Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Eerst even de bit erin slaan, nadat je de prut verwijderd hebt. En de juiste maat gebruiken. Maar om eerlijk te zijn, ik sloeg ook zonet een kleine bout van een lichtspoel rond. De nijptang bracht uitkomst.
Kijk eerst even in de FAQ.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

ontstekingsplaat is intussen los,
maar zit dus nog met men vraag over de drie kabels van de condensator.
Iemand die me snel kan vertellen hoe ik een condensator met twee kabels aansluit hier?

foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

NIX schreef:Eerst even de bit erin slaan, nadat je de prut verwijderd hebt. En de juiste maat gebruiken. Maar om eerlijk te zijn, ik sloeg ook zonet een kleine bout van een lichtspoel rond. De nijptang bracht uitkomst.


Een nijptang is makkelijk 8)
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Yamaha rd50m schreef:ontstekingsplaat is intussen los,
maar zit dus nog met men vraag over de drie kabels van de condensator.
Iemand die me snel kan vertellen hoe ik een condensator met twee kabels aansluit hier?

foto's:
Afbeelding
Afbeelding


Zoals je ziet zit alles bij elkaar. Een condensator waar 2 draden uit komen, heeft achter het rubbertje ook 2 draden op hetzelfde punt zitten. Ik gok dat je nieuwe condensator 1 gewone draad heeft en 1 met een oogje. Dat kan op de punten geschroefd, aan het andere draadje soldeer je de spoel en draad die naar de draadboom gaat. Plakbandje erom en klaar!
Kijk eerst even in de FAQ.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

ok, bedankt!
Had hier nog een imi condensator liggen en die erin gezet, maar hij vonkt alleen maar tussen de punten.
zien of ik niet ergens een originele condensator meer heb liggen
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Kijk uit met solderen aan de ori condensator, die kunnen niet tegen hitte. In 1x vast laten vloeien en niet meer aankomen is de enige goede manier.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Jeti
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 19340
Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05

Bericht door Jeti »

2 vraagjes voor de kenners:

1)
Soms zie je zadels met, en meestal zonder die "nagels" (spijkers, pinnen, hoe ze ook heten) aan de onderkant van de zijkant (en soms een strip).
Bij welke brommers/uitvoeringen/jaren zijn die met die nagels gebruikt? Of hebben mensen dat er zelf gewoon opgezet?

2)
Iemand vertelde laatst dat DX dikke poten voorvorkrubbers anders waren. Iets met 9 en 11 "vouwen" zeg maar erin. Hoe zit dit? En is de diameter ook anders?
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Zijn zo geleverd zijn meestal de oudere imitaties maar ze zijn door elkaar geleverd met de knopen en met de strip
en ook met niks.
dit gaat vooral om de sport budy,s die met de stalen kontjes zijn alleen de hele foute te lange met een strip geleverd.
voorvork rubbers van een dx zakken bij een trommelvork over de schromen schroefbussen.
of er bij de dx poten onderling verschil in zit heb ik eigenlijk nooit op gelet.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Gebruikersavatar
thibaultM
100km gereden
100km gereden
Berichten: 207
Lid geworden op: 14 jun 2011, 18:59
Locatie: oudenaarde

verlichting fs1

Bericht door thibaultM »

hallo

ik zou graag een bestelling doen om mijn verlichting van mijn fs1 te doen werken. ik heb nu enkel rechtstreeks de ontsteking aangesloten. voor de rest heb ik niets van elektra, kabelboom enzo.. mijn vraag is nu wat ik allemaal moet bestellen. ik zou een "kabelboom reparatieset" bestellen voor de witte stekkers van de onsteking naar de kabelboom en vanaf daar zelf een boompje in elkaar solderen.. voor de rest heb ik een accu, gelijkrichtcel, zekering en lampjes nodig. vergeet ik soms iets?

mvg thibault
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Jens bied nog een originele 2ru draadboom te koop aan op het forum :wink:
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18323
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Idd.
Imitatie (en die doen het ook goed) zijn ze volgens mij trouwens nieuw voor rond de 2 á 3 tientjes te krijgen
Gebruikersavatar
thibaultM
100km gereden
100km gereden
Berichten: 207
Lid geworden op: 14 jun 2011, 18:59
Locatie: oudenaarde

Bericht door thibaultM »

ok bedankt voor de reactie. ik wil eigenlijk gewoon licht op men fs1 met een contact slotje tussen. een complete draadboom heb ik denk ik niet nodig. ik heb geen pinkers, remlichtschakelaars enzovoort.. ik ben van plan om gewoon een simpel draad boompje te maken :). ik wou gewoon eens weten of ik niets over het hoofd zie voor ik bestel. groeten
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10775
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

De boel is niet supersimpel te maken, tenzij je je licht altijd laat branden. Je hebt een accu nodig om de boel heel te houden.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
thibaultM
100km gereden
100km gereden
Berichten: 207
Lid geworden op: 14 jun 2011, 18:59
Locatie: oudenaarde

Bericht door thibaultM »

jup hetgeen ik zou bestellen is een accu, gelijkrichter, contactslot, witte stekker voor draadboompje te starten. ik wil het graag simpel houden. een "boompje" maken met uitsluitend hetgeen ik nodig heb. dat was het plan..
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

NIX schreef:De boel is niet supersimpel te maken, tenzij je je licht altijd laat branden. Je hebt een accu nodig om de boel heel te houden.


Spanningsregelaar is makkelijker.
Yamaha Sheriff 1981
Plaats reactie