Nu de lagers vervangen zijn kan je de middencarters weer samenvoegen, maar eerst moet de krukas en de versnellingsbak weer gemonteerd worden.

Pak de krukas en sla deze in het linker lager. Hij moet zo ver zitten dat het midden van de drijfstang in het midden van het cilindergat zit.
Nu kan de versnellingsbak gemonteerd worden:



Zorg dat je de kleine schakelvork (met 1 circlipje op de as) los maakt van de as, dan kan je die er later weer in steken:



Eerst monteer je de secundaire as:



Dan kan de grote schakelvork gemonteerd worden met het palletje naar binnen toe (hoeft nog niet per sé met de as in het carter te steken):



De schakelwals kan er nu in gezet worden:



Let goed op of de schakelwals goed zit, dus dat de grote nok in het carter zit en het kleine nokje omhoog zit en ervoor zorgt dat de wals niet verder linksom gedraaid kan worden (dus niet in het gat van de neutraalschakelaar).
Nu steek je de primaire as in het carter met de vork er al omheen (ook bij deze vork de nok naar binnen toe):



Vervolgens tik je met de nylon hamer de assen voorzichtig op z'n plaats:



Alles valt nu in elkaar en het ziet er nu zo uit:



Als alles goed zit gemonteerd, kan de losse as door de kleine schakelvork worden geschoven:



Je moet echter wel opletten of de nokjes van de schakelvorken nu goed in de wals vallen:



Nu nog even alles voorzichtig aantikken met de nylon hamer en je versnellingsbak is gemonteerd!

Alternatief is het ook mogelijk om de versnellingsbak eerst in elkaar te zetten, dan bij elkaar te houden en dan in één keer in het carter te schuiven.
Dit is alleen wat lastiger omdat de bak dan in elkaar moet blijven zitten en omdat je dan ook moet zorgen dat alles goed in elkaar zit en niet scheef gaat zitten.

Ga naar stap 14: carters samenvoegen