Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stefyvd
250km gereden
250km gereden
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
Locatie: Temse
Contacteer:

Bericht door stefyvd »

K merci ik bedoelde het deksel waar carb op zit
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

stefyvd schreef:K merci ik bedoelde het deksel waar carb op zit


Dan kan het blok er onder blijven hangen.
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
stefyvd
250km gereden
250km gereden
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
Locatie: Temse
Contacteer:

Bericht door stefyvd »

De krukaskeerring waar zit die eigelijk erges?
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Bericht door Pa_Tombo »

Vraagje:
Zou jij wel een blok uit elkaar halen? :shock: :cry:
Begin eerst eens met de Faq. te lezen.
Dan haal er iemand bij, die er een beetje kaas van heeft gegeten.
Als ik het zo lees word het niets. :cry:
Zoek iemand bij je inde buurt die er een beetje verstand van heeft .
Anders is hier het einde zoek.(sorry dat ik dit zeg.)
Gebruikersavatar
stefyvd
250km gereden
250km gereden
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
Locatie: Temse
Contacteer:

Bericht door stefyvd »

stefyvd schreef:De krukaskeerring waar zit die eigelijk erges?

ik bedoelde dus in het linker of rechter carter
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23402
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Beide :wink:
Yamaha Sheriff 1981
Gebruikersavatar
stefyvd
250km gereden
250km gereden
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
Locatie: Temse
Contacteer:

Bericht door stefyvd »

marco schreef:Beide :wink:

omdat ik eigenlijk de kenmerken heb volgens mij wat ik hier gelezen heb op het forum van een lekke krukaskeerring.
slecht starten, en slechte verbranding (bougie mooi koffiebruin maar de schroefdraad is vettig) volgens mij omdat hij zeer hard stottert bij rijden, ik krijg ook warmlopers als ik lange tijd volgas rij
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1781
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

zou kunnen, maar bij lekkende rechterkrukaskeerring gaat ie idioot roken en zakt het oliepeil in je bak snel.

daarnaast gaat ie, ongeacht welke kant, heel raar hoog stationair lopen omdat er middels de keeringen valse lucht naar binnen gezogen wordt.

het komt niet zo vaak voor dat de keeringen lekken, meestal oude blokjes die heel lang niet gelopen hebben.
Gebruikersavatar
stefyvd
250km gereden
250km gereden
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
Locatie: Temse
Contacteer:

Bericht door stefyvd »

koppel schreef:zou kunnen, maar bij lekkende rechterkrukaskeerring gaat ie idioot roken en zakt het oliepeil in je bak snel.

daarnaast gaat ie, ongeacht welke kant, heel raar hoog stationair lopen omdat er middels de keeringen valse lucht naar binnen gezogen wordt.

het komt niet zo vaak voor dat de keeringen lekken, meestal oude blokjes die heel lang niet gelopen hebben.

hmm men peil zakt nu ook weer niet extreem hard, en ook niet hoog stationair...
dan moet het iets anders zijn. het is ook maar vanaf dat hij warm is.
Gebruikersavatar
stefyvd
250km gereden
250km gereden
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
Locatie: Temse
Contacteer:

Bericht door stefyvd »

Pa_Tombo schreef:Vraagje:
Zou jij wel een blok uit elkaar halen? :shock: :cry:
Begin eerst eens met de Faq. te lezen.
Dan haal er iemand bij, die er een beetje kaas van heeft gegeten.
Als ik het zo lees word het niets. :cry:
Zoek iemand bij je inde buurt die er een beetje verstand van heeft .
Anders is hier het einde zoek.(sorry dat ik dit zeg.)


we zijn hier allemaal om van elkaar bij te leren
en ja ik heb externe hulp maar die heeft niet continu tijd
Gebruikersavatar
Nickvdb
250km gereden
250km gereden
Berichten: 351
Lid geworden op: 22 jul 2012, 21:04
Locatie: Antwerpen

Bericht door Nickvdb »

Toen ik m'n 1J6 kocht van Jens kende ik er zelf ook helemaal niets van.
Ondertussen ken ik dat blokje praktisch vanbuiten.
Je moet érgens beginnen! :D Tombo heeft wel gelijk, zoek iemand in de buurt die er iets van kent of je wilt helpen.
Vind je dat niet, de FAQ helemaal vanbuiten leren, zoals ik destijds deed :nerd: :lol:
Pa_Tombo schreef:Vraagje:
Zou jij wel een blok uit elkaar halen? :shock: :cry:
Begin eerst eens met de Faq. te lezen.
Dan haal er iemand bij, die er een beetje kaas van heeft gegeten.
Als ik het zo lees word het niets. :cry:
Zoek iemand bij je inde buurt die er een beetje verstand van heeft .
Anders is hier het einde zoek.(sorry dat ik dit zeg.)
Yamaha FS1 1976 "Black Bomber" Café Racer
Suzuki TR500 replica project
Honda XL500s 1980
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

ben hier nu aan menne japanse rd bezig,
en ga de condensator vervangen aangezien hij niet vonkt bij de bougie maar wel tussen de punten.
Na eerst al de bouten van de ontsteking te hebben verkloot (die ik dus zodadelijk maar even ga uitboren) zie ik dat de condensator drie kabels heeft,
een bruine, een blauwe en een zwarte, iemand een idee of ik die gewoon kan vervangen voor eentje met twee kabels?
ik gok vanwel aangezien de rest van de ontsteking hetzelfde is, maar vond het toch wat vreemd
Gebruikersavatar
hans.m
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1684
Lid geworden op: 29 mei 2011, 21:41
Locatie: Nijlen, België

Bericht door hans.m »

Yamaha rd50m schreef:ben hier nu aan menne japanse rd bezig,
en ga de condensator vervangen aangezien hij niet vonkt bij de bougie maar wel tussen de punten.
Na eerst al de bouten van de ontsteking te hebben verkloot (die ik dus zodadelijk maar even ga uitboren) zie ik dat de condensator drie kabels heeft,
een bruine, een blauwe en een zwarte, iemand een idee of ik die gewoon kan vervangen voor eentje met twee kabels?
ik gok vanwel aangezien de rest van de ontsteking hetzelfde is, maar vond het toch wat vreemd

boutjes van de onsteking verkloten, ai ai. Gebruik je wel een slagschroevendraaier?
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9209
Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12

Bericht door Yamaha rd50m »

hans.m schreef:
Yamaha rd50m schreef:ben hier nu aan menne japanse rd bezig,
en ga de condensator vervangen aangezien hij niet vonkt bij de bougie maar wel tussen de punten.
Na eerst al de bouten van de ontsteking te hebben verkloot (die ik dus zodadelijk maar even ga uitboren) zie ik dat de condensator drie kabels heeft,
een bruine, een blauwe en een zwarte, iemand een idee of ik die gewoon kan vervangen voor eentje met twee kabels?
ik gok vanwel aangezien de rest van de ontsteking hetzelfde is, maar vond het toch wat vreemd

boutjes van de onsteking verkloten, ai ai. Gebruik je wel een slagschroevendraaier?


jep, en daar draaien ze ook gewoon kapot mee, alles zit gewoon super vast, en die bouten zijn echt van een zacht metaal
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Das altijd miserie die boutjes!
Ik heb al ondervonden, da as ge der eerst een paar meppen op geeft me ne gewone schroevendraaier ze er makkelijker uit gaan.
Plaats reactie