mpro09 schreef:
met een verrotte 50cc fs1 immi cilinder op een scheef gemonteerde 4bak gaat het ook, en dan kan je nog een eitje op het blok bakken ook
Hoe ging dat jou destijds? Last gehad? Of heb je veel moeten stoppen?
perfect, geen echte problemen gehad, cilinder werd wel heet maar is niks mee gebeurd(wel zo nu endan op hellingen aflaten koelen)
ik had er toen wel een grotere cilinderkop op zitten, maar als je zuigerspeling "voldoende" is en je goed afsteld en goeie olie gebruikt kunnen ze alles aan
Mijn vraag wat cilinderkop had je erop voor een betere koeling?
Gr-Kees.
pee67 schreef:Beide personen zijn sinds lange tijd niet meer actief op het forum,
de kans op een reactie zal dan ook wel heel klein zijn.
Hoi pee67.
Misschien kan ik de vraag aan jou stellen ? Wat voor cilinderkop kan het beste monteren voor een betere koeling,die van een 2RU heeft die grotere koelrippen ?En past deze op een FS 1 cilinder ?
Ik hoor het graag.
Kees.
De ori koppen hebben helemaal 0 compressie, tenzij je flink gaat vlakken of afdraaien. Sam heeft het wel eens gemeten en het verschil in hitte is niet enorm.
NIX schreef:De ori koppen hebben helemaal 0 compressie, tenzij je flink gaat vlakken of afdraaien. Sam heeft het wel eens gemeten en het verschil in hitte is niet enorm.
Wat adiviseren de experts doen zo,n 2 RU kop of zo laten ??
Ik hoor het graag Kees.
Alleen, ze zien er niet mooi uit. Ze sluiten wel aardig aan op een 3E9, 2RU of AJH cilinder. Maar op een FS1 of F5B zou ik gewoon een klein kopje zetten. Puur voor de looks.
NIX schreef:De ori koppen hebben helemaal 0 compressie, tenzij je flink gaat vlakken of afdraaien. Sam heeft het wel eens gemeten en het verschil in hitte is niet enorm.