Pagina 2 van 2
Geplaatst: 02 feb 2007, 22:25
door Niels
Geplaatst: 10 sep 2007, 12:40
door ties1
Ik heb dus ook hetzelfde probleem dat ik mijn brommer nog moet laten keuren door de RDW.
En ik heb ook geen typegoedkeurings papieren of iets echt zinvols kunnen vinden op internet ik ga zelf nog wel even bellen naar yamaha.
Maar heeft iemand verder nog tips voor me waar ze ook op controleren wat er allemaal in orde moet zijn enzo?
Zou het verder genoeg zijn als ik die framenummerlijst meeneem en ze deze laat zien?
Het gaat om een 1j5 mischien is er iemand toevallig al met papieren
Ik hoor het graag van de mensen die al ervaring hebben met de RDW
Geplaatst: 10 sep 2007, 15:06
door boukekappers
ja ik heb diezelfde keuring gehad met mijn fs1,
ik had ook geen papieren maar dat maakt op zich weinig uit.
Ze hadden bij mij alleen gelet op uitstekende dingen en even framenummers gecontroleerd/ typegoedkeuring, die ze overigens bij mij verkeerd hadden opgescheven waardoor hij als fouttief werd gezien. Daardoor moest ik achteraf opeens 20euro extra neerleggen.
maar ze zetten hem ook nog even op de rollerbank en als je pech hebt gaan ze nog verlichting controleren maar bij mij geloofden ze het wel.
mzzl
bouke
Geplaatst: 10 sep 2007, 18:24
door bromtolfs1
ties1 schreef:Ik heb dus ook hetzelfde probleem dat ik mijn brommer nog moet laten keuren door de RDW.
En ik heb ook geen typegoedkeurings papieren of iets echt zinvols kunnen vinden op internet ik ga zelf nog wel even bellen naar yamaha.
Maar heeft iemand verder nog tips voor me waar ze ook op controleren wat er allemaal in orde moet zijn enzo?
Zou het verder genoeg zijn als ik die framenummerlijst meeneem en ze deze laat zien?
Het gaat om een 1j5 mischien is er iemand toevallig al met papieren
Ik hoor het graag van de mensen die al ervaring hebben met de RDW
Een frame- /bloknummer 1J5-2xxxxx (1977)en de 1J5-3xxxxx (1977 DX-uitvoering) hebben een nederlandse goedkeuring NL B 1509. De 1976 1J5-1xxxxx weet ik het goedkeurings nummer zo niet. Voor de keuring moet de brommer aan de gestelde technische eisen voldoen.
Dit houdt in dat de brommer in goede technische staat moet zijn en zeker niet opgevoerd (dus 45km/uur max). Verlichting, remmen, uitlaat geluids nivo, ketting/tandwielen, etc.moeten allemaal in orde zijn.
Op mijn 1J5 zat volgens mij een 10mm carburateur met 10 mm membraanplaat, orginele uitlaat met 28mm bocht, 11/44 vertanding, 49cc 257 cilinder boring 40mm(tum178) (lees F5B cilinder), klein ronde rubber lucht inlaat vanaf het luchtfilter.
Bij het RDW hebben ze boeken waarin de diverse types staan van de diverse brommers. Daar staan zeker de 1J5 modellen in. Volgens mij moet je je bromfiets met deze gegevens zo kunnen laten keuren bij RDW maar check dit voor de zekerheid even bij het RDW! Succes ermee.
Geplaatst: 11 sep 2007, 08:53
door ties1
hey bedankt voor weer eenz zeer nuttige informatie jongens
!!!!!
Geplaatst: 19 okt 2007, 19:42
door mari van kasteren
zelf type inslaan en dan nieuwe keuring aanvragen op andere naam