Bloknummer?

Informatie en vragen over kentekens en wetgeving
Plaats reactie
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bloknummer?

Bericht door Niels »

Ik vroeg me eigenlijk af of je voor het kenteken ook een bloknummer nodig hebt, aangezien hier niet naar gekeken wordt ben ik toch wel benieuwd of dat verplicht is? :shock:
Jasperb

Bericht door Jasperb »

ik moest het wel opgeven toen ik het kenteken aanvroeg
edje

Bericht door edje »

ik ook . maar het slaat nergens op want er zijn ook een hele zooi dt50s met een dt80 blok er onder, en toch gewoon eeen kentteken gekregen 8)
Martijn

Bericht door Martijn »

Is voor de diefstal van een brommer, als jouw brommer gejat wordt en er komt vervolgens bij de RDW een brommer binnen met jouw blok eronder gaat er een lampje branden. Blok nummer staat nergens op je kenteken. Enkel in de pc van t RDW zodat ze weten welk blok bij welke brommer hoort !

Politie kan hier ook niets mee checken, al hang je een ducati blok onder je FS1, als hij zo door de keuring is gekomen en hij gaat niet harder dan 45 op de rollenbank zijn zij tevreden !
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11133
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Het ging me er eigenlijk om van, mocht je een ongenummerd blok oid. hebben, zou je daarmee dan kunnen rijden :P

Maar idd het staat volgens mij niet op 't kenteken, vandaar dat ik 't ff vraag :P
Martijn

Bericht door Martijn »

Vast wel, anders ram je ergens aan de onder kant van je blok een 1 erin en zeg je dat hij genummerd is ;)
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18321
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

sommige puch blokken zijn ook ongenummerd dus dat maakt geen zak uit
jeroenvans
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1907
Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity

Bericht door jeroenvans »

bij bijna geen enkel merk is het zon hype om gelijke nummer te hebben, behalve fs1... en sommige hondarijderts... bloknummer maakt geen zak uit, je kan je nummer er ook uitslijpen, maakt niet uit. als je framenummer maar klopt...
Plaats reactie