150 km/h voorbij komt blazen in je auto
nick_janssen3

Bericht door nick_janssen3 »

Axel schreef:Ja maar dan moeten ze ook altijd nog bewijzen dat jij die daad hebt gepleegd. Bij wildplassen is het natuurlijk heterdaad, maar bij snelheidsovertredingen moeten ze volgens mij echt wel kunnen bewijzen hoe snel jij reed, daar staat volgens mij geen stanmdaard boete voor net zoals bij auto's gaat het lijkt mij ook om het aantal kilometers te hard dus dan moeten ze net zoals die undercover politieautos meetapparatuur hebben ofzo. Maar het lijkt me niet dat ze je kunnen bekeuren alleen omdat ze met 90 km/uur achter je reden, ze moeten altijd bewijs hebben.


ja okey das waar ze moeten het dan op video hebben want als je met 90 achter iemand rijdt voor 10 m kan het net zo goed zijn dat je hem aan het inhalen bent en dat de persoon 80 rijdt ofzo ( dit merk je volgens mij wel maar is zonder opname nooit te bewijzen :P )
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

is ook zo denk, de aperaten waarmee ze vaststellen moeten ook geeikt zijn, gewone kilometerteller van een auto telt dus niet
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Gebruikersavatar
Axel
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2220
Lid geworden op: 29 jul 2007, 12:50
Locatie: Santpoort-Noord

Bericht door Axel »

Mmja ik weet natuurlijk ook niet precies hoe dat zit natuurlijk...hadden we nou nu maar een politieman in ons midden :lol:
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Jah of niet! :evil: :P
Dorfie

Bericht door Dorfie »

Ze kunnen je beboeten. Hoe denken jullie dat het vroeger zonder al die meetapparatuur ging?

Anyway, de manier waarop een auto of moto beboet wordt zou dan ook van toepassing zijn voor de brommers. Met natuurlijk de daarbij horende boetes.

Geen curvometers dus, maar gewoon worden beboet zoals elk ander voertuig, zoals het hoort dus.

En bij geval van een ongeval of dergelijke zal er naar alle waarschijnlijkheid een onderzoek worden ingesteld door je verzekeringsmaatschappij of de verzekeringsmaatschappij van de tegenpartij. Net hetzelfde als bij de auto dus.

Kortom, geen steekproeven meer en elke brommer op de rollen zwieren ookal deed hij niets fout. Zoals ik al zei, iedereen gelijk voor de wet en dus geen groepen die geviseerd worden.

Ik ben eigenlijk absoluut pro. Ik ben dan ook bereid mijn bijdrage te leveren aan de maatschappij om zo op die manier eerlijk behandeld te worden want dat is nu voor de bromfietsbestuurders hier Belgie NIET het geval.

Moest dit wetsvoorstel in de toekomst goed gekeurd worden zou het sensibiliseren van de ouders over deze kwestie nog geen slecht idee zijn. Je geraakt er een stuk verder mee dan boetes uit te schrijven die de jongeren van vandaag niet kunnen betalen en uiteindelijk de ouders er toch enkel voor opdraaien.
En voor de mensen die volledig zelf moeten opdraaien voor hun daden, jah, die zouden eigenlijk gewoon beter moeten weten of gewoon akkoord gaan met de gevolgen van hun daden. Integenstelling tot een puberende jongere die nog volop in zijn ontwikkeling zit.



Sprak de oude wijze man van 18 die eigenlijk ook nog steeds aan het ontwikkelen is... :roll: :lol:
Gebruikersavatar
Lukas251
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1505
Lid geworden op: 27 jun 2007, 20:03
Locatie: Gent

Bericht door Lukas251 »

mja, ma dat gaat toch wel weer kluiten kosten...
Plaats reactie