FS1 2RT
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 20:17
- Locatie: Poperinge
FS1 2RT
Ik heb vorige week een yamaha fs1 2RT van 86 gekocht, kan iemand me eens precies uitleggen wat het verschil is met de gewone 2RU, en als ik er in plaats van een 50cc cilinder, een 60cc opzet, wat moet ik dan nog allemaal aanpassen voor die 60cc?
vriendelijke groeten
vriendelijke groeten
Hallo
2rt is niet verschillend van 2ru
2rt: Belgisch
2ru: Nederlands
Een nederlandse heeft eventueel een andere luchtfilter en is afgesteld ( uitlaat)
verder zal je niet veel verschillen merken..
als je een 60 cc eronder steekt, kan je best ook een 16mm carbu steken ( denk dat die er al wel onder zal steken)
een snelle uitlaat kan je ook proberen...
Welkom, nog een Belg erbij
2rt is niet verschillend van 2ru
2rt: Belgisch
2ru: Nederlands
Een nederlandse heeft eventueel een andere luchtfilter en is afgesteld ( uitlaat)
verder zal je niet veel verschillen merken..
als je een 60 cc eronder steekt, kan je best ook een 16mm carbu steken ( denk dat die er al wel onder zal steken)
een snelle uitlaat kan je ook proberen...
Welkom, nog een Belg erbij
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
- Locatie: oostakker
een 2rt is heel verschillend van een 2ru,
-zadel
-voorspatbord
-luchtfilter
-cilinder
-uitlaat
-reflectors
-tromper
-speigels zijn ook verschillend
-enzoverder
carburator weet ik niet of die verschilt
de originele setup van een 2rt is:
16mm carb
150 sproeier
uitlaat zonder ingelaste buis
trage schijf
tandwiel 13-44
cilinderkop met dikke koppakking, als je die vervangt door een gewone koppakking kan dat ook al wat schelen
qua prestaties rijdt een 2rt origineel ongeveer 60km/u
als je een 60cc steekt en je wil de maximale snelheid bereiken doe dan ook het volgende
-snelle uitlaat (vaste bocht 32mm)
-snelle schijf
-kop afvlakken op een glazenplaat en een dunne koppakking ertussen
-tandwiel 14/15-44 maar dat beslis je best later
-zomer bougie b9hs en winter b8hs best een ngk r bougie
ook moet je zeer goed opletten dat je uitlaat geen valse lucht trekt en regelmatig je sproeier checken
het belangerijkst is dat je alles zorgvuldig op elkaar inrijdt en ook alles zeer voorzichtig monteert
als je fs1 nu goed rijdt zou ik alles zo laten
-zadel
-voorspatbord
-luchtfilter
-cilinder
-uitlaat
-reflectors
-tromper
-speigels zijn ook verschillend
-enzoverder
carburator weet ik niet of die verschilt
de originele setup van een 2rt is:
16mm carb
150 sproeier
uitlaat zonder ingelaste buis
trage schijf
tandwiel 13-44
cilinderkop met dikke koppakking, als je die vervangt door een gewone koppakking kan dat ook al wat schelen
qua prestaties rijdt een 2rt origineel ongeveer 60km/u
als je een 60cc steekt en je wil de maximale snelheid bereiken doe dan ook het volgende
-snelle uitlaat (vaste bocht 32mm)
-snelle schijf
-kop afvlakken op een glazenplaat en een dunne koppakking ertussen
-tandwiel 14/15-44 maar dat beslis je best later
-zomer bougie b9hs en winter b8hs best een ngk r bougie
ook moet je zeer goed opletten dat je uitlaat geen valse lucht trekt en regelmatig je sproeier checken
het belangerijkst is dat je alles zorgvuldig op elkaar inrijdt en ook alles zeer voorzichtig monteert
als je fs1 nu goed rijdt zou ik alles zo laten
harmen251 schreef:een 2rt is heel verschillend van een 2ru,
-zadel
-voorspatbord
-luchtfilter
-cilinder
-uitlaat
-reflectors
-tromper
-speigels zijn ook verschillend
-enzoverder
klopt niet helemaal hoor...
2ru en 2RT kun je nl. in net dezelfde uitgave tegenkomen...
wat is er volgens jou anders aan het zadel?
voorpspatje, niet echt evrschillend, op die 2 gaatjes voor gele plaatje na.
spiegels verschillend??
In Belgie zijn blijkbaar ook 2ru's uitgegeven met ronde luchtfilter...
Reflectors hadden ze ook niet altijd..
uitlaat is dezelfde, de NL heeft enkel een buisje in de uitlaat zodat hij trager gaat...
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
- Locatie: oostakker
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 20:17
- Locatie: Poperinge
mannen, ik weet ondertussen al meer dan ik wou weten over mijn 2rt , alhoewel de info nogal verschilt nuja. nog vraag over die cilinder, als ik 60 cc erop steek moet ik dan ook 60cc cilinderkop? je zeker, ik wil gwn niets verkeerd doen.
De brommer is begrensd op 45, eneig idee waar die begrenzeer zit? is er ook niet iets van kleur anders, ik he ng gehoord dat er ergens een teken van yamaha in ander kleurn zou zijn. De uilaat is ook gecustomised voor 2RT
De brommer is begrensd op 45, eneig idee waar die begrenzeer zit? is er ook niet iets van kleur anders, ik he ng gehoord dat er ergens een teken van yamaha in ander kleurn zou zijn. De uilaat is ook gecustomised voor 2RT
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
- Locatie: oostakker
dit is een volledig originele 2rt, reflectors zijn er wel afgehaald maar zitten er van de fabriek op, de 2rt heeft er ook speciale schaaltjes voor.
deze is net zoals de 2ru geleverd in blauw en rood en ook gebouwd in frankrijk in de mbk fabriek
deze is net zoals de 2ru geleverd in blauw en rood en ook gebouwd in frankrijk in de mbk fabriek
Laatst gewijzigd door harmen251 op 03 jun 2007, 01:56, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
- Locatie: oostakker
vanherck schreef:mannen, ik weet ondertussen al meer dan ik wou weten over mijn 2rt , alhoewel de info nogal verschilt nuja. nog vraag over die cilinder, als ik 60 cc erop steek moet ik dan ook 60cc cilinderkop? je zeker, ik wil gwn niets verkeerd doen.
De brommer is begrensd op 45, eneig idee waar die begrenzeer zit? is er ook niet iets van kleur anders, ik he ng gehoord dat er ergens een teken van yamaha in ander kleurn zou zijn. De uilaat is ook gecustomised voor 2RT
het is best dat je eens je setup post
hoeveel mm is je carb, welke cilinder zit er nu op, wat zijn de nummers van je uitlaat
wat bedoel je overigens met het teken in andere kleuren en de gecustomisede uitlaat?
ik heb op beide fs1's een 60cc cilinder met 50cc kop, werkt perfect.
post ook eens een foto van je fs1.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 20:17
- Locatie: Poperinge
welja, jullie zeggen dat een 2rt standaard 60 loopt, wel bij mijn 2rt is er enkel ander zadel op en ander stuur, hoe komt het dan dat ie 45 loopt, is ie toch ergens begrensd of? eeuhm maar ik denk dat dit enkel een roddel is dat ergens een letter van yamaha in ander kleur zou zijn maar ik zie dit nergens! versnellingsbak is gebroken en hij is nu binnen bij garage, dus ik zal dan eens de setup doorzenden. wel de uitlaat is anders dan 2ru, dus zonder die buis vanbinnen.
hoe zet ik hier foto'ds in:s?
hoe zet ik hier foto'ds in:s?