Sfeer op het forum..

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gebruikersavatar
Vincent2
250km gereden
250km gereden
Berichten: 459
Lid geworden op: 10 apr 2009, 11:21
Locatie: langdorp

Bericht door Vincent2 »

Tgohja kwas wat gekwetst door een reactie dat ik niet voor m´n fs1 zorg/of er van hou (door gebrek aan kennis weetikveel). Maar voor de rest; blijf ik het forum een geweldig instrument vinden die me al heel veel heeft geleerd en nog steeds bijleert. Ik weet dat ik dikwijls misschien wel domme vragen stel maarja kdenk dat het maar saai zou zijn moest iedereen alles al weten/vinden. En begrijp me niet verkeerd, die faq's zijn PRACHTIG geschreven maar soms (zeker voor een prutserke als mezelf) heb je nog wat extra info nodig.

En vind al de projectjes bekijken na enkele jaren nog steeds leuk ..
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

Vincent2 schreef:Tgohja kwas wat gekwetst door een reactie dat ik niet voor m´n fs1 zorg/of er van hou (door gebrek aan kennis weetikveel). Maar voor de rest; blijf ik het forum een geweldig instrument vinden die me al heel veel heeft geleerd en nog steeds bijleert. Ik weet dat ik dikwijls misschien wel domme vragen stel maarja kdenk dat het maar saai zou zijn moest iedereen alles al weten/vinden. En begrijp me niet verkeerd, die faq's zijn PRACHTIG geschreven maar soms (zeker voor een prutserke als mezelf) heb je nog wat extra info nodig.

En vind al de projectjes bekijken na enkele jaren nog steeds leuk ..


een paar dingen 1) domme vragen bestaan niet antwoorden wel.
2) saai word het er ook niet door (houd er juist de leven in)
3) elke monteur is ooit als prutserke begonnen .
4) met de jaren word je huid dikker man en je haar dunner (kwesten ze je ook niet meer zo snel)


gewoon door gaan met wat je doet ,weet je dat er ook mensen lachen om vreemde /simpele/rare /niet verwachte /prutserke vragen (alleen het woord prutserke hahahha)
lekker doen wat je zelf ingeeft en vooral doooooooor gaan met onze hobby.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23407
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Domme vragen bestaan inderdaad niet het is alleen soms wel vervelend dat mensen voor elke kleine vraag meteen weer een nieuw topic openen.
Yamaha Sheriff 1981
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1408
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
Locatie: Fryslân

Bericht door yamaha_fs1_2ru »

Ik denk dat het soms voor nieuwe leden die nog niet naar meetingen enzo zijn geweest het raar over kan komen...

Hoe vaak ik wel niet een trap krijg van Nix op het forum.. zo aardig is hij in het echt.

Maar ik kan me voorstellen dat mensen die al langere tijd op het forum zijn en tig keer de zelfde vraag krijgen gewoon de faq link posten.

Ik maak vaak gebruik van het faq en lees eigenlijk bijna alle topics en reageer er wel op.

Hoop dat het voor de mensen die nieuw zijn duidelijk is dat het niet persoonlijk gericht is..
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

marco schreef:Domme vragen bestaan inderdaad niejavascript:emoticon(':D')t het is alleen soms wel vervelend dat mensen voor elke kleine vraag meteen weer een nieuw topic openen.


maar daar heb je mods voor om te cleanen :D ohh ohh daar komt gedonder van.....

maar we zijn er met vele om er leven in te houden en een hoop lol te beleven .
er is al genoeg serieus gelul in de wereld en we moeten al zoveel .......hier aub niet.

oh ja marco wat te doen na 3 bier en dronken te zijn?? :roll:
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6744
Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
Locatie: gent

Bericht door the_destroyers »

bajaboy schreef:
marco schreef:Domme vragen bestaan inderdaad niejavascript:emoticon(':D')t het is alleen soms wel vervelend dat mensen voor elke kleine vraag meteen weer een nieuw topic openen.


maar daar heb je mods voor om te cleanen :D ohh ohh daar komt gedonder van.....

maar we zijn er met vele om er leven in te houden en een hoop lol te beleven .
er is al genoeg serieus gelul in de wereld en we moeten al zoveel .......hier aub niet.

oh ja marco wat te doen na 3 bier en dronken te zijn?? :roll:


Volgende dag er 4 drinken!
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23407
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

bajaboy schreef:oh ja marco wat te doen na 3 bier en dronken te zijn?? :roll:


Net zolang oefenen totdat je een hele kist op kan :lol:
Yamaha Sheriff 1981
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

mja trubbels heb je overal wel op de bmw forums was het op een bepaald moment ook hommeles.
mensen bleven weg of richten zelf een forum op waar ze dan vervolgens als een leerling ghadafhi te keer gingen.
op het laatst had bij wijze van spreken iedere 2e bmw rijder een eigen forum.
en toen kreeg je hum er komt geen hond :shock:
om het een beetje in te korten het gevolg was/is er is nu niet een fatsoenlijk bmw forum meer, en het bmw wereldje
ligt helemaal uit elkaar.
waar ik me wel eens aan stoor hier is dat vooral de jonkies denken alles te weten over de oudere fs1,tjes, wat wel en wat niet origineel was destijds.
Dat is ook de reden dat ik over het algemeen weinig reageer op zulke vragen, en denk vaak als je t zeker weet doe je t toch zo.
ik vind dat geen reden om dan toch mijn gelijk te halen, het is ook nog een keer zo dat ieder zijn fs1moet maken zoals hij/zij wil.
Dat gebeurden in de jaren 70 ook zo, er reed toen ook weinig origineels rond.
en wat het rustig zijn hier betreft dat heb je op een bepaald moment toch , als er weinig of niet gebouwd wordt krijg je zowieso minder topics zelf ben ik ook niet erg aktief momenteel.
kijk ook eens naar het aantal werkelijk aktiefe posters , dan valdt het nog wel mee met de rust hier denk ik.
wat mijn eigen fs1,tjes betreft ga ik alleen nog bouwen als ik tegen een fs1-45xxxx frame aan loop, voor de rest alleen nog wat er staat rijdend houden of rijdend te krijgen.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

yamaha_fs1_2ru schreef:Ik denk dat het soms voor nieuwe leden die nog niet naar meetingen enzo zijn geweest het raar over kan komen...

Hoe vaak ik wel niet een trap krijg van Nix op het forum.. zo aardig is hij in het echt.

Maar ik kan me voorstellen dat mensen die al langere tijd op het forum zijn en tig keer de zelfde vraag krijgen gewoon de faq link posten.

Ik maak vaak gebruik van het faq en lees eigenlijk bijna alle topics en reageer er wel op.

Hoop dat het voor de mensen die nieuw zijn duidelijk is dat het niet persoonlijk gericht is..



:shock:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1408
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
Locatie: Fryslân

Bericht door yamaha_fs1_2ru »

Oowke. zoals jij zegt mensen kennis.

maar bedoel ermee te zeggen dat de meeste wel weten dat het niet kwaad bedoeld wordt.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

yamaha_fs1_2ru schreef:Oowke. zoals jij zegt mensen kennis.

maar bedoel ermee te zeggen dat de meeste wel weten dat het niet kwaad bedoeld wordt.



:shock:
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10785
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Bonne kan inderdaad al een hele tijd niet meer virtueel zitten.

Jeti schreef:Zie overigens wel regelmatig boeiende (nieuwe) artikelen/uitleg van Nix voorbij komen. Daar geen klachten over hoor! :bow:

Ging meer over de ontwikkeling/verandering van de sfeer en de inzet van mensen in het afgelopen jaar.


Dank je Jet, maar ik denk wel dat ik me lichtelijk aangsproken moet voelen, deels.

Ik ben zelf van mening dat een verwijzing naar de FAQ ook een antwoord is, en zelfs een prima antwoord. Daar staat namelijk precies beschreven wat gevraagd wordt, namelijk het antwoord op veel gestelde vragen. Iemand die de FAQ al gelezen heeft en evengoed nog vragen heeft, laat dat in de meeste gevallen al uit zijn vraagstelling blijken. In dat geval krijgt zo iemand van mij de extra uitleg waar hij om vraagt, mits ik de details ken die voor het oplossen van zijn probleem gegeven moeten zijn. Ook daar heb ik een FAQ voor geschreven, daar bijvoorbeeld setups of reeds geprobeerde pogingen onmisbaar zijn voor een goed antwoord.

Mensen die zomaar posten voor ze de moeite hebben genomen de FAQ te lezen, zie ik als lui en gemakzuchtig. Dat ik ze nog naar de FAQ verwijs, bekent dat ik a) de moeite neem om ze te beantwoorden en b) toen ik de FAQ schreef al minder lui was dan zij nu. Is misschien niet zo netjes gedacht, maar ik geloof niet meer dat in deze tijd mensen niet weten hoe een forum werkt. Daar zit een zoekfunctie op en de FAQ is gewoon zichtbaar. Naast zoekmachines als google en dergelijke. Soms antwoord ik maar helemaal niet om in elk geval een onaardige toon te vermijden. In zo'n geval gebeurt het steeds vaker dat de vraagsteller zich genegeerd voelt of niet serieus genomen. Die gaat dus staan brullen dat ie antwoord wil of dat we hier soms niets weten of dat ie niet geholpen wordt, alsof hij goed betaalt om acuut service te krijgen. Nou, dan loopt ie het risico dat ik alsnog antwoord. Zijn luiheid en verwendheid betekenen dat hij een aanslag doet op mijn tijd en aandacht, terwijl ik allang de faciliteiten heb gecreeerd om hem tegemoet te komen en indien ze niet helemaal voorzien in een oplossing, hem te helpen gericht vragen te stellen.

Ook kan ik er slecht tegen dat mensen maar blijven doorvragen terwijl je al hebt aangegeven wat ze moeten doen, maar uiteindelijk simpelweg blijkt dat ze gewoon geen zin hebben om punten te stellen of het schroefje niet loskrijgen en dus willen horen dat ze met het verwisselen van een lampje of een andere kleur tank hun probleem ook opgelost kunnen krijgen. Je tijd wordt gewoon verziekt door dat soort dingen.

Ik zei gisteren nog tegen 2 vrienden dat ik echt even van de fora weg moet blijven, omdat ik steeds vaker doodmoe wordt van steeds maar dezelfde vragen te moeten beantwoorden of dezelfde soort lieden naar antwoorden te leiden en ze vervolgens nog te lui zijn om tge lezen wat er staat, of zelfs beledigd zijn omdat ze vinden niet hoffelijk genoeg behandeld te zijn.

Ik vind het echter wel degelijk leuk om mensen te helpen. Maar het moet wel een uitdaging blijven. Ik zoek graag mee naar hardnekkige storingen, ik heb de FAQs met plezier geschreven en update ze regelmatig met nieuwe info of verduidelijkingen waar vragen blijven bestaan. Ook help ik graag mensen door ze te helpen aan onderdelen te komen of ze voor ze te repareren of te monteren. Geen enkel probleem. Ik denk dat gewoon teveel rondhang op fora om nog veel geduld op te brengen voor iemand die in feite zich onfatsoenlijk gedraagt, want dat is het. Probleem is dat ik mezelf daarna eigenlijk ook een klein beetje onfatsoenlijk vind.

Verder zijn we allemaal verschillend, hebben we verschillende ervaringen en verschillende voorkeuren. Ook in het geven van oplossingen en de manier waarop we dat doen. We moeten niet te lange tenen hebben. Ik denk dat mensen blij moeten zijn met elke reactie, zelfs als het door hun gegeven advies bekritiseerd wordt. Je bent nooit te oud om te leren. Ik kom hier toch nog regelmatig dingen tegen die ik nooit eerder zo bekeek. En uiteindelijk besluit de geadviseerde zelf of en welk advies hij opvolgt.

Dit is een forum waar we behoorlijk los omspringen met de regels, daardoor is het hier ook best gezellig, zeker voor degenen die na een poosje de weg nog wat beter kennen. Regels zijn er weinig, mensen krijgen veel ruimte, off topic is nooit een probleem, afsplitsen gebeurt nooit en ik denk dat iedereen hier aandacht krijgt, er is geen enkele pispaal en we zijn niet volkomen gefixeerd op ons merk. Ondanks mijn ietwat sombere uiting hierboven denk ik dat we gewoon een goed forum hebben, hier en dat heeft drukke tijden en minder drukke. Daar moet je niets achter zoeken.
Kijk eerst even in de FAQ.
ginofs1
Tombo is mijn testpiloot
Tombo is mijn testpiloot
Berichten: 14483
Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
Locatie: hilversum

Bericht door ginofs1 »

Niet slecht. :wink:

Vond al dat je veel geduld had
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10785
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Met Bonne? Daar heb ik geen seconde geduld mee.
Kijk eerst even in de FAQ.
yamaha_fs1_2ru
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1408
Lid geworden op: 26 sep 2006, 20:33
Locatie: Fryslân

Bericht door yamaha_fs1_2ru »

Hoeft ook niet...

Wij Friezen zijn dat gewent..
koude thee drinken, kun je sneller weer aan het werk.
Plaats reactie